La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Godmother povesteste in continuare Valentin Vacarus (Managing Director).
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Intr-o piata care din 2009 este in scadere, noi am crescut constant de la an la an. In 2013 am avut o crestere a cifrei de afaceri de 10%, insa marja de profit a fost mai mare cu 24% in comparatie cu anul precedent. Cumva, asta ne arata ca am livrat servicii cu valoare adaugata mai mare si cred ca asta e ceea ce-si doreste orice agentie.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
In Godmother avem un plan, avem o viziune. Urmam cu atentie ce ne-am propus, suntem fideli unor principii si valori si nu cred ca a fost un singur moment in 2013 pe care sa il gasesc semnificativ, ci mai degraba suma acestor momente si-a spus cuvantul.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Avem peste 40 de clienti de la care am incasat in 2013. Am castigat si clienti noi: Promenada (online si BTL), Lukoil, Cosmopolis – integrat, Fundatia de evaluare in educatie. Lucram de mai bine de 3 ani pentru multi clienti: Google, Forever Living Products, Profi, Agricover, Edenred, Energy Holding, DoppelHertz, A&D Pharma, Transfond.
Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie
Ioana Popa – Client Service Director, Adriana Bestea – Creative Director, Adrian Calarasu – Online Director.
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
A fost un an al schimbarilor, in care ne-am marit echipa foarte mult, ne-am maturizat, si asta o sa se vada foarte mult in perioada urmatoare.
Adriana Bestea – un director de creatie cu viziune, Adrian Calarasu – online director focusat pe business si nu pe rate de click, Andreea Ropotan – un minunat BTL manager care iubeste evenimentele, Laura Pecie – un account manager care abunda in entuziasm, Iulia Bors – un super art director, Razvan Papadopol – campion la sah si olimpic la matematica, iubitor de cifre si campanii online eficiente.
Cat a afectat cifra de afaceri a agentiei Ordonanta de Urgenta din 12 aprilie, care a modificat Legea Audiovizualului
Deloc.
Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Lansarea Promenada (eveniment VIP) - un eveniment care sa arate ce inseamna BTL for beautiful minds, Google Online Academy – un program Google Romania prin care s-au instruit peste 10.000 studenti in 14 universitati, Lansarea Youtube Romania – un show de o anvergura pe masura numelui, Gala de box de la Galati – 4.000 de spectatori si 40 de tari ce au putut vedea gala live.
Sunt insa multe campanii, cu precadere in real estate, prin care ne asumam sa fim platiti in functie de eficienta vanzarilor. Asta pentru ca suntem focusati pe business, suntem alaturi de client si nu facem comunicare doar de dragul ei.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Personal nu vad industria din Romania ca fiind una de profesionisti. Vad foarte mult agentii focusate pe bani si doar cateva persoane - destul de putine insa - pasionate de ceea ce fac. Mai vad insa si departamente de marketing cu planuri de comunicare pe urmatoarea luna si nu pe urmatorii ani. Asta ne-a facut si pe noi sa alergam dupa mai multi iepuri deodata, ceea ce nu o sa se intample in 2014.
In plus, pentru ca am fost intr-o continua schimbare, acest an o sa fie anul maturizarii noastre. Pregatim un rebranding si, mai ales, o abordare profesionista pentru orice provocare ce o sa urmeze.
In fiecare luna investim in echipa: cursuri, traininguri, festivaluri, prezentari. Toate astea ne-au facut sa credem ca „Invatati, invatati, invatati!” este la moda mai mult decat oricand.
Asteptari la inceput de an
Nu cred ca 2014 va fi un an mai bun sau mai rau pentru industrie. Pana cand economia nu o sa creasca, nici bugetele de marketing nu vor avea mai multe zerouri. Prea putine companii isi propun crestere cu 2 digits si atunci nici investitiile in promovare nu cresc.