La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Kubis Interactive povesteste in continuare Vlad Popovici (Managing Director).
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Am incheiat 2013 cu o cifra de afacere in crestere cu 20% fata de anul precedent, undeva in jurul cifrei de 1,9 milioane euro. In 2014 tintim chiar si mai sus de atat.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
2013 a fost anul in care am extins serviciile agentiei si, implicit, echipa. Suntem prima agentie de digital din Romania cu studio propriu de post-productie AV. Impactul acestei decizii s-a reflectat in cresterea engagementului brandurilor care au ales sa ne impartaseasca viziunea despre online content, anume aceea a contentului ca soft power pe digital.
Tot anul trecut am inaugurat si biroul Kubis din Houston - US, care a inceput sa creasca rapid in zona de new business, remarcandu-se prin creativitate in abordarea briefurilor.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
In general, avem clienti care pun mare pret pe digital si care inteleg ca trebuie sa fie cat mai la indemana consumatorului. Specific, printre clienti se numara Vodafone, URSUS Breweries (URSUS, Grolsch, Peroni, Redd’s, dar si Dreher – Ungaria), Unilever (Dove, Dove Men, Rexona Women, Clear, Rama, Becel, Algida, Carte D`or, Magnum, Big Milk), Toyota, Carrefour, Teamnet, Milupa.
In State colaboram cu Fully Raw, Fresh Brew Group, Children’s Museum of Houston, The Rose Foundation.
Filosofia noastra referitoare la new business este “small is beautiful”. Ceea ce conteaza pentru noi este sa consolidam in digital brandurile pentru care lucram deja de ceva vreme. De aceea, in portofoliul nostru se alatura maximum 2 clienti noi pe an. Alegem pe spranceana proiectele in care ne implicam – conteaza enorm sa crezi in ceea ce faci, se vede la rezultate.
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
S-au extins toate departamentele – au venit developeri noi, creatia a inflorit si s-a maturizat, CS-ul a capatat si el noi membri. Crestem la pas cu clientii nostri. Iar oamenii pe care ii cautam sunt cei care, dincolo de experienta, mustesc de potential. Experienta se dobandeste, potentialul nu. Ori il ai de la inceput, ori nu.
Care sunt cele mai reusite campanii ale agentiei din ultimul an
La categoria de websites amintesc relansarea vodafone.ro, lansarea indygen.ro si teamnet.ro. Pe campanii avem Idei puse in miscare - Rexona, Clear Race – Clear, Deseneaza alaturi de Toyota. Ne-am dezvoltat mult si zona community building: Clubul Milupa, Clubul Dove si experimentalist.ro se remarca in acest sens. URSUS a fost in ultimele 6 luni cel mai vizibil brand de bere in social media – prin campanii content-based, dezvoltate in-house.
Am luat 3 premii la Internetics pentru platforma Experimentalist.ro owned by Grolsch, dar si la Webstock cu URSUS. Pot spune ca 2013 a fost un an bun.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
E foarte important sa iti promovezi oamenii valorosi, sa ii ajuti sa creasca: knowledge, timp, tot ce au nevoie. Pana la urma, vorbim de o relatie in care trebuie sa ai incredere. Ne avem unii pe altii, petrecem aproape 10 ore impreuna in fiecare zi, e foarte important sa te pastrezi asa cum esti, fara sa te blazezi.
Pragmatic, online-ul inseamna mai mult decat online. Deschidem un nou capitol in istoricul nostru, unul si mai mult technology-oriented.
Asteptari la inceput de an
Nu avem asteptari, avem planuri. Cele din urma ies mereu asa cum ne dorim. 2014 o sa fie din nou anul Kubis.