In 2011, Luminita Balaban incepea sa isi insire gandurile pe blogul Readmymind. Intre timp, proiectul s-a conturat intr-un blog de lifestyle, iar Luminitei i s-au alaturat Rodi Vlad si Corina Anghelescu. Calatorii, moda, interviuri, fotografii si cronici de evenimente – pe toate le veti gasi pe Readmymind. In 2013, fetele si-au dus planurile un pic mai departe si au organizat prima editie a seriei de evenimente Read my mind tea&fashion, pe care o vor continua si in 2014: un spatiu care stabileste un dialog intre cititori si tineri designeri. Am stat de vorba cu Lumi despre evolutia si momentele cheie ale proiectului, echipa completa si planurile lor de viitor:
Primele momente si evolutia blogului
Proiectul Readmymind a inceput in 2011 cu blogul creat de mine. La inceput a fost o joaca, apoi au venit aprecierile si diverse colaborari. Incepand cu februarie 2013, Readmymind a avut parte de un rebranding: a trecut pe domeniul .ro si a fost creat un nou logo.
Readmymind este o platforma de lifestyle unde vorbim de moda, beauty, unde iesim, traveling, dar un loc la fel de important le au postarile din sectiunea “Opinion”. De asemenea, in urma lor vin cele mai multe comentarii, feedback in mare parte pozitiv, femei care ne scriu ca s-au regasit in ceea ce am postat, ca acele cuvinte le-au facut ziua mai frumoasa sau le-au ajutat sa treaca mai usor peste un moment dificil.
Echipa
In prezent Readmymind inseamna o mica echipa de oameni frumosi, pasionati de ceea ce fac, fie ca vorbim de scris, online, grafica sau fotografie. Lumi (Master in PR, pasionata de scris si calatorii, contributing editor pentru ArtNest, Adevarul.ro in trecut, Social Media pentru alte branduri) se ocupa de tot ceea ce inseamna PR, Project management, Editor, Social Media. Rodi Vlad (cursuri de styling, este si personal shopper si o impatimita a tot ceea ce inseamna fashion) si Corina Anghelescu (Arhitect, pasionata de cladiri vechi si urbanism) sunt contributing editori, Rodi pe partea de moda, Corina pe partea de going out.
Luminita Balaban si Corina Anghelescu, Contributing Editor
Alina Iancu este fotografa oficiala, Stefan Trifan (Creative director silkeight.ro si C4US Magazine) se ocupa de grafica si design site, Ana (make up artist MAC) este cea care ne este alaturi la cele mai importante sedinte foto, iar, recent, Stefan Neamtu este cel care sta in spatele camerei cand vine vorba de videoblogging.
Luminita Balaban si Rodi Vlad, Contributing Editor
Pasiunea pentru blogging si viata de zi cu zi
De mica am fost pasionata de scris. Mai am si acum jurnalul in care scriam non stop, pe vremea cand nu aveam nici laptop, nici Internet. In facultate mi se parea o pierdere de vreme sa fii blogger. Declicul insa a venit in 2010 cand am inceput sa scriu aiurea, doar pentru mine. Asa cum se intampla de obicei, a fost momentul cand am trecut printr-o perioada foarte proasta, iar scrisul m-a ajutat din multe puncte de vedere. In timp am realizat ca ceea ce scriu pe blog are un impact si asupra altora si ca am o voce in online. Totul se datoreaza celor ce intra pe blog si citesc.
Datorita blogului am avut ocazia sa cunosc o multime de oameni creativi, sa fiu implicata in tot felul de proiecte, sa invat o multime de lucruri. Blogging inseamna, dupa un timp, si business. Mai mult decat content, este importanta echipa cu care lucrezi, networkingul pe care il ai, modul de a ambala si a transmite informatia cititorilor.
Readmymind a iesit din sfera online-ului prin evenimentul “Read my mind tea&fashion”. Acesta a avut pana in prezent doua editii si este locul unde oamenii intalnesc tineri designeri romani. Este o altfel de provocare de a-i mobiliza pe cei ce stau in fata unui calculator sa vina la eveniment si sa interactioneze cu tine.
O zi din viata unui lifestyle blogger
Frumusetea in a fi blogger este ca nici o zi nu seamana cu cealalta. Sunt zile si zile, perioade cand parca nu ai pic de inspiratie urmate de cele de creativitate. Lifestyle blogger este pasionat de tot ceea ce este nou, de evenimente, de tendinte, de oameni cool, de arta. Sunt apoi zilele de shooting, cu multa munca, cu stres, dar intotdeauna amuzante la final. E important ca fiecare sa isi faca treaba cat mai bine si profesionist.
Subiecte
Pe Readmymind am delimitat destul de clar categoriile: Fashion, Beauty, Lifestyle, PR&Events, Opinion, asadar subiectele despre care scriem se incadreaza aici. Nu o sa abordam niciodata topicuri precum politica, sport, monden deoarece nu prezinta interes nici pentru noi, nici pentru publicul deja format. Readmymind se adreseaza femeilor inteligente si barbatilor cu atitudine, iar tot ceea ce intra pe blog este gandit prin acest filtru.
Anul 2013 in momente
Anul trecut a fost un an minunat pentru Readmymind. In februarie a avut loc petrecerea de lansare a site-ului si au fost peste 200 de invitati, oameni din presa, din online, cei ce au dorit sa ne fie alaturi. Am crescut echipa, am atins 10 000 de IP-uri unice pe luna, am fost implicate in diverse colaborari cu branduri din moda romaneasca: Motivi, AnTanTe, Diamound Boutique, Fe[male] s.a.. In plus, a luat nastere Read my mind tea&fashion si au avut loc 2 editii - cea de primavara si cea de toamna.
Investitii
Investim in primul rand mult timp, din timpul nostru liber, multa energie. Daca vorbim de partea materiala, banii sunt investiti in campanii de social media, haine, benzina, intalniri cu diversi colaboratori, grafica si multe altele.
Oportunitati de monetizare
Castigurile vin din offline, in mare parte, prin intermediul advertorialelor. Nu castigam din Google, sau nu inca, deoarece nu am mers pe aceasta strategie. Exista colaborari cu buget si exista colaborari de tip barter. Important este ca noi credem in tot ceea ce este promovat pe blog, fiind necesar ca produsul sau locatia sa ne convinga pe noi inainte de a-l recomanda cititorilor. Nu agream bloggerii care accepta orice tip de cadouri ce nu au nici o logica sau legatura cu ceea ce scriu.
Colaborarea cu brandurile si relatia ideala dintre branduri si bloggeri
Mare parte din colaboratori vin din moda (haine si accesorii): H&M, Motivi, TriaAlfa, Diamond Boutique, Mineli Boutique, La Mode Toujours, Kali Shoes, Ykym Bags, Sarto. Dar au fost si nume precum: Nestea, Rezistenta online, Aqua Carpatica, diverse locatii din Bucuresti (Alchemia, Stadio, PrioriTea), iar mai nou ne vom indrepta catre partea de traveling. Aceasta este una din surprizele lui 2014.
Toti cei care sunt pe Readmymind ne-au oferit o experienta placuta si am colaborat excelent. Ne-am lovit in timp si de propuneri venite de la PR-isti sau patroni neseriosi, promisiuni care nu au fost duse pana la capat. Am invatat insa o lectie astfel, precum si a nu incepe un proiect fara un contract in prealabil.
Relatia dintre un brand si un lifestyle blogger trebuie sa se bazeze pe incredere reciproca si pe onestitate. Nu poti pretinde ca PR sa scriu despre un produs daca nu l-am testat. Nu poti ca blogger sa umfli datele privind traficul si sa crezi ca nimeni nu va sti ca minti. Bunul simt, respectarea deadlineurilor si a conditiilor de colaborare sunt esentiale in business.
Promovare
Readmymind utilizeaza tot ceea ce inseamna Social Media. Investim si in campanii de Facebook pentru posturile pe care le consideram ca avand un impact mai mare. Utilizam si direct e-mail pentru anumiti jurnalisti. De asemenea, evenimentul Read my mind tea&fashion, precum si faptul ca suntem parteneri media ai unor evenimente mari precum: Avanpremiere sau Street Heroes, ne ajuta sa promovam acest brand si in offline.
Cititorii lor
Imi place sa cred ca Readmymind se adreseaza femeilor destepte si barbatilor cu atitudine. Mai mult decat atat, publicul nostru este inclus in categoria de varsta 18-35, cel putin asta ne arata Google Analytics, provin din Romania, mediul urban, sunt pasionati de moda, de arta.
Cu cititorii am o relatie buna si ma bucura fiecare feedback primit de la ei. Ma emotioneaza cand imi scrie o fata ca a plans citindu-mi posturile, ca s-a regasit, ca ar fi zis si ea acelasi lucru. Ma amuza si haterii care injura. Eu si intreaga echipa Readmymind le multumim tuturor. Fara ei nu ar fi absolut nimic si am fi renuntat daca nu le simteam sustinerea.
Parteneriate
Readmymind sustine evenimente precum Avanpremiere sau Street Heroes; proiecte culturale precum cele organizate de Arta nu musca sau Cafe Godot, dar si unele campanii umanitare. Toate au acelasi numitor comun: sa credem in ele, sa ne spuna ceva care sa merita transmis si cititorilor nostri, sa ne placa ideea.
Proiecte
Pentru moment se lucreaza la organizarea Read my mind tea&fashion, editia cu numarul 3, si pregatim lansarea canalului de YouTtube, asa ca ne concentram pe partea de videoblogging in februarie.
Planuri de viitor
Ne dorim ca traficul sa creasca si sa fie constant peste 10 000 de utilizatori unici pe luna, ca pagina de Facebook sa adune un numar cat mai mare de prieteni, care sa fie si activi, sa ne implicam in campanii si mai interesante, sa dezvoltam sectiunea de Traveling, sa postam mai des si sa ne cunoastem mai bine cititorii, fie prin intermediul internetului, fie prin intalniri la o cafea cu ei.