Liviu Neagoe (Creative Partner) spune care au fost momentele importante din 2013 pentru casa de trailere de film Good Hands. Aceasta realizeaza materiale audio-video pentru campaniile de marketing de film de peste 6 ani, reusind sa promoveze aproximativ 40 de filme pe diferite piete: Romania, America de Nord, Rusia, Europa, Asia. Anul trecut, compania a fost recunoscuta pe plan european la Luxembourg in cadrul European Audiovisual Entrepreneurs, iar inceputul de 2014 a adus recunoastere din partea Golden Trailer Awards, Good Hands facand parte acum din lista oficiala a caselor de trailer.
Cum au evoluat in anul precedent pretentiile clientilor
2013 nu a adus o evolutie. Mai bine zis o stagnare. Dar acest lucru este generat implicit de bugete si mentalitate romaneasca. 2014 a inceput promitator in schimb: de la clasicele trailere si postere de cinema, acum clientii bugeteaza si generice de film, vfx de film, postere de caracter, trailere pentru online si chiar kituri pentru vanzari - trailer si poster de vanzari.
Care sunt cele mai reusite proiecte ale agentiei din ultimul an
Anul trecut a fost momentul pasilor seriosi si coerenti in afara granitelor Romaniei. Am castigat pitchul pentru trailerul lungmetrajului "Dupa dealuri", dublu premiat la Cannes, in regia lui Cristian Mungiu dedicat pietei nord americane. A insemnat practic intrarea pe o piata creata acum mai bine de 50 de ani de catre greii marketingului de film hollywoodian.
Ca follow up, impreuna cu agentia de marketing de film The Drum, am fost nominalizati la "Most Original Poster" in cadrul Golden Trailer Awards, cu afisul international al filmului lui Adrian Sitaru, "Domestic". De trei ani nici o casa de trailere europeana nu mai intrase in competitie. Si asta ne-a confirmat ca suntem pe drumul cel bun.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Am decis in unanimitate sa propunem o baza variata de executii si produse pentru marketingul filmului romanesc. Lucruri care afara se fac de ceva ani au devenit nevoi firesti pentru fiecare campanie ce isi doreste sa si aiba rezultate in box office. Chiar daca aceasta decizie este costisitoare ca timp, de multe ori slab spre deloc bugetata. Insa producatorii si distribuitorii autohtoni se pare ca au inceput anul intelegand nevoia vitala a acestor materiale si integrarea lor corecta in campaniile romanesti.
Care sunt clientii in acest moment
Lucram cu principalii jucatori de pe piata de film romaneasca: Mobra Film, Libra Film, Hi Films Productions, Mediapro Pictures , Mediapro Distribution, Mandragora. Printre cei internationali se numara Warner Bros, IFC Films.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Ca entitate consideram ca expertiza in domeniul partii audio vizuale a marketingului de film ne permite sa nu mai facem compromisuri atunci cand vine vorba de promovarea filmului romanesc. Ca vorbim despre muzica de trailer sau despre productia de postere si logo de film, ele au nevoie sa fie gandite si create de catre cei antrenati si specializati sa o faca, asa cum montajul si regia de film revin in mod firesc si logic celor care si-au construit expertiza in aceste directii.
Asteptari la inceput de an
Am invatat ca in viata nu e bine sa te ghidezi dupa asteptari. In general in ziua de astazi nu este indicat sa ai genul acesta de "motivari". Preferam sa avem obiective. Iar ele sunt relativ simple:
Pe plan intern, sa continuam producerea de materiale variate si eficiente pentru filmul romanesc, produse care sa atraga atentia asupra Romaniei in festivalurile de film si in cadrul competitiilor dedicate marketingului de film.
Cat priveste partea internationala, sa dezvoltam relatiile cu producatorii si distribuitorii europeni si americani si sa fim prezenti in toate festivalurile de film importante din Europa si America.