La Jolie Julie ne spune povestea Iuliei Romana Pop: mai nou, putem s-o urmarim in aventura ei prin Spania, unde a ajuns printr-o bursa Erasmus. Totusi, blogul ei este unul de stil personal: Iulia isi documenteaza tinutele aici de mai bine de trei ani, timp in care a reusit sa se integreze in lumea glamorous a fashion blogging-ului romanesc. In 2013, a fost nominalizata la categoria Best Fashion Blog, in cadrul galei Digital Divas, si si-a gasit timp pentru a incepe un nou proiect: IDE3A, un spatiu online al oamenilor creativi. Pe La Jolie Julie gasiti inspiratie, muzica, filme si fotografie: toate lucrurile in care ea gaseste bucurie. Am stat de vorba cu Iulia despre parcursul ei in lumea modei si proiectele in care se implica:
Primele momente si evolutia blogului
In 2008, cand m-am apucat eu de „blogging de personal style”, nu prea puteam vorbi de o blogosfera in adevaratul sens al cuvantului in Romania (de fapt nici de personal style nu puteam vorbi in cazul meu). Cred ca primele colege de breasla pe care le-am descoperit erau Daria de la Kittenhood, Andreea de la Thrill of the Heel si Ana de la High Street Cardigans. In afara, blogurile personale in domeniul modei incepeau sa castige din ce in ce mai mult teren, mai multa credibilitate si vizibilitate. Si cum aproape orice trend prinde si la noi mai devreme sau mai tarziu, m-am asteptat ca incetul cu incetul sa ne cream o comunitate, sa ne cunoastem intre noi etc. Cred ca blogul meu a iesit din anonimat odata cu largirea blogosferei. Nu prea foloseam Facebook-ul ca platforma de promovare, daramite Instagram sau Twitter, si din cauza asta a fost, pentru suficient timp, o zona destul de inchisa sau exlusivista, fiecare cum vrea sa o perceapa. La inceput, blogul meu se numea Place de la Concorde (fiindca vizitasem pentru prima oara Parisul si mi s-a pus pata), dar dupa aproape doi ani de postat cu pauze mari de pana la 3 luni (vara ma auto-exilam la bunicii mei care, evident, nu foloseau internetul) l-am rebranduit si de atunci postez sub numele de La Jolie Julie.
Pasiunea pentru fashion blogging si viata de zi cu zi
Am descoperit primul blog de stil personal, Childhood Flames, intr-un text box de 3x4 cm in revista CoolGirl (nu ma judecati, aveam 13 ani, doar nu era sa citesc Dazed and Confused). Camille posta poze cu tinutele ei zi de zi si facea tot felul de proiecte DIY care erau extrem de usor de reprodus. De atat am avut nevoie ca sa decid ca vreau sa am si eu propriul meu spatiu online in care sa postez tot ce vreau in legatura cu moda. Chit ca, la varsta aia, in plina pubertate, ma imbracam absoluuuut groaznic, ce stiam eu de color coordinated outfits sau body flattering clothing? Nivelul englezei mele nu era nicidecum nivelul bloggerilor din America, iar cunostintele mele intr-ale HTML-ului sau SEO erau undeva sub nivelul marii. Si cu toate astea, imi era cel mai usor sa ma exprim prin felul in care ma imbracam zi de zi si nu ma interesa deloc parerea celor din jur, fie ea buna sau rea. Stiam doar ca vreau sa-mi documentez tinutele si simteam ca, intr-un viitor indepartat, o sa ma ajute sa-mi conturez stilul personal si sa NU repet greselile de atunci :))
De la prima cafea pana la ultimul pahar de vin: o zi din viata unui fashion blogger
Imi pare rau sa dezamagesc, dar nu beau nici cafea si nici vin, iar o zi din viata mea de fashion blogger e destul de… nefashionable. Sunt studenta la jurnalism, linia engleza, la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca si momentan sunt plecata cu o brusa Erasmus la Universidad Carlos III din Madrid. Scoala e foarte importanta pentru mine si incerc sa-mi fac ordine in prioritati astfel incat sa le pot cuprinde pe toate. Viata mea de blogger in ultimele luni a constat in aproximativ 10 ore de munca pe zi la un proiect nou lansat, IDE3A, printre care am mai strecurat niste cursuri si am incercat sa raman la curent cu lucrurile de care sunt pasionata, cum ar fi blogul, calatoriile, concertele.
Spatiul romanesc al modei
Parerea mea e ca lucrurile incep sa se miste din ce in ce mai bine si tintim tot mai sus. Fie ca vorbim de designeri vestimentari care o imbraca pe Madonna la premiile Grammy, fie de modele care ajung sa defileze pe podiumuri internationale sau sa fie imaginea unor branduri mari, parca incepem sa castigam din ce in ce mai mult teren. Cat despre ce se intampla in tara, situatia tot mi se pare ca bate inspre roz – tinerii designeri devin mai indrazneti si decisi sa-si creeze un nume, industria se dezvolta si pe partea de business cu tot mai multe conferinte si cursuri de fashion PR sau marketing, iar bloggerii (cei care-si iau in serios aceasta „meserie”) devin adevarate iconuri. Totusi sunt lucruri la care mai trebuie lucrat, primul care imi vine in minte fiind publicul romanesc. E nevoie de timp si resurse sa educi publicul, sa-l convingi sa cumpere design romanesc si sa creezi un echilibru intre cerere si oferta.
Stilul personal si particularitatile blogului
Nu stiu sincer daca e rau sau bine, dar eu nu prea ma gandesc la ceea ce crede lumea despre mine. Pur si simplu folosesc blogul pentru a-mi exprima parerile despre industrie si pentru a-mi documenta tinutele, cu speranta ca cineva din lumea asta mare va fi inspirat de ele. Cat despre stilul personal, e un mix intre muuuulte haine de la second-hand, cu accesorii de la targuri vintage, piete de vechituri sau achizitii din mall, pe care mi-e greu sa le las acolo. Si e mereu intr-o continua schimbare…
Cele mai importante momente din 2013
O sa incep cu cea mai recenta realizare, lansarea platformei online IDE3A. Impreuna cu colega si prietena mea, Catalina Ciolan si echipa noastra, am pus bazele website-ului IDE3A, pe care ne place sa-l descriem ca fiind un spatiu online dedicat oamenilor autentici, care au o viziune aparte asupra modei. Incercam, prin tot ceea ce putem la momentul acesta, sa aducem in atentia publicului din Romania oamenii creativi, atat din industra modei, cat si din afara ei, care inspira fie prin stilul personal, fie prin activitatea profesionala sau prin experientele personale.
Alte realizari? La inceputul verii m-am mutat intr-o „casa” noua, lajoliejulie.com, si m-am bucurat foarte mult, fiindca era unul dintre lucrurile de pe lista mea de rezolutii. Apoi am fost nominalizata la gala Digital Divas in categoria Best fashion blog si, cu ocazia asta, am dat o fuga pana la Bucuresti unde m-am intalnit cu multi alti bloggeri, cu unii pentru prima oara. Un alt moment important a fost la finalul lunii iunie, cand am fost invitata sa fac parte din juriul Galei UAD de la Cluj-Napoca. Eu am crescut pur si simplu odata cu gala asta fiindca tata, care face parte din corpul profesoral al Universitatii de Arte si Design, m-a luat cu el an de an, inca de cand eram mica. Am fost magulita ca mi-a fost oferit privilegiul si resposabilitatea de a alege castigatorii Galei si ca i-am avut drept colegi pe oameni pe care-i admir si respect.
Investitii
TIMP – ceea ce mie-mi lipseste destul de mult.
Oportunitati de monetizare
Oportunitatile sunt tot mai mari pentru ca blogurile incep sa primeasca tot mai multa atentie, atat din partea publicului, cat si din partea brandurilor, agentiilor de publicitate etc. Monetizarea proiectului nu e neaparat un tel pentru mine, fiindca blogul se afla inca la statutul de hobby si experiment.
Colaborari cu brandurile si best practices
Nu ma pot lauda cu o multime de colaborari si nici nu stiu daca as vrea. Prefer sa am cateva de lunga durata si sincere, cum ar fi cea cu brandul de lenjerie Vedette Shapewear, decat sa primesc lunar haine de proasta calitate de la branduri chinezesti in schimbul carora ar trebui sa imi conving publicul ca e un must sa iti comanzi de la site-ul respectiv.
Relatia ideala dintre branduri si bloggeri ar fi clar una de win-win. Una in care bloggerul sa se regaseasca perfect in ceea ce are brandul de oferit si viceversa. Si in care ambele partile sa se plieze pe dorintele celeilalte, sa fie o colaborare maleabila si bazata pe respect. Nu, cum ziceam si mai sus, sa primeasca bloggerul o lista de lucruri pe care trebuie sa le faca (sa posteze "n" hyperlinkuri cu trimitere spre site, sa il ridice in slavi, sa il promveze in toate partile) in schimbul a ce… a 50 de dolari?
Promovare
Pe Facebook, Instagram, ce e mai la indemana. Mi s-a intamplat de cateva ori sa vreau sa ma prezint cuiva si sa mi se zica ca ma stiu de pe blog. Evident, reactionez de fiecare data la fel de socially awkward si ma emotionez vizibil, dar nu stiu daca asta e datorita promovarii facute de mine sau pentru ca pur si simplu se afla din gura-n gura sau din link in link. La evenimente de fashion particip doar cand simt ca ar trebui sa fiu acolo, ca as putea cunoaste oameni interesati de domeniu sau cand stiu ca am o companie placuta.
Cititorii
Cine imi urmareste blogul? De la mama la profesorii din liceu pana la oameni din State sau Turcia. Am un public tare variat si chiar nu pot sa-mi explic de ce ma urmaresc: poate le place stilul meu, poate felul in care scriu, poate articolele in care nu apar eu deloc, habar nu am. Dar vreau sa le multumesc ca sunt acolo si ca nu vorbesc singura :))
Proiecte actuale
IDE3A: vreau sa-mi dedic cat mai mult timp acestui proiect, sa-l ajut sa creasca si sa inspire cat mai multi oameni.