La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre BPN Romania povesteste in continuare Ileana Tomescu (Managing Director).
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012. Care sunt asteptarile pentru 2014 din punct de vedere financiar
Anul 2013 a insemnat pentru BPN un an de transformare, de diversificare a serviciilor si de redesenare a modelului de business conform principiilor retelei globale BPN. Am dezvoltat un nucleu puternic de digital, creand un departament specializat in performance media, ceea ce a determinat cvadruplarea veniturilor BPN in aceasta zona fata de anul trecut. Intelegerea si parcurgerea acestui teritoriu digital ne-au facut sa crestem cu 30% cifra de afaceri versus 2012. Anul 2014 vine, asadar, pe o fundatie solida, cu o directie clara, si va fi cu siguranta unul de dezvoltare si de crestere.
Cat a afectat cifra de afaceri a agentiei Ordonanta de Urgenta din 12 aprilie, care a modificat Legea Audiovizualului
Ordonanta de Urgenta din aprilie 2013 a avut in primul rand dezavantajul unei legi promulgate fara norme de aplicare, iar acest lucru a dus la cresterea gradului de birocratie si a tulburat echilibrul unei industrii intregi. In plus fata de birocratia imensa pe care a generat-o, a trebuit sa ne repliem rapid si sa gasim solutii prin care sa putem functiona in continuare, ca industrie. Calitatea serviciilor noastre nu a fost afectata, dimpotriva, noi am fost cei care am preluat presiunea aplicarii acestei legi: ne-am ajutat clientii sa nu resimta impactul ordonantei si i-am sustinut in efortul lor de a-si respecta planurile de marketing. Acest lucru a dus la consolidarea parteneriatului pe care il avem deja cu clientii nostri.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Profunda digitalizare a echipei noastre si dezvoltarea zonei de performance media au avut un puternic impact pozitiv in businessul BPN in anul 2013. Intelegerea consumatorului este de asemenea o etapa esentiala, in care investim astazi foarte mult timp si foarte multe resurse. Daca, in 2004, un spot TV determina instant cumpararea, astazi TV-ul nu mai are aceeasi putere. El infomeaza, creeaza notorietate, insa decizia de cumparare trece prin sisteme mult mai complicate. Astazi, exista internetul, exista social-media, exista blogurile, exista o suprasaturatie a pietei, acestea toate formand noua paradigma a consumului. Clientul anului 2014 trebuie sa se adapteze acestor noi reguli, sa inteleaga posibilitatile pe care le are la dispozitie si sa le aleaga pe cele optime. Cred foarte tare in engagement autentic, care nu poate fi transpus mai clar decat prin experiente reale, traduse la randul lor prin social-media, mobile marketing si asa mai departe.
Care sunt cele mai reusite proiecte ale agentiei din ultimul an
Radical CommonSense este promisiunea BPN. Ce inseamna acest lucru? Inseamna ca noi vedem dincolo de reteta obisnuita si ca integram toate touchpoint-urile in jurul unui detaliu, ceea ce ofera unicitate solutiilor noastre. Inseamna simplitatea reinventata. In felul acesta functioneaza toate proiectele BPN, iar rezultatele nu au intarziat sa apara. Campaniile semnate in 2013 de BPN pentru Kruk Romania si Gothaer Asigurari-Reasigurari au aplicat cu succes conceptul de Radical CommonSense.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Printre clientii BPN in acest moment se numara Angelini Pharamaceuticals, Intesa Sanpolo Bank, Kruk Romania, Labormed Alvogen, Centrofarm, Banca Italo Romena, Militari Shopping Center, Titan SA, ProCredit Bank, Porsche Interauto Romania, Kludi, The adstore. In 2013, Gothaer, Veka Romania si Camera de Comert Romano-Franceza au fost cativa dintre clientii care au intrat in portofoliul agentiei noastre.
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Raluca Mateescu se ocupa de coordonarea departamentului digital si de integrarea dintre digital si traditional, ea avand o bogata experienta in media traditionala imbinata in mod fericit cu specializarea in zona digitala dobandita in ultimii ani. Diana Oancea se ocupa de dezvoltarea si supervizarea departamentului performance media.
Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie in 2014
Apartenenta la reteaua BPN ne-a ajutat sa invatam intr-un mod accelerat cum sa functionam dupa principii noi, diferite. Membrii echipei BPN sunt hiper-specializati in domeniile lor, insa intelegerea fiecarei etape din proiect si a fiecarui canal media, indiferent ca vorbim de traditional sau digital, garanteaza faptul ca agentia este capabila sa livreze solutii integrate. Structura dupa care BPN functioneaza fiind, din acest punct de vedere, mai degraba una orizontala, si nu verticala, asa cum este cazul in clasicele agentii de media, incurajeaza autonomia pe job, creativitatea si spiritul antreprenorial.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Romania a intrat pe deplin in era digitala. Am vazut in 2013 puterea ideii translatata in campanii ce foloseau canale noi, chiar neasteptate. De exemplu, mobile marketingul. Ne reorientam si ne adaptam incontinuu – aceasta este provocarea la care incearca sa raspunda comunicarea din Romania. In ciuda conditiilor externe care au perturbat piata, pentru BPN, 2013 a fost un an bun, un an de regandire a businessului, de asezare pe noi coordonate si de fixare a unor noi obiective.
Asteptari la inceput de an
La nivel de business, vom continua linia strategica inceputa in 2013, iar obiectivele noastre principale raman in zona cresterii business-ului si mai ales a dezvoltarii teritoriului digital.
La nivel macro, m-as bucura sa incepem sa functionam ca o piata normala, construita pe respectarea principiului fundamental al cererii si ofertei.