La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Rusu+Bortun Brand Growers si Rusu+Bortun Cyber Growers povesteste in continuare Catalin Rusu (Managing Partner & Creative Director).
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Suntem la acelasi nivel cu 2012, in jurul sumei de 3 milioane de lei. In 2013, nu ne-am propus cresterea cifrei de afaceri, ci cresterea ponderii fee-urilor in cifra de afaceri, a business-ului de consultanta si a celui de digital. Spre bucuria noastra, toate trei ne-au reusit. Digitalul se apropie de 40% din business si are un rol din ce in ce mai important in achizitia de noi clienti. Foarte multi dintre clientii nostri ne cer ceea ce am promis inca de la lansare: brand growing prin servicii integrate de branding, advertising si digital.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Investitia in senioratul echipei a fost una foarte corecta, ne-a permis sa lucram multe proiecte la un nivel de care suntem mandri. In momentul de fata, 65% dintre membrii echipei au peste 10 ani experienta in industrie, iar cheful de a se lua la tranta cu ideile si proiectele n-a pierit, ba din contra. In 2013, s-au aliniat planetele si ne-am consolidat relatiile cu acei clienti pe care ni-i doream dintotdeauna: oameni cu spirit antreprenorial care se gandesc nu doar ce face si cum face brandul lor, ci si de ce o face. Decizia de a consolida echipa de digital si social media Rusu+Bortun Cyber Growers ne permite sa lucram proiecte complexe, nu doar in Romania.
Care sunt clientii agentiei in acest moment
La Rusu+Bortun Brand Growers am lucrat in 2013 branding si advertising pentru: Patru Maini (Primus, Baumix, Primus Optimus), Rombat, Baneasa Developments (Grand Entertainment – Grand Cosmos, Grand Cinema & More, Grand Combo), Supermagazinul Limon, SICI (Local Colonial), Achieve Global (InvataSa.ro si UBD), Cosmote, Glenfiddich (bookofsuccess.ro), ANPM (Rondine), Trofin & Asociatii, Millenium People (Romanian Design Week; Institute, The Magazine, The CSR Agency, People Public Relationships), Explore Travel, Varzan & Arhitectii (Romania si Portugalia), ING Bank, EuroMiniStorage, Maastricht School of Management (MSM) – Ratiu, DIMSOFT, Top Factoring, Ambient, TD Maci si Identis.
La Rusu+Bortun Cyber Growers, am dezvoltat proiecte de digital si social media pentru: Synevo, Explore Travel, Patru Maini, RCS&RDS (Digi World, Digi Life, Digi Animal World), Viva Broker de Asigurare, EuroMiniStorage Romania si Ungaria, Baneasa Development (Grand Cosmos), Conadi Real Estate, Cosmote, SICI (Local Colonial si Bel Mondo), Top Factoring, The Tom Sawyer Effect London.
Pro bono suntem mandri sa fim alaturi de proiecte frumoase precum Gala Societatii Civile, Asociatia Romana Impotriva Leucemiei, AdPrint Foundation, Free Miorita (Dacioti pana-n Mongolia si Lumina pentru Ursici), Booktopia.ro si iubireaarepret.ro.
Care sunt clientii castigati in 2013
Synevo (Grupul Medicover), Baneasa Development, Fares, Radio 21, Rombat (full-service), Volvo Trucks, Qualitance, Alexandrion Group (Book of Success by Glenfiddich), ANPM (Rondine).
Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Platforma “Descopera-ti frumusetea interioara din sase in sase luni” pentru Synevo dezvoltata in OOH si Social Media, campania “Si binele poate fi senzational” pentru Gala Societatii Civile, rebrandingul Baumix in Patru Maini sub umbrela “Ajuta ca sa te bucuri de ajutor”; platforma de activare si implicare sociala “De ajutor pentru tine si ai tai” pentru adezivii Primus Macro si Primus Micro de la Patru Maini care a reinventat categoria, a adus rezultate de vanzari incredibile si a ajutat ca 27 de scoli si orfelinate din toata tara sa fie renovate cu ajutorul comunitatilor; branding-ul Grand Entertainment de Baneasa Development si pentru brandurile sale de produs (Grand Cosmos, Grand Combo) si rebranding-ul Grand Cinema Digiplex in Grand Cinema & More; campania “Dinozauri Giganti din Argentina” pentru Grand Cosmos din Baneasa Shopping City; campania pentru Hapciu de la Fares; “Gradina lu’ Craioveanu” pentru Radio 21; conceptul de business si identitatea Local Colonial de pe Covaci 19.
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
La Rusu+Bortun Brand Growers au venit: Mihaela Neatu - Senior Creative, Teodor Minea - Art Director, Mihai Varban - Jr. Brand Growing Executive, iar din 2014 ni s-a alaturat Maria Sarivan - Brand Growing Executive.
La Rusu+Bortun Cyber Growers au venit Cristina Volentiru - Digital Project Manager, Adrian Radu - Web Developer Director si Gabriel Kirmaier - Web Designer. Din 2014, avem un partener nou pe care-l vom anunta cat de curand.
Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie in 2014
Rusu+Bortun Brand Growers: Alexandra Ionescu - Brand Growing Director, Catalin Rusu - Managing Partner & Creative Director si Marc Bortun - Creative Partner.
Rusu+Bortun Cyber Growers: Catalin Rusu - Managing Partner si Adrian Radu - Web Developer Director.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Ca trebuie sa comunicam mai mult ceea ce facem. Pana acum, am preferat sa ne facem self-promo doar facand proiecte, nu si prin comunicate de presa. Din 2014, vom fi putin mai extrovertiti, premiul si nominalizarile de la ADC*RO Awards ne-au redeschis apetitul festivalier.
Asteptari la inceput de an
Suntem conectati la meci, am si uitat de asteptarile de la incalzire. Am intrat repede in ritm, tocmai am castigat contul Carpatcement, vom oferi servicii integrate pentru brandul Rombat, vrem sa exportam mai mult si chiar acum demaram un proiect digital pentru un brand important din UK. Ah, si sa nu uit, in curand vom finaliza transferul unui Creative Director in care avem mare incredere.