[UPDATE] Jocurile Olimpice de Iarna de la Soci, brandurile si activistii LGBT

[UPDATE] Jocurile Olimpice de Iarna de la Soci, brandurile si activistii LGBT

Pe 7 februarie incep Jocurile Olimpice de Iarna din Soci, Rusia, si nimeni nu vorbeste inca despre sport. Opinia publica nu e orientata spre competitia sportiva ci spre legile absurde ale lui Putin, care interzic orice fel de propaganda pentru drepturile comunitatii LGBT. Protestatarii au gasit in Olimpiada locul perfect pentru a-si face vocea auzita si pentru a denunta abuzurile puterii de la Kremlin. Si bine au facut.

In treaba asta sunt implicate si o multime de branduri, care pot urma doua scenarii: sa iasa cu un plus de imagine dupa Jocuri sau cu dintii sparti. AT&T, cea mai mare companie de telecomunicatii din SUA, e primul sponsor major al Olimpiadei care straluceste in ochii comunitatii LGBT si ai oamenilor normali: a condamnat public legile anti-gay ale Rusiei.

[UPDATE] Google se alatura brandurilor care contesta legea lui Putin si pe 7 ianuarie a pregatit un Doodle special, in culorile curcubeului, alaturi de un citat din Carta Jocurilor Olimpice, care vorbeste despre intelegere si prietenie.

In schimb, Coca-Cola si McDonald's sunt cam sifonati.

In 2013, The Human Rights Campaign a trimis o scrisoare deschisa catre 10 companii americane care se afla in topul sponsorilor olimpici de la Soci. Printre altele, le sfatuia sa-si retraga sponsorizarile pentru ca prin acestea arata ca sunt de acord cu legile anti-gay. Scrisoarea nu pare ca a avut ecou, iar acum cateva branduri simt pe pielea lor ura activistilor LGBT.

Coca-Cola si-a oprit o campanie de social media prin care utilizatorii puteau imprima pe doze de suc mesaje de sustinere pentru sportivii de la Olimpiada. Motivul? In momentul in care in aplicatie erau introduse cuvinte precum "gay" sau "homo" aceasta afisa un mesaj care certa utilizatorul: "Hai sa ne prefacem ca nu ai scris asta. Incearca altceva". Toate astea dupa ce activistii LGBT au incurajat oamenii sa imprime pe dozele de Cola mesaje de sustinere a comunitatii din Rusia. Coca-Cola a fost acuzata de discriminare si a primit multe injuraturi. Si-a cerut si scuze, insa activistii LGBT s-au suparat foarte tare pe brand si i-au facut praf si un spot emblematic din 1971, introducand in el imagini violente cu protestatari gay rusi abuzati de fortele de ordine:

Si o campanie online de la McDonald’s a fost deturnata de activistii LGBT. Brandul a incurajat utilizatorii de Twitter sa le transmita mesaje sportivilor olimpici folosind-se de hashtag-ul #CheersToSochi, dar acesta a fost preluat rapid de sustinatorii LGBT care l-au folosit pentru a posta tweet-uri cu abuzurile autoritatilor ruse.

P&G are aceeasi soarta in online:


Pe de alta parte, comunitatea LGBT primeste sustinere de la o multime de organizatii care lupta pentru drepturile omului. De exemplu, The Canadian Institute of Diversity and Inclusion a lansat un spot grozav (care a rulat si la SuperBowl), in care ne arata ca sporturile de iarna au fost mereu un pic gay:

Iar organizatia All Out a rugat Comitetul Olimpic International sa condamne legea din Rusia printr-un spot emotionant, despre povestea unei sportive gay:

Jocurile incep pe 7 februarie si sunt sigur ca protestele LGBT nu se opresc aici, ci abia acum incep. O sa fim cu ochii pe ele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related