Antrenamente speciale pentru creier si creativitate

Antrenamente speciale pentru creier si creativitate

Creative Fitness Studio e o sala de forta pentru muschii creativitatii. Gandit de Fundatia Friends for Friends si lansat in martie 2012, proiectul cuprinde training-uri, workshop-uri si intalniri tip world cafe menite sa aduca impreuna oamenii care au in comun nevoia de a-si explora si contorsiona creativitatea prin diverse tehnici. Partea buna, povesteste Beatrice Weber (Presedinte Executiv al Fundatiei Friends for Friends si manager Creative Fitness Studio), este ca oamenii pleaca de acolo nu numai cu o doza proaspata de creativitate, ci si cu know-how care ii va ajuta la rezolvarea concreta a unor situatii din viata profesionala. Departe de a fi un proiect sub umbrela caruia se organizeaza inca un curs printre sutele deja existente, antrenamentele de la Creative Fitness Studio genereaza o experienta care dureaza mai mult decat perioada de desfasurare a cursului, spune Beatrice. Mai jos tot ea povesteste cum reusesc trainerii sa faca asta.

In viata de zi cu zi

Toti cei care sunt alaturi de noi intr-un fel sau altul schimba lumea. Asa, in micromediul nostru. O luam de la mic la mare :). In perspectiva, incercam sa facem din Romania un brand care conteaza, al carui motor principal e creativitatea romanilor.

Beatrice Weber

Cand nu lucreaza

Pai nu prea exista “cand nu lucram”. Ne-am asumat crezul asta si la nivel personal si lucram tot timpul. De fapt, nu simtim ca lucram in acel sens greu al cuvantului. Mintile noastre torc permanent in directia cresterii proiectelor noastre.

Ne urmarim prietenii si pe cei cu care vrem sa ne imprietenim, oameni care ne inspira,. Si tot ce are legatura cu ideea de creativitate practica, talente in industrii creative si storytelling, in general.

The Big Idea

Motto-ul nostru este “Tools for innovators”. Si, dupa cum ii spune si numele, ne dorim sa punem la dispozitia publicului un spatiu real – gym - in care sa isi antreneze mintea sau muschiul creativ, cum ii zicem noi.

Asa ca ne-am propus sa punem la dispozitia comunitatii noastre de cautatori de idei destepte un instrument si o experienta unice, ale caror motor principal este creativitatea. Programul a venit si odata cu nevoia noastra de a fi sustenabili. Am vrut sa oferim un program prin care cei care doresc sa devina mai creativi si inventivi sa aiba parte de un set de exercitii cat mai practice si pragmatice care sa le rezolve situatiile incurcate de la birou sau de acasa. Si sa plece de la noi cu ideile si solutiile la pachet.

Echipa

Beatrice Weber: timp de 15 ani am trecut de la advertising la marketing si m-am specializat in mass media si project management avand privilegiul de a fi in locurile si momentele unde ‘tara fierbea’ conducand departamentele de marketing din Media Pro/ProTV, Evenimentul Zilei, Grupul Catavencu si apoi o companie in Grupul Realitatea.

De 3 ani construiesc comunitatea si proiectele FFFF, impreuna si cu Zen (Zenaida Tataru). Pe cartea ei de vizita scrie Creative Genie si cam de un an de zile suntem echipa oficiala a fundatiei, ocupandu-ne de tot ce inseamna bucataria interna a proiectelor noastre. Sorin Tranca, Presedintele FFFF, este si el alaturi de noi, mai ales in zona de finantare si de strategie.

Vlad Tausance si Sandra Ghitescu sunt atat antrenori, cat si creatori ai programului Creative Fitness Studio. Amandoi sunt creativi cu norma intreaga, cu experienta de peste 7 ani in tot ceea ce inseamna comunicare si multidisciplinaritate. De exemplu, Sandra este in prezent community manager la Hub Vienna, dar mai este si trainer, consultant in comunicare, public speaker si unul dintre cei mai activi networkeri in industrii creative. Vlad se imparte intre scriitor, jurnalist, strategic planner si public speaker. Mereu face ceva, altceva si ultima supriza din partea lui a fost lansarea celui de-al doilea volum de poezii.


Sandra Ghitescu si Vlad Tausance 

Ceva doar al lor

Programul s-a conturat inca de la inceput ca o experienta  completa pentru participant: de la setul de carti de joc, cu peste 23 de exercitii dezvoltate de noi, pe care le poti aplica si dupa terminarea cursului pe problemele pe care le ai, la modul efectiv in care se desfasoara antrenamentele. Oamenii pleaca de la noi cu un plan de rezolvare a unor situatii concrete din viata profesionala sau chiar personala, se creeaza un transfer extraordinar de know how si de idei. Totul este atat de interactiv si de dinamic incat, de multe ori, la final, oamenii nu mai vor sa plece, efectiv raman putin suspendati in experienta traita. De fapt, despre asta este vorba: nu e doar un curs, este o experienta intreaga. Si noi suntem atenti la toate detaliile, de la mixurile de gustari care sa iti stimuleze procesele cognitive, la invitatii speciali pe care ii alegem pentru sesiunile de inspiratie.

Etapele

Punctul de plecare a fost ideea de a deschide si antrena minti, apoi au aparut Vlad si Sandra si programul s-a conturat pe parcursul a cateva luni de munca intensa. Cand am simtit ca nu mai are stare pe hartie si poate sa iasa la treaba, am facut si un demo cu prietenii si potentialii clienti, sa ne dam seama ce mai e de slefuit. Apoi l-am lansat, in martie 2012.

Momente critice

Nu pot sa disting astfel de momente concrete in evolutia lui. Ne-am mai poticnit din loc in loc, insa Creative Fitness Studio a crescut cumva organic, natural si asta ne bucura.

Greutati

Principala dificultate e sa ii facem pe oameni sa constientizeze nevoia de creativitate si beneficiile pe care le are un astfel de program asupra intregii lor activitati. Este exact ca atunci cand vrem ca avangarda sa fie digerata si inteleasa de publicul larg, insa pentru a ajunge aici mai dureaza.

Prima data cand auzi despre Creative Fitness Studio ai tendinta sa crezi ca e un program-cliseu care iti prezinta niste tehnici interesante despre organizare, dezvoltare personala, s.a.m.d. Ni s-a intamplat de cateva ori sa transformam niste sceptici in ambasadori ai programului :).  Avem acum alaturi de noi oameni si companii care inteleg si apreciaza importanta creativitatii in evolutia lor si a noastra ca societate.

Promo

Ne promovam online, prin newsletter si social media. Insa in ultima vreme offline-ul e de baza. Facem networking si se pare ca word-of-mouth castiga teren, pentru ca avem multi participanti veniti prin recomandarile celor care au fost deja la curs.

Cum creste

Feedback-ul e sfant. Noi tinem cont de el de absolut fiecare data si de la editie la editie tot mai adaptam, mai schimbam, mai adaugam cate ceva, in functie de nevoile participantilor. Iar asta se simte.

Prin acesti “ambasadori” de care ziceam mai inainte am reusit sa spargem gheata si in zona corporate. Acum avem si partea de programe custom made pentru companii. Sunt fie experiente creative de grup menite sa reafirme sau sa descopere un obiectiv sau o motivatie (coeziunea echipei, comunicare, leadership, managemenul riscurilor), fie ateliere punctuale asistate (brainstorming, conferinta de presa interactiva, interventie in conferinte).

Tot in urma feedback-ului am ajuns si la Personal Innovation Challenge, o varianta de CFS care pune accentul pe proiectele personale ale participantilor, le ofera unelte de recalibrare profesionala sau de rebranding personal (program ceva mai complex, la care ne mai referim ca la o “tabara de 4 zile”, ca sa se inteleaga mai bine cat de intens e :) ).

Parteneri

Printre companiile care au beneficiat de aceste programe, de consultanta sau facilitare punctuala in ceea ce priveste creativitatea si inovatia, se numara: Orange, BCR, AIMS, Brenntag, Hochland si EMC. Plus ONG-uri, antreprenori, jurnalisti sau oameni din marcom. Doar din aceste categorii, peste 200 de persoane au beneficiat de antrenamentele noastre.

Partenerii care ne sustin la fiecare editie sunt: Magazinul de Mirodenii, Tea Forte Romania, Veioza Arte, wall-street.ro, Editura Publica, Colour, Energiea Pub, Beautyfood si StudioPlot.

Modalitatea de monetizare

Noi consideram acest program ca fiind un start-up, asadar, ca orice start-up, are nevoie de 3 ani sa se aseze pe piata. Acum intrat in al treilea an si suntem in parametri de crestere prevazuti.

Creative Fitness Studio in viitor

Creative Fitness Studio creste odata cu oamenii si cu nevoile lor. Simtim deja o crestere in mediul corporate, dar nu vrem sa neglijam nici varianta deschisa publicului larg.

In miscarea noastra de democratizare a creativitatii vrem sa intram si in sectorul educational, cum ar fi in licee si facultati, unde credem ca e nevoie sa aducem acest instrument la indemana tinerilor pentru a reusi sa se integreze, adapteze si dezvolte mult mai usor.

Mai vrem sa dezvoltam si programe de e-learning, sa scoatem o carte-suport pentru acest curs si mai avem si alte idei – ne tot vin, la fiecare sesiune de antrenamente - dar pe urmatorii cinci ani stim deja ce vrem sa facem.

Alte proiecte ale Fundatiei

Premiile Superscrieri - competitie care promoveaza jurnalismul narativ si scriitura creativa despre oameni, evenimente si momente reale, ca moduri de exprimare a puterii cuvintelor de a influenta in bine relatiile dintre oameni, de a genera schimbari de atitudini, cutume, norme. Vrem sa crestem un Pulitzer romanesc, ii mai zicem noi, ca sa inteleaga lumea mai bine si sa ni se alature - e nevoie de sutinere. In 2013 a fost a III-a editie si deja ne pregatim de urmatoarea.

Creative Wednesdays – pe la sfarsitul anului, impreuna cu prietenii de la Dekon am lansat un nou program sub motto-ul “Learn to play, play to learn". Sunt, de fapt, niste seri de joc prin care aducem cele mai inovative instrumente si solutii de invatare si deprindere de competente prin joaca. Vom incepe in februarie intalnirile.

Biblioteca de Inovatie FFFF – asta e si proiectul cu care s-a lansat fundatia si care ne este foarte drag. Avem aceasta bilbioteca nisata, cu peste 1500 de titluri din aria comunicarii si economiei cunoasterii. Care se imprumuta, daca te abonezi donand o astfel de carte.

Lobul Creativ – serie de interviuri filmate cu oameni foarte buni in ceea ce fac, ca sa intelegem mai bine ce e creativitatea, cum devii mai creativ si care este legatura dintre creativitate si reusita.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related