In obiectivul ei de-a reduce numarul accidentelor rutiere sau numarul contraventilor, dar si de a educa conducatorii auto si pietonii, Politia Romana colaboreaza din 2004 cu Mercury360. In ultimii ani, agentia a venit cu zeci de idei creative pentru institutia de stat, campanii care au avut rezultate si pe strazi, dar si la festivalurile de publicitate. Am stat de vorba cu Liviu Turcanu (Creative Director, Mercury360) despre aceasta colaborare pro-bono, despre resursele pe care le implica si despre limitarile, dar si beneficiile relatiei pe care creativii o au cu oamenii legii.
IQads: Cum vezi in general comunicarea institutiilor de stat de la noi?
Liviu Turcanu: Comunicarea institutiilor, in general, n-a suferit mari modificari in ultimii 5-6 ani. Indiferent de obladuirea politica sub care se afla institutiile in cauza, cam tot pe play safe si pe "hai sa cheltuim banii statului, dar nu stim exact pe ce" au mers. Am vazut prea putine campanii care au avut bugete insemnate in spate si au produs nu-stiu-ce miscare de comunicare sau nu-stiu-ce impact de comunicare. Cel mai recent nume pe care mi-l aduc acum aminte e campania de rebranding a ANAF-ului, care a suscitat mare interes si un val negativ de comentarii in zonele de social media, de asteptat de altfel. Cu alte cuvinte, cu institutiile statului ori ai sansa unor campanii mari, cu vizibilitate mare, dar cu un bagaj de imagine destul de subtire, ori reusesti sa faci actiuni tactice, punctuale, cum facem noi, care au sansa sa produca campanii sau implementarea unor idei valoroase.