La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Propaganda Brand New povesteste in continuare Madalina Oanta (Branding Director).
Care sunt cele mai reusite proiecte ale agentiei din ultimul an
Propaganda si-a format un departament de branding ce a inceput sa activeze autonom inca de acum 2 ani, valorificand competentele existente in agentie. Am reusit sa punem pe picioare o divizie separata ce isi desfasoara activitatea autonom sub brandul Propaganda Brand New. Pe partea de packaging, in 2013, echipa Propaganda Brand New a lansat gama Egregio (noul produs Vincon Romania), alte doua proiecte de care suntem mandri sunt cele desfasurate impreuna cu Meda – repackaging pentru produsele din portofoliul Meda si lansarea noii game 1 Mai. De asemenea, mai trecem pe lista cu proiecte lansarea noilor ambalaje pentru rahat si halva din portofoliul Feleacul. In ceea ce priveste identitatea, am lucrat cu drag la proiectul de rebranding Delta Hospitals in Ponderas si am realizat un facelift al identitatii vizuale pentru Codecs.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Pentru o parte din clientii agentiei desfasuram activitati integrate si anume pentru: Friesland Campina, Boromir, Vincon, Cafe Fortuna, Meda Prod. Cu altii colaboram doar pe partea de branding: ALD, Codecs, Osho, Inedit. In aceasta ultima categorie avem cativa clienti ale caror proiecte sunt inca in dezvoltare si nu-i putem dezvalui.
Clientii castigati in 2013: Ponderas, Codecs, BIC, Osho si alti 2 clienti pentru care suntem in acest moment in lucru cu cateva proiecte si vom putea povesti mai multe imediat ce le finalizam.
Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie in 2014
Vlad Bojan – Head of Design, Madalina Oanta – Branding Director
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
In 2013 echipa de branding Propaganda Brand New s-a dublat. Am extins echipa de Client Service prin venirea Teodorei Tunsu (Branding Manager) si a Narcisei Nicoara (Branding Executive), cat si pe cea de designeri, astfel ca ni s-au alaturat in a doua parte a anului Bogdan Ceausescu (Senior Graphic Designer) si Sandra Grecu (Junior Graphic Designer).
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Decizia de a ne dezvolta a marcat evolutia diviziei de branding a agentiei. Desi mediul extern nu este foarte prietenos, am definit o directie clara de crestere a departamentului, valorificand potentialul oferit de piata. Fiecare dintre noi mergand la supermarket, vazand rafturile vede potentialul de dezvoltare al serviciilor de branding si packaging. Totodata, ne-am propus ca fiecare proiect sa fie tratat ca cel mai important proiect al agentiei, indiferent de marimea lui. Ne-am ridicat singuri stacheta, intrucat credem ca doar atunci cand iti setezi standarde foarte inalte poti obtine rezultatele excelente.
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Am avut o crestere de 30% fata de 2012.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Sa fim mai pragmatici in zona de new business.
Sa demaram proiecte doar pentru clientii care sunt decisi sa mearga pana la final si sa implementeze proiectul, care au real nevoie de branding si stiu acest lucru, nu trebuie convinsi.
Sa aflam care sunt criteriile pe baza carora ni se evalueaza munca.
Sa lucram cu cei care inteleg care este valoarea adaugata a unei agentii de branding.
Sa clarificam brieful de la bun inceput si sa ne asiguram ca toate concluziile sunt asumate de toate partile implicate.
Sa vedem lucrurile in ansamblu pe fiecare client si pe termen mai lung.
Asteptari la inceput de an
Sa crestem calitativ in primul rand si apoi cantitativ. Ne dorim proiecte noi, cu potential de dezvoltare colaterala in cadrul agentiei. O cifra de afaceri cu 20% mai mare fata de 2013. 4 clienti noi in portofoliu. Clienti care sa gaseasca solutii (de productie, financiare) la propunerile noastre de design. O echipa consolidata care lucreaza bine impreuna. Oameni buni in spatele cartilor de vizita cu care sa construim relatii profesionale pe termen lung. Proiecte frumoase, care sa ne solicite atat pe packaging, cat si pe identitate.