Marina Voica a urcat pe scena. Publicul a inceput sa aplaude frenetic in timp ce cantareata s-a prezentat vorbind cu un usor accent moldovenesc. Cand a introdus cover-ul dupa melodia "Common People" de la Pulp multimea a inceput sa danseze odata cu artista de 77 de ani care-si retraia tineretea pe scena. Ca pe vremuri, la finalul concertului un buchet de flori si-a facut drum catre o Marina Voica plina de zambete. Asa a aratat prima parte a serii de Discoteca pe care Paul Breazu (Batiscaf), Vlad Stoica (Coughy) si Catalin Matei (Sillyconductor) au pregatit-o pentru public.
Seria de evenimente organizate sub numele Discoteca aduce in cluburi muzica de glorie a anilor '70, '80 si '90 din Romania. Colectivul de DJ reuneste toata nostalgia parintilor ub forma de playlist-uri care arunca cluburi bucurestene precum Modern, Control, Atelierul de Productie, Eden si Atelierul Mecanic inapoi in timp. Playlist-uri care sunt compuse din melodiile pe care le asculta ai nostri bombanind "asta e muzica adevarata" sau cand merg la vreuna dintre petrecerile lor batranicioase.
Despre activitatea Discotecii pe parcursul unui an, de cand a fost infiintat proiectul, cititi in interviul de mai jos:
In viata de zi cu zi
Catalin este muzician, Paul — jurnalist si Vlad — arhitect.
Cand nu lucreaza
Cand nu lucram, lucram. Oricat de paradoxal ar suna. Pentru ca nici unul dintre noi nu are job cu program fix si pauza de masa, e cumva complicat sa mai vorbim de timpul nostru liber. Poate ca in el facem Discoteci. Sau dam ture pe la Valea Cascadelor, in cautare de viniluri si casete cu muzici fabricate in Romania. Intr-un fel, asa raspundem si la urmatoarea intrebare: oamenii pe care-i urmarim au numele tiparite pe copertile acelor obiecte de care vorbeam mai devreme, ajunse, nu stim cum, la targul de vechituri.
The Big Idea
Proiectul s-a nascut in toamna lui 2012 pe terasa Atelierului Mecanic (RIP), cand Vlad si Paul si-au descoperit pasiunea (relativ) ascunsa pentru muzica usoara romaneasca, la un pahar de bere neromaneasca. In trecut, Vlad facuse cateva (proto)Discoteci de succes la Casa Lupu respectiv Tago Mago(RIP), iar posibilitatea unei asocieri a picat la tanc. Ne-am propus sa facem o seara de muzica romaneasca, Control Club a raspuns afirmativ, intamplator aveam numarul de telefon al cantaretei Silvia Dumitrescu etc. Initial, nu ne-am propus mai mult decat atat: o noapte de DJing fara muzica din alte parti, cu un performance al unui star din acei ani. Zis si facut, pe 1 decembrie 2012. Succesul ei incredibil ne-a impins mai departe. Astfel a aparut brand-ul Discoteca.
Echipa
Mereu ne-am numit discolectiv si am incercat, fara sa fim din cale-afara de stangisti, sa functionam ca un falanster RomPop. Pana acum ne-a iesit.
Etapele, de la prima idee la implementare
Au existat niste discutii telefonice si una sau doua intalniri, care au creionat identitatea brand-ului si programul evenimentelor. Ideea in sine era clara de la inceput, muzica romaneasca statea deja bine mersi in playlist-urile noastre, iar drumul pana la acel ping-pong-ping DJ-istic trilateral, intins pe parcursul unei nopti, a fost scurt. Mai lung a fost cel pana la numerele de telefon ale vedetelor invitate, dar ne-am descurcat.
Momente-cheie
Proiectul a crescut organic, fara sa se impotmoleasca pana acum. Nici nu prea avea cum, e inca un bebelus care pierde noptile, de doar 1 an si 2 luni. Discoteca are un public fidel, stabil si entuziast, cu o medie de varsta care ne face sa credem ca abia acum descopera cu adevarat sarmul muzicii fabricate in Romania intre 1960 si 1999.
Greutati
Disparitia unora dintre interpreti sau trupe, care ar fi fost superbe in contextul Discotecii, precum si indisponibilitatea negativelor pieselor unor artisti inca activi sunt singurele impedimente pe care le-am intalnit pana acum.
Promovare
In esenta, Facebook-ul e singurul instrument cu care lucram pentru a ne promova. Pagina Discotecii a devenit un blog RomPop prin care trimitem hint-uri catre descoperirile curente ale colectivului, prin care ne construim si promovam event-urileetc.
Cum creste?
Discoteca s-a nascut mare. Oricat de stupid ar suna, bebelusul acela de care vorbeam mai devreme a venit pe lume supradimensionat. Evident ca, in timp, lucrurile s-au rafinat pentru el si ca parteneriatele cu alte entitati i-au adus plusuri de imagine.
Parteneri
TIFF, Street Delivery, Calup, Decat o Revista, Gazeta Reforma, Sapte Seri, VICE Magazine, Mixtopia. Pana acum, Discoteca s-a ocupat exclusiv de organizarea evenimentelor de care vorbeam mai devreme. In viitorul apropiat o sa trecem (si) dincolo de acest model. Flirtam din ce in ce mai convinsi cu ipoteza constructiei unui label care sa reediteze discuri, obscure au ba, ale muzicienilor pe care Discoteca ii cultiva, care sa editeze compilatii, care sa produca filme documentare despre bulele culturale atasate genurilor muzicale prin care s-a plimbat Romania. In momentul in care vom gasi partenerii potriviti, le vom face. Ar mai fi si alte directii, legate de arhivele sonore ale muzicii romanesti, dar sunt, cel putin deocamdata, confidentiale.
Modalitatea de monetizare
Sa zicem ca Discoteca reuseste sa-si acopere costurile, care nu sunt deloc mici.
Discoteca in viitor
Nu prea ne place sa anticipam.Putem, insa, presupune ca viitorul Discotecii e pe undeva prin anii ’70.
Despre alte proiecte
Daca ajungeti in seara de 1 februarie la Control Club, veti afla.