La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Sud Est Top Production povesteste in continuare Sorin Popescu (Managing Director).
Cum au evoluat in anul precedent pretentiile clientilor. Care au fost cele mai solicitate servicii ale casei de productie
Pretentiile clientilor sunt aproximativ aceleasi, de la an la an. Adica vor mult, vor repede, vor bine, insa vor din ce in ce mai ieftin… Acum, avand in vedere ca noi suntem o casa de productie publicitara, ne pozitionam de cele mai multe ori intre agentia de publicitate si clientul final. Si de aici pot interveni unele sincope. Dar, in final, ceea ce facem noi ajunge sa multumeasca clientul. Cat priveste serviciile pe care Sud Est Top Production le ofera, dintre acestea raman in top cererile pentru spoturi audio, filme de prezentare, dar si zona de grafica.
Care sunt cele mai reusite proiecte din ultimul an
Ar fi cateva cu care ne mandrim. Au fost filme de prezentare si spoturi pe care le-am facut pentru o serie de campanii interesante ale unor multinationale sau brand-uri mari precum: Coca Cola, Fuchs, OTP Bank, MoneyGram, Hyundai; filmul campaniei implementate de Fundatia Velux Danemarca, prin intermediul SOS Satele copiilor. Au mai fost proiecte pe care le-am derulat in perioada sarbatorilor de iarna (ma refer aici la “Capitala bucuriei”, proiect care a constat in iluminatul si decoratul cu prilejul Craciunului a Parcului Kiseleff). Si sigur ca sunt multe altele.
Dar proiectul de suflet, as putea spune, pentru 2013 a fost realizarea, impreuna cu SOS Satele Copiilor si agentia DDB International, a primei felicitari interactive de Craciun. Un demers umanitar, realizat in vederea strangerii de fonduri, la care am lucrat cu 15 copii aflati in ingrijirea acestei asociatii. Aici lucrul in sine a fost o bucurie, iar produsul final a fost si el unul foarte apreciat, remarcat, premiat. Cred ca oricine isi doreste sa aiba, macar o data pe an, prilejul de a se implica in asemenea proiecte-eveniment.
Cum a evoluat cifra de afaceri in 2013 fata de 2012
A fost o oarecare crestere de 10-15 %, insa sa nu uitam ca traim vremuri deosebit de grele…
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact
As spune ca deciziile din 2013 au vizat, in mare masura, partea de dezvoltare si reorganizare a structurii companiei. Este anul in care ne-am marit echipa, aducand alaturi de noi inca un inginer de sunet, un grafician si doi noi membri ai echipei foto. Am conturat astfel mult mai bine departamentele: audio, video, foto si grafica, la care s-a adaugat si un departament de PR. Sectorul BTL este si el in plina reorganizare si intentionam sa-l dezvoltam in 2014.
Tot 2013 este si anul in care am investit destul de mult in modernizarea celor doua studiouri: cel de inregistrari si cel foto. Una peste alta, as spune ca 2013 a fost un an bun in ce ne priveste. Si mai urmeaza.
Care sunt clientii in acest moment
Lucram destul de mult cu DDB International, am participat la licitatii si am castigat proiecte dezvoltate prin REGIO, am lucrat in mod direct cu anumiti clienti - de exemplu DB SCHNECHER etc.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Sa iti faci intotdeauna treaba cu seriozitate si cu foarte multa responsabilitate. Si sa te chinui, in orice situatie, sa gasesti o rezolvare. Nu cred ca sunt vorbe goale cand spunem ca la noi nu exista nu se poate. Chiar asa gandim, chiar asa actionam si, cu siguranta, asta se vede pe termen lung.
Asteptari la inceput de an
Dupa cum spuneam, pentru noi 2014 este un an cu asteptari mari. Si asta pentru ca avem toate premisele de dezvoltare: un portofoliu solid pe care ni l-am creat, cresterea si intarirea echipei, dotari tehnice de ultima generatie necesare unui asemenea gen de business. Speram deci intr-o crestere a numarului de clienti, pe de o parte, dar si in dezvoltarea relatiilor actuale, diversificarea si marirea businessului cu cei pe care ii avem deja in portofoliu.