La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre WebDigital povesteste in continuare Ionut Munteanu (PPC Specialist & Online Marketing Trainer).
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
S-a dublat. Am ajuns sa gestionam aproape 1,5 milioane de Euro, cu peste 90 de clienti. Si am sarbatorit sfarsitul anului cu aproximativ 200.000 de euro in fee-uri.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Am dezvoltat relatii puternice cu partenerii de afaceri si am consolidat aceste relatii. Am intarit si securizat relatiile cu principalii furnizori de media cu care lucram, Google si Facebook, care au venit in sprijinul nostru cu programe de training, certificari si suport.
Asta ne-a ajutat sa demonstram si in acest an ca un efort specializat si documentat aduce exponential mai multe rezultate clientilor nostri. Clientii convinsi de rezultatele deosebite pe care le-am obtinut au inceput sa ne considere din ce in ce mai mult parte din echipele proprii si s-au convins de eficienta externalizarii acestei categorii de servicii catre WebDigital.
Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
O campanie buna de PPC Marketing, performanta, nu se rezuma mereu doar la ROI sau cost pe conversie. Importanta este si cresterea brandului clientului, vizibilitate crescuta printr-un mix de canale PPC si atingerea obiectivului de top-of-mind awareness pentru domeniul de activitate a clientului. Si, nu in ultimul rand, o crestere a recurentei in achizitiile realizate.
Este greu sa vorbim de o campanie buna si pentru ca in toate campaniile ne propunem sa atingem excelenta. Totusi, daca ar fi sa selectez cateva campanii bune, campanii frumoase pe care lucram cu mult drag, ar fi Elefant, Covera, FlySky, Anvelope-Autobon.Ro sau Catena. Imbinam un mix de canale de PPC marketing si construim strategii si scenarii in functie de profilul de utilizator.
Lansam campanii ce vizeaza intentia de achizitie, campanii Google AdWords Search, campanii pentru cresterea notorietatii, Google AdWords Display, campanii de segmentare comportamentala in care targetezi utilizatorii in functie de ceea ce fac pe site, Google AdWords Remarketing, campanii cu accent pe video, Google YouTube Ads, campanii de targetare psiho-socio-demografica in care targetam utilizatorii in functie de interese si triburile din care fac parte, Facebook Ads, prin intermediul carora continuam calatoria unui utilizator care a vizitat siteul, si dezvoltand campanii de Retargeting in Facebook.
Astfel de strategii complexe se aplica pentru clienti mari, ca cei pe care i-am amintit mai sus, insa ma bucur foarte mult sa vad campanii bune si complexe si la clienti de dimensiuni mai mici, precum OllieGangShop, Videt.Ro, SpeedVet sau MayaTea.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Asistam in promovarea a peste 100 websiteuri la acest moment. O parte sunt in portofoliile partenerilor nostri pentru care lucram “whitelabel”, care au decis sa externalizeze in intregime aceste servicii oferite in cadrul pachetelor lor de servicii catre noi.
Am listat in continuare 20 dintre clientii directi pentru care avem campanii: Elefant.ro, Covera.ro, Catena.ro, Kigo.Net, Rechizitelemele.ro, SpeedVet.ro, Kauf.ro, Karelia.ro, Photosetup.ro, Litera.ro, Koyos.ro, Sigmanet.ro, ZorileStore.ro, FlySky.ro, Interlink.ro, LaRedoute.ro, Ciel.ro, Anvelope.ro, Videt.ro, Hilmi.ro, OllieGangshop.ro, Buchete.ro.
Cativa dintre clientii castigati in 2013 ar fi Covera.ro, Kigo.net, Zorilestore.ro, Ciel.ro, Mayatea.ro, Ketshop.ro, Hydrospa.ro, Badabum.ro, Invitatiioriginale.ro, Anvelope-Autobon.Ro, Interlink.ro, Eurosec.ro, Buchete.ro.
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Mihai Mehedin: de la mijlocul anului 2013 a venit in echipa si se ocupa de marketing si comunicare pentru serviciile oferite de catre WebDigital.
Silvia Dragsan si Otilia Copoiu s-au alaturat echipei de relationship management spre finalul anului. Tot pe finalul anului, Madalina Margoi a inceput activitatea pe zona administrativ-financiara.
Ce invataminte din 2013 vor fi aplicate in 2014
Vom fi si mai exigenti cu noi in ceea ce priveste seriozitatea si atingerea obiectivelor. Si vom tine mai mult cont de seriozitatea clientilor si partenerilor in respectarea intelegerilor. In 2014 vom respecta blacklistul cu clientii rau platnici.
Ne vom concentra pe a oferi un mix de canale de marketing pentru a avea cat mai multe locuri de intersectie cu potentialii clienti pe care ii targetam prin campanii de PPC Marketing.
Iar din punct de vedere administrativ, vom automatiza si mai mult procesele “non-brain” astfel incat sa ne permitem sa acordam mai mult timp proceselor ce tin de analiza si astfel sa oferim si mai multa valoare clientilor nostri.
Asteptari la inceput de an
Ne propunem sa crestem si mai mult calitatea serviciilor oferite fata de anii precedenti. In acest an vom fi centrati pe a capitaliza pe performanta.
In sensul ca, pana acum cand depaseam obiectivul cu 200% sau cu 500%, beneficiul era exclusiv al clientului. Am observat ca exista o crestere mai lenta a interesului pentru atingerea cu 250% sau mai mult fata de obiectiv, decat este in atingerea obiectivului efectiv.
De aceea in 2014 ne propunem sa pastram acest beneficiu pentru client, insa ne dorim sa construim si un arc motivational care sa ne asiste si mai mult in a atinge rezultate exceptionale. Am impartit fee-ul pentru aceasta categorie de clienti in doua componente, suma fixa si un procent care variaza in functie de rezultate, fiind mic pentru rezultate sub asteptari sau conform asteptarilor si un procent mai mare daca rezultatele sunt peste asteptari.