La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Springer&Jacoby Romania povesteste in continuare Raluca Simu (Managing Partner).
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Am incheiat anul 2013 la nivelul lui 2012, cu o cifra de afaceri de putin peste 2 milioane EUR. Bilantul arata bine, avand in vedere complexitatea anului trecut. Piata comunicarii si a publicitatii in special a fost foarte grea in 2013, cu rasturnari de situatii, orgolii si topuri. Comunicarea are regulile ei, la fel ca matematica, iar specialistii in comunicare au rolul lor clar stabilit in business.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Cred ca cea mai importanta schimbare in 2013 a fost legata de resursele umane: am facut mai multe schimbari de personal care ne-au permis cresterea eficientei interne, dar si multumirea clientilor. Fiind un an destul de complicat, anul trecut am dorit sa consolidam echipa in sensul pastrarii in agentie a colegilor cu adevarat dedicati si care cred in ceea ce fac. Din pacate, exista inca multi oameni in piata de advertising care nu au inteles schimbarile de paradigma economica “post-crisis”. Daca nu intelegi ca trebuie sa oferi calitate, in primul rand, la preturi corecte si in conditii de eficienta temporara crescuta, nu ai ce sa cauti in acest moment pe piata. Nu putem sa muncim minim si sa castigam maxim. De asemenea, si in industria noastra este nevoie de structurarea si respectarea unor reguli minime de cultura si respect al muncii.
Alte decizii importante pentru 2013 au avut legatura cu dezvoltarea realizata in zona de consultanta de business si marketing, cercetare si analiza, precum si atacarea pietelor externe. Avem ce exporta, la preturi competitive.
Cat a afectat cifra de afaceri a agentiei Ordonanta de Urgenta din 12 aprilie, care a modificat Legea Audiovizualului
Efectele Ordonantei se vor vedea pentru noi abia in acest an, pentru ca anul trecut contractele deja semnate au decurs normal. Previzionam o reducere a veniturilor din media/TV, pe care speram sa o compensam din venituri generate de clienti externi.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clienti castigati in 2013
Avem clienti din domenii diverse: Henkel (brandurile Ceresit, Moment, Thomsit, Loctite, etc), ŠKODA, Austrotherm, European Development Platform, Lafarge, Akzo Nobel, Servier, Foradex, SCT etc.
In 2013 am castigat contul Skoda in urma unui pitch cu 15 agentii si 5 ramase pe shortlist. Intregul proces a durat cateva luni si a presupus un volum mare de munca.
Tot in 2013 am castigat doua conturi de turism, TravelBiz si Hotel Caro, precum si pitch-ul pentru lansarea produsului “Multibat Premix” de la Lafarge.
Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie
Cele mai importante zone din agentie sunt in prezent: New Business si Consultanta de Marketing coordonata de Calin Diaconu, Creatie coordonata de Dragos Cazan, Digital coordonata de Radu Anghel, precum si Strategie si Client Service, zona pe care o coordonez direct (Raluca Simu).
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Am avut schimbari in echipa de creatie, client service si digital. Intentia este ca si in acest an sa consolidam echipa, sa o dezvoltam si sa investim mai mult in training.
Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Unul dintre cele mai importante proiecte din 2013 a fost Campania Supermeserias Ceresit, realizata pentru clientul Henkel. Supermeserias Ceresit este un program complex, de loializare si training pe termen lung a unui segment din target, meseriasii din constructii. Programul se desfasoara pe mai multi ani, in 2013 am avut lansarea.
O alta campanie frumoasa a fost cea pentru sustinerea Medicinii Personalizate in Romania, proiect realizat pentru Platforma Europeana de Dezvoltare.
In plus, foarte multe promotii: campaniile «Chiturile si silicoanele Ceresit te trimit in vacanta», «Bani de vacanta de la Ceresit», AERO 360, etc.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Cel mai important lucru (re)invatat anul trecut a fost “never stop learning”. Am realizat ca procesul de invatare trebuie sa fie permanent si ca un bun comunicator trebuie sa fie primul conectat la tot ce este nou in domeniu.
Asteptari la inceput de 2014
Suntem optimisti incurabili, asa ca speram la “mai bine”. Suntem pregatiti pentru noi provocari care vor aparea si mai ales, suntem pregatiti de mai multa munca. Cred ca va urma o perioada de clarificare si cernere a pietei, de reinventare a meseriei noastre, in urma careia pe piata vor rezista doar cei pasionati de ceea ce fac, suficient de puternici pentru incercarile mai dure, dar si de intelepti pentru gestionarea momentelor de succes.