Dans, dans, dans, Bucuresti

Dans, dans, dans, Bucuresti
Sursa foto: daniionita.com

Oameni, ea este strada. Strada, ei sunt oamenii care danseaza. Frumos, elegant, in sali mai mici sau mai mari, uneori pentru public, alteori pentru reflexia lor din oglinda, intotdeauna cu pasiune.

Dancing Bucharest este proiectul fotografic al lui Dani Ionita, si, daca ar fi fost un umblator pe doua picioare, asa imi imaginez ca le-ar fi facut cunostinta dansatorilor si strazii, jumatatile fotografiilor din cadrul proiectului. Dancing Bucharest aminteste de proiectele ca Humans of New York, cu diferenta ca cei surprinsi prin oras sunt dansatori de meserie, care nu pozeaza cu mainile pe langa corp si spunand “branza”, ci in pozitii inspirate de marea lor pasiune. Fotografiile sunt postate apoi pe pagina de Facebook dedicata si pe site-ul autorului lor. Mai pe larg, Dancing Bucharest este descris chiar de Dani Ionita, initiatorul proiectului, in randurile ce urmeaza. 

The Big Idea

Ideea imi inflorise de mult in cap. Cunoscand dansatori, mi-a fost destul de usor sa incep acest proiect, care nu are o tinta clara si nu urmareste neaparat ceva. Pur si simplu e o colectie de fotografii cu niste artisti pe care Bucurestiul, si nu numai, are acum ocazia sa-i cunoasca si sa le afle creatiile. Si, sper eu, este un proiect despre care peste 30 ani se va vorbi frumos si va fi o referinta in mediul fotografic romanesc.

Omul din spatele camerei

In spatele Dancing Bucharest sunt eu, Dani Ionita, iar in afara proiectului ma ocup tot de fotografie si uneori de design grafic. Merg destul de des la teatru unde fotografiez spectacole.

El este - omul care fotografiaza dansatori si spectacole

Oamenii din fata camerei

Toti cei fotografiati imi sunt apropiati, nu fotografiez oameni pe care nu-i cunosc. Unii sunt artisti foarte misto pe care ii puteti urmari pe scenele de teatru, in timp ce altii fac cursuri si practica dansul din pasiune. Profit de intrebare si anunt ca spectacolul “Zic Zac” al Andreei Gavriliu (unul din artistii fotografiati) a fost selectat la Bursa Internationala de Spectacole din Thun (Elvetia), insa are nevoie de finantare. Cine doreste sa-i sustina o poate face aici, prin platforma We Are Here.


Captura din spectacolul Zic Zac al Andreei Gavriliu, selectat la Bursa Internationala de Spectacole din Thun (sursa foto: Facebook ZIC ZAC)

Ballerina Project si problema lui “s-a mai facut”

Daca in Bucuresti ar fi existat un proiect bine facut cu dansatori, cu siguranta nu as mai fi facut Dancing Bucharest. Conceptul de dans in spatiul urban, ca atare, exista de acum 60-70 ani sau chiar mai mult. Nu l-a inventat Ballerina Project sau Pina, ele doar sunt foarte mainstream. Plaja foto de la noi e suprasaturata de reviste foto cu dealuri si munti si proiecte fashion, insa pe dans nu e nimic. Dansul e o nisa neexploatata in Romania.

Dansatori needitati

Fotografiile sunt editate foarte putin, uneori chiar deloc. Conceptul silocul sunt importante ca lucrurile sa mearga bine. Nu ma intalnesc cu dansatorii si incepem sa exploram orasul fiindca ar fi o pierdere de vreme. Locul, cadrul, le visez dinainte si stiu cum trebuie sa iasa.


Ferencz Diana (sus) si Judith State (jos), fotografiate pentru Dancing Bucharest 

Promovare in pasi de dans

Atata timp cat se realizeaza continut original de calitate, proiectul se promoveaza singur pe retelele sociale. Fotografiile bune devin virale.

Colaborarea cu Redd’s pentru Dancing City

Redd’s lansa un nou produs. Cei care lucrau pentru brand stiau si le placea proiectul Dancing Bucharest si, cum si Redd's era pe linia dansului, am ajuns repede la un numitor comun. Campania s-a desfasurat in Cluj, Timisoara si Brasov, iar colaborarea a mers foarte bine. E unul din cele mai bune proiecte pe care le-am realizat.


Fotografie din cadrul proiectului Dancing City, in colaborare cu Redd's (sursa: daniionita.com)

Colaborarea cu alte branduri

Nu am preferinte in ceea ce priveste brandurile care s-ar putea asocia proiectului. In general, sunt deschis la orice idee de proiect atragatoare. Un brand care produce aparatura foto ar merge perfect. Poate si un brand sportiv s-ar mula foarte bine pe ideea proiectului - miscare, vitalitate. 

Provocari si greutati

Nu au fost greutati sau momente critice in evolutia proiectului. Totul a depins doar de mine si, poate si din cauza asta, anul asta proiectul implineste 3 ani. Daca eram mai multi si nu decideam doar eu, poate ca proiectul n-ar fi fost asa longeviv.

Monetizare

Proiectul nu se monetizeaza si nu ma intereseaza neaparut lucrul asta. Intr-adevar, oamenii care doresc pot achizitiona fotografii, dar cred ca e mult spus monetizare. Nu exista bannere, reclame Google sau alte lucruri care sa mute atentia de la fotografii sau de la clipurile care apar. Daca as fi facut lucrul asta, cei mai multi cred ca ar fi evitat proiectul. Oameni se prind cand sunt pacaliti. E neplacut cand intri pe o pagina si aterizezi intr-un ocean de bannere. Trebuie sa-i faci pe oameni sa revina cu placere, nu sa-i sagetezi cu reclame.

De ce ne plac proiectele care fotografiaza oameni

Proiectele de genul asta (n.r: Humans of New York sau Humans of Bucharest) ii pot sensibiliza pe oameni sau ii pot motiva, depinde de fiecare. Cei care le realizeaza incearca pur si simplu sa evadeze din cotidian si sa se exprime artistic. Iar daca o fac bine, li se pot deschide multe usi.

Dani Ionita in alte proiecte

Da, am si alte proiecte/experimente in desfasurare, nu la fel de populare ca Dancing Bucharest, poate si cauza conceptelor alese, insa mie imi sunt foarte dragi. Iar altele, momentan, sunt in stadiul de concept si sper sa fie facute publice in viitorul apropiat. Le puteti gasi pe site-ul meu.

Romanian Apparel by Lana - unul dintre celelalte proiecte la care a lucrat Dani Ionita (sursa: daniionita.com)

Viitorul Dancing Bucharest

Planurile pentru viitor vizeaza colaborari cu dansatori straini. Sunt discutii si singura problema este finantarea. Deplasarile, cazarea implica niste costuri, ceea ce ma face deschis colaborarii cu oricine doreste sa sustina Dancing Bucharest, brand sau companie.Sunt deschis la discutii. In plan ar fi si aparitia unei carti. Aici insa va mai dura - nu vreau sa ma grabesc si sa fie facuta cu jumatati de masura.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related