La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre The Geeks povesteste in continuare Costin Radu (Managing Partner).
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Noi existam din 2010. 2013 a fost al treilea an in care cifra de afaceri a agentiei s-a bucurat de crestere.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Probabil decizia care a cantarit cel mai mult in felul in care ne desfasuram activitatea a fost aceea de a face o selectie mult mai riguroasa a pitch-urilor in care participam. Am inceput sa definim mai clar proiectele care ni se potrivesc si care ne plac si, poate si mai important, am inceput sa refuzam pitch-urile care solicita mult prea multe resurse. Clientii pe care i-am apreciat cel mai tare sunt cei care au stiut sa ceara in pitch exact cat au nevoie pentru a-si da seama care este agentia cu care ulterior pot sa lucreze foarte bine. Practic, daca stai bine sa te gandesti, iti poti alege agentia doar pe baza a 1-2 exercitii, unde poti sa testezi atat capacitatea agentiei de a gasi solutii strategice destepte, cat si creativitatea.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Din fericire, lucram cu aceiasi clienti cu care ne-am inceput colaborarile inainte de 2013. Practic, pentru noi 2013 a insemnat Procter&Gamble (cu bradurile Ariel, Lenor, Fairy, Wella, Pantene), Petrom, Vodafone, Groupama Asigurari, Pilot Frixion, Antipa si Zile si Nopti. In 2013 am mai desfasurat proiecte cu NESCAFE si Samsung – acesta, alaturi de colegii din Leo Burnett si Starcom Romania. BestValue si Mercador.ro se afla intre clientii cu care am inceput colaborari de durata in 2013. Pentru Mercador, am desfasurat, foarte probabil, si una dintre cele mai vizibile si de succes campanii ale anului anterior. De asemenea, ne-am mai mobilizat si pentru un proiect inedit: putinplecati.ro – proiectul prietenului nostru Laurentiu Semeniuc, putin plecat alaturi de alti doi prieteni cu bicicleta de la Atlantic la Marea Neagra.
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Echipa a fost completata cu oameni aproape in toate departamentele. Astfel, in echipele de account management, social media, design si creatie a aparut cel putin un membru nou, in cazul ultimului departament alaturandu-ni-se chiar 4. Tot in 2013, in ceea ce priveste echipa, am pus bazele unui proiect de training si recrutare, care s-a dovedit a fi unul foarte benefic: One Day@The Geeks, pe care – mai mult ca sigur – il vom repeta de cate ori va mai fi cazul.
Care sunt cele mai reusite campanii ale agentiei din ultimul an
Promotia NESCAFE Brasero, desfasurata la inceputul anului 2013, cu rezultate foarte bune, campaniile social media dezvoltate pentru Procter&Gamble, relansarea platformelor digitale aferente Redescopera Romania pentru Petrom, campania Mercador.ro – care mie mi-a oferit sansa sa ma uit pe unul dintre cele mai pozitive brand tracking-uri post-campanie vazute in 10 ani de cariera, si cred ca toata activitatea depusa impreuna cu echipa Vodafone in social media, de la inceperea colaborarii, poate fi trecuta tot la capitolul asta.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Cel mai important invatamant este sa ne uitam mai des la regula triunghiului dupa care ne alegem clientii, regula invatata intr-un training cu Russell Davies, pe vremea aceea la Wieden&Kennedy. Trebuie sa lucrezi cu un client daca iti aduce minim doi din cei trei P aflati in colturile unui triunghi care sumarizeaza ce trebuie sa iti doresti de la fiecare client: Profil (sa ai o relatie buna, sa iti faca placere sa lucrezi), Portofoliu (sa faci campanii eficiente si creative, care aduc rezultate) si Profit (sa nu lucrezi in pierdere / pe fee-uri foarte mici). Intentia este sa nu lucram cu clienti care ne aduc doar unul dintre acesti P, ci minim 2 si, ideal, chiar 3. Daca se intampla asta este benefic si pentru agentie, si pentru client.
Asteptari la inceput de an
Cu toate ca ne dorim sa ramanem cu picioarele pe pamant, prognozam un an bun. Un an in care sper sa pastram optimismul si creativitatea echipei pe care o avem acum si in care sa ne straduim si mai tare sa ne iasa campanii cu rezultate, creative, pe care si-ar dori si altii sa le faca.