Kaleidoscope Proximity: In 2013 am obtinut o crestere a cifrei de afaceri de aproape 14%, pana la aproximativ 2.000.000 EUR

Kaleidoscope Proximity: In 2013 am obtinut o crestere a cifrei de afaceri de aproape 14%, pana la aproximativ 2.000.000 EUR

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Kaleidoscope Proximity povesteste in continuare Cristian Pantazi (Managing Director).

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Evolutia a fost una pozitiva si in linie cu ce ne-am propus - o crestere de aproape 14%, de la 1.759.000 EUR in 2012 la aproximativ 2.000.000 EUR in 2013.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Nu cred in decizii de business luate odata la inceput de an sau mari rasuciri afaceristice, ci mai degraba intr-o filozofie pe termen lung, iar in cazul nostru aceasta este sa tratam agentia ca pe un “organism viu” care evolueaza, se modifica, muteaza si creeaza noi zone de expasiune.

Mantra noastra a fost mereu despre viitor, nu despre trecut, iar a face planning in viitor nu poate fi ideea unor oameni cu intelect modern (ca sa il parafrazez pe Oscar Wilde). Este o mare diferenta intre a planifica si a gandi strategic. Tocmai de aceea, obiectivul nostru nu este minimizarea riscurilor, ci cresterea sanselor de succes.

In consecinta, una din cele mai importante decizii de business a fost evolutia! Evolutie in know-how (care este ours for the taking cand vorbim de o retea de 62 de birouri), in entuziasm, in pasiune, in produsul creativ, in eficienta, in absolut orice departament.

Si in ultima instanta sa fii atat de flexibil incat sa poti sa pivotezi, sa risti, sa gandesti zag cand toti fac zig… Nu prea este simplu de facut cand barca devine greu de manevrat chiar si pe ape linistite.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Am intrat in 2014 cu un portofoliu de clienti de care suntem foarte mandri si alaturi de care am desfasurat deja proiecte frumoase. Printre clientii noi castigati in 2013 se numara UPC, Stejarii Country Club, Wienerberger (cu brandul Porotherm), precum si alte proiecte punctuale, iar acestora li se adauga Mercedes, Sab Miller (cu conturile Timisoreana, Ciucas, Stejar si Azuga), Maggi, BAT, Bayer.

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Unul din lucrurile la care tinem foarte mult este echipa, oamenii care construiesc cu noi (stiu ca suna a cliseu, dar asa este), din acest motiv am avut intotdeauna mare grija la oamenii pe care ii angajam, dar si numarul lor (din motive culturale si profesionale).

Cultura noastra este cel mai de pret lucru pe care il avem si cei noi care vin trebuie sa inteleaga asta, sa vrea sa faca parte din ea si sa contribuie.

Profesional, standardul agentiei noastre cere un anume tip de know-how, de experienta si de entuziasm care nu este usor de gasit intr-o piata in care experienta se mareste in CV cu Mar+!

Nu am cautat niciodata crestere de dragul cresterii sau pentru ca suna bine in credentials cand spui un numar bombastic. In momentul in care cresti necontrolat, relatiile se deterioreaza, se pierd conexiuni si, poate cel mai important, se pierde increderea (care este cel mai important factor intr-un colectiv si intr-o industrie in care trebuie sa ai certitudinea rapida ca toti incearca la fel de mult pe cat incerci tu).

Intotdeauna inainte de a pune problema angajarii ne uitam in interior  la competentele pe care le avem si la ce competente putem sa mai lucram, sa le augmentam, fara sa fie nevoie sa aducem mereu pe cineva nou doar pentru ca este mai simplu.

In 2013 am intarit si mai mult departamentul de CS, departamentul de social media si de Development.

Cei de la 37 Signals au un motto: Hire when it really hurts! Asa facem si noi :).

Care sunt cele mai reusite campanii ale agentiei din ultimul an
Stiu ca e faux-pas, dar ce inseamna “reusite”?

Reusite creativ? Reusite la festivaluri? Reusite in comunicatul de presa? Reusite la implementare?

Sunt atatea feluri de “reusite” pe cat sunt premii in industria noastra, asa ca am sa ma marginesc in a spune ca motivul pentru care viata noastra pare o varianta bootlegged a uneia de cazarma este ca incercam sa livram munca la un standard foarte bun raportat la context.

Ecuatia la suprafata este simpla: noi vindem un produs intr-o piata care se comodizeaza pe zi ce trece. Cu cat produsul este mai bun (stands out from the clutter ), cu atat sansele ca el sa fie cumparat sunt mai mari.

Altminteri ne mandrim cu campanii pentru toti clientii.

As mentiona “Provocarea Brunei” pentru clientul Timisoreana (printre multe alte campanii frumoase pentru Sab Miller), care a marcat lansarea Timisoreana Bruna. Premiul insa se duce spre campania de Timi Winter: “Micutzu si Nelutzu”, un proiect de video content cu o amplificare foarte buna si cu un umor aparte. Mai sunt multe proiecte frumoase dezvoltate impreuna cu echipele de marketing Sab Miller.

Campania “Test Drive Brochure” pentru Mercedes, care a castigat Internetics Mobile.

As mentiona si campania “Pentru tine o moneda, pentru noi un viitor”, facuta impreuna cu Graffiti Social Work in beneficiul Fundatiei Nesu cu spriijinul Gazetei Sporturilor si UniCredit Tiriac Bank.

Nu as putea sa uit nici de lansarea myUPC.ro (online customer care) pentru UPC, un proiect foarte complex la care am lucrat cu mult drag.

Si, fara doar si poate, lansarea printr-o campanie integrata a Stejarii Country Club, cel mai nou si cool complex de sport, spa si fitness din Bucuresti.

Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
O sa raspund cu un citat din James Baldwin:

Talent is insignificant. I know a lot of talented ruins. Beyond talent lies all the usual words: discipline, love, luck, but most of all, endurance.

Asta ar trebui sa fie invatatura de la an la an!

Asteptari la inceput de an
Incepem 2014 cu un portofoliu grozav de clienti, cu o echipa extraordinara si unita la baza careia sta o cultura la care lucram in fiecare zi si cu care ne mandrim.

Asteptarile noastre vor fi despre a livra cel mai bun produs posibil, cu entuziasmul si pasiunea cu care am livrat si in 2013.

Personal mi-a placut 2013 pentru ca era numar impar, insa adunat si 2014 da numar impar, deci obsessive-compulsive-ul din mine este linistit: Totul va fi bine!  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related