Proiectul Bucharest Style s-a nascut din pasiunea pentru moda a Ralucai Barbu si Silviei Campeanu: doua tipe inconfundabile care cutreiera strazile Bucurestiului in cautarea oamenilor indrazneti care ies din tiparele general acceptate ale modei. Conceput initial ca o extensie a blogului Silviei, Bucharest Style a devenit rapid un spatiu de documentare al modei strazilor bucurestene: Raluca si Silvia ii imortalizeaza pe temerarii carora nu le e frica sa experimenteze prin culoare sau textura si care inteleg ca isi pot revarsa creativitatea in hainele pe care aleg sa le imbrace. Usor, usor, blogul s-a dezvoltat, extinzandu-se cu noi rubrici: de la interviuri, pana la recenzii de evenimente sau editoriale de stil personal. Am stat de vorba cu Raluca si Silvia despre ce inseamna sa fii fashion blogger, planuri de viitor si acele elemente aparte prin care se evidentiaza in marea de bloguri despre moda.
Primele momente si obiectivele initiale setate pentru blog
Silvia: Initial am pornit cu ideea de a face o extensie la blogul meu de moda Live.Love.Laugh pe care il aveam de ceva timp, insa Raluca a prevazut mai bine succesul si a decis sa facem un blog separat, centrat doar pe street style. Am pornit cu cel mai basic aparat, ,,o sapuniera”, si ulterior am avut un bridge imprumutat, apoi un aparat mai profi cu doua obiective. Indiferent de tehnica, am vrut mereu sa aratam ca outfit-ul conteaza si nu calitatea pozei, desi ulterior ne-am dat seama ca acest atribut este si el extrem de important. Primul moment cheie a fost colaborarea cu elle.com (Elle USA) prin trimiterea de poze exclusive de street style. Apoi incet, incet ne-am dezvoltat blogul si cu sectiuni de interviuri, interioare, cariere, prezentam evenimente si stilul nostru personal. Totodata, am tinut sa marcam fiecare an implinit organizand cate un eveniment special. Cel mai mult ne mandrim cu faptul ca suntem cel mai vechi blog activ de street style din RO.
Raluca: In ceea ce priveste asteptarile, in momentul in care am pornit blogul, nici n-am visat sa ajungem unde suntem acum, ci pur si simplu era un mod de a ne arata pasiunea pentru moda, insa si timingul a fost unul potrivit, intrucat perioada in care am inceput noi a coincis cu o evolutie a blogosferei romanesti.
Pasiunea pentru fashion blogging si viata de zi cu zi
Silvia: Cariera mea in moda a pornit cu un blog, apoi a urmat Bucharest Style, deci pot spune ca blogging-ul a fost cea mai importanta parte din cariera mea de pana acum. Cu un backgroung in jurnalism, PR si publicitate, imi concentrez toata atentia asupra partii de styling, ma dedic cu drag unor astfel de proiecte si profesez la revistele JOY si Psychologies in calitate de fashion editor. In afara de fashion, ma pasioneaza consilierea, de toate tipurile, mi-ar placea sa fiu un gift shopper, un impresar de patinaj artistic sau chiar un consilier de cariere.
Raluca: Inainte de blogging, viata mea era destul de plictisitoare si pot spune ca inceperea acestui blog m-a ajutat sa-mi canalizez creativitatea catre domeniul modei si sa ma dezvolt din punctul acesta de vedere. Am profesat ca blogger in paralel cu o facultate de PR si publicitate si acum imi continui masterul in acelasi domeniu. In afara de fashion, m-ar tenta o cariera de PR, event planner sau make-up artist.
De la prima cafea pana la ultimul pahar de vin: o zi din viata unui fashion blogger
Silvia: Fiecare zi e diferita mereu, noi propuneri de colaborari si noi provocari, nu prea ai timp sa te plictisesti si nu ai foarte mult timp liber. O zi incarcata ar incepe cu imprumutul de haine, un shooting tematic intr-un loc special, cercetarea de tinute pe strada pentru a suprinde cei mai creativi trecatori, schimbare de tinute, o masa luata pe fuga, unul sau mai multe evenimente, descarcarea pozelor, realizarea unei postari pe blog si programarea contentului pentru pagina de Facebook a blogului.
Spatiul romanesc al modei
Raluca: Creativitatea nu este neaparat o caracteristica innascuta, ci mai degraba un lucru dobandit in urma exercitiului de a iti permite sa gandesti liber, de a nu te lasa constrans de limitele impuse de cei din jur. Potential credem ca exista, problema este ca multi nu indraznesc sa-si depaseasca aceste limite. Prin blogul nostru am vrut sa surprindem tocmai acea categorie care indrazneste sa experimenteze in ceea ce priveste stilul personal si prin puterea exemplului, sa educam publicul.
Stilul personal si elemente aparte
Silvia: In primul rand, pozele de street style suprinse de noi sunt 100% neprogramate, totul se intampla pe loc, abordam necunoscuti si stam chiar si cateva ore la vanat de tinute, pentru ca vrem ca outfit-urile gasite sa fie o sursa de inspiratie pentru cititori. Astfel, timpul si rabdarea dedicata ne diferentiaza in acest segment. Cat priveste stilul personal, Raluca este unica prin crearea unor tinute chic la preturi foarte mici si insertia unor elemente vintage, care fac ca tinuta sa aiba un plus de originalitate. Eu, in schimb, sunt mai conservatoare si mizez pe culori neutre, am un stil constant si imi place sa dau roluri noi unor elemente, prin styling.
Cele mai importante momente din 2013
Silvia: Unul dintre cele mai importante momente ale anului trecut a fost aniversarea de 3 ani de blog pe care am sarbatorit-o in clubul Finnish, a fost cel mai important eveniment de pana acum al nostru si cel mai greu de organizat, highlight-urile serii fiind o dubla prezentare de moda a designerului Sandra Galan si o proiectie a unui filmulet aniversar al blogului. Totodata, 2013 a fost anul in care am fost implicate in cele mai multe campanii, printre care relansarea magazinului MOTIVI din Baneasa, coolhunting alaturi de IL PASSO unde am avut si un concurs dragut, lansarea unei aplicatii de shopping a brandului Mini Prix, promovarea colectiei de SS TeX Carrefour sau defilarea pe podium din cadrul evenimentului Braun, in care am gandit impreuna cu designerul Andreea Badala (Murmur) tinute care sa ne puna picioarele in evidenta.
Investitii
Silvia: Singurele cheltuieli atribuite blogului la momentul actual sunt cele de gestionare (server si domeniu), avem mult noroc ca tot ceea ce facem reusim sa realizam in sistem de barter si mai ales cu ajutorul unor buni prieteni care ne ajuta cu poze, grafica, website, filmare sau locuri.
Modalitatea de monetizare
Silvia: Colaborari cu agentii de PR si publicitate, branduri sau companii prin anumite campanii la care suntem invitate sa participam, prin shooting-uri tematice realizate cu produsele promovate de client, prin reclame de tip advertorial sau banner.
Colaborari cu brandurile si best practices
Silvia: Marea majoritate au fost colaborari de tip shooting, noi am ales hainele noastre favorite de la ei, am gandit o tema si apoi am ales un loc care sa se potrivesca cu acele piese vestimentare. Am mai fost implicate si in diverse campanii de moda: deschideri de magazin, lansari de noi colectii, anuntarea unui nou brand, lansari de produs sau lansari de aplicatii. Pana acum am avut doar experiente pozitive in ceea ce priveste colaborarile.
Raluca: In general, relatia dintre brand si fashion bloggeri e intermediata de un PR al brandului. Ideal, din punctul nostru de vedere, este atunci cand oamenii de PR sunt cei care vin cu propunerea de strategie si specifica in mod clar ce isi doresc de la tine, ce ofera ei in schimb si sunt deschisi dialogului permanent. In momentul acela iti dai seama ca ai de a face cu niste profesionisti. Este neplacut cand primim mailuri de la persoane fara experienta in domeniul comunicarii, care uita sa schimbe numele blogului caruia i-au dat mail anterior sau nu fac un minimum de research in legatura cu blogul tau si, pe deasupra, se asteapta ca tu sa vii cu propuneri de strategii pentru brandul sau.
Promovare
Raluca: Avem, bineinteles, o pagina de Facebook a blogului crescuta organic, avand aproximativ 8500 likeuri, Twitter conectat la postarile de pe Facebook, conturi individuale de Instagram, dar pe care promovam si blogul. Oamenilor fotografiati pe strada le lasam carti de vizita pentru a-si gasi pozele pe site mai usor. In ceea ce priveste evenimentele organizate de catre noi, promovam aniversarile blogului prin parteneriatele media. De asemenea, participam des la evenimente de fashion si targuri la care suntem parteneri.
Cum sunt cititorii Bucharest Style
Silvia: Persoane pasionate de moda si de frumos, cu varste cuprinse, in special, intre 18 si 35 ani, care vor sa fie la curent cu noutati sau care cauta o sursa de inspiratie. Incercam sa pastram o relatie cat mai apropiata cu ei, ii provocam la opinii pe blog sau pe pagina de Facebook si ii invitam la evenimentele noastre aniversare. Ii ascultam mereu, opiniile publicului sunt foarte importante pentru noi.
Proiecte in desfasurare
Raluca: In momentul de fata pregatim evenimentul aniversar pentru patru ani de blog, care va avea loc la inceputul lunii martie. Tema evenimentului are legatura cu lumea filmului, insa mai multe vom dezvalui pe parcurs celor care ne urmaresc si pe care ii asteptam cu drag la party.
Planuri de viitor
Raluca: Ne dorim sa crestem tot mai mult, bineinteles, sa oferim un content de calitate, atat in ceea ce priveste street style-ul, cat si interviurile sau personal style. In 2014 incepem cu evenimentul aniversar care speram sa fie unul de succes si urmeaza multe colaborari creative.