In spatele maretei sarituri de pe stratosfera s-au aflat micutele camere GoPro care au surprins totul

In spatele maretei sarituri de pe stratosfera s-au aflat micutele camere GoPro care au surprins totul

Putem sa ne mandrim si noi, romanii, cu o mana de recorduri: cea mai mare tocana din lume, cea mai mare tocana de pui cu ciuperci, cea mai mare tochitura, cea mai mare cruce, cea mai mare viteza a internetului din lume. In timp ce noi amestecam de zori tone de cartofi cu o lingura de lemn gigantica, in acelasi univers  un om sarea de pe stratosfera. Stiti povestea Red Bull Startos: Felix Baumgartner + Red Bull + o saritura din al doilea strat al atmosferei = trei recorduri de viteza si altitudine depasite, niscaiva premii atat pentru brand, cat si pentru Felix si o tona de publicitate pozitiva pentru Red Bull. S-a intamplat in octombrie 2012, am urmarit-o cu totii pe net si a fost incredibil.

Recent, GoPro a dat lumii oportunitatea de a vedea toata saritura din unghiul celor sapte camere HERO2 plasate pe costumul lui Baumgartner si ne-a amintit cat de mareata a fost de fapt initiativa Red Bull. Filmarea GoPro incepe cu o secventa de la inceputul unei misiuni a lui Joe Kittinger Jr., cel care detinea inaintea lui Felix Baumgartner recordul pentru cea mai lunga saritura de pe stratosfera. Naratorul precizeaza: “Kittinger, care cantareste 150 de livre (pounds), duce cu el 155 de livre (pounds) de costum si echipament”, parca preconizand ca filmarea avea sa fie apoi folosita intr-un clip care sa promoveze cat de compact si rezistent este echipamentul GoPro. Apoi incepe filmarea propriu-zisa a sariturii, unde narator este acelasi Kittinger din secventa de inceput. Mie mi s-au inmuiat genunchii atunci cand Felix se asaza cu picioarele in afara capsulei, si, cu genunchii balanganindu-se in stratosfera, priveste in jos catre Pamant. Ce-i drept, mi-e cam frica de inaltime si de-asta s-ar putea sa fiu usor de emotionat, dar sunt convinsa ca filmarea e impresionanta pentru oricine. Asa ca sa privim si sa ne imaginam ca suntem in cadere libera de-acolo de unde se termina planeta si incepe spatiul:

 

Acum, la doi ani dupa ce s-a intamplat totul, partea mea carcotasa se trezeste si ea si se intreaba: cat timp e totusi firesc sa exploatezi o actiune a unui brand? Intervine repede acea parte mai cumpatata din mine si-mi spune sa stau linistita, ca o sa mai auzim, ca e posibil sa citim si in carti despre asta pentru simplul motiv ca a fost o chestie extraordinara, care a depasit viteza sunetului si care s-a intamplat fara nicio problema. Ca nu a fost o simpla imparteala de mostre in supermarket si deci ca merita sa se vorbeasca despre asta. Nici nu ar trebui sa conteze ca a fost un brand in spatele actiunii – astazi, daca brandurile nu te iubesc, nu ai cum sa realizezi ceva maret.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related