Ma lepad de pachetul de tigari si asa sa-mi ajute Ministerul Sanatatii

Ma lepad de pachetul de tigari si asa sa-mi ajute Ministerul Sanatatii

Daca nu are un strop de dramatism, nu e o campanie impotriva fumatului. Lansata de Ministerul Sanatatii din Republica Moldova sub umbrela sloganului "Ma Lepad", campania anti-fumat desfasurata pe teritoriul vecinilor nostri de peste Prut nu dezamageste in privinta intensitatii sentimentelor exprimate impotriva acestui "obicei scarbos". Doar ca in ecuatie arunca si niscaiva har duhovnicesc si, evident, dulcele grai moldovenesc, lucruri care fac tot conceptul mai interesant. Initiativa a fost lansata pe parcursul anului 2013 si cele mai recent spot-uri, descoperite de Rusu+Bortun, au fost incarcate pe canalul de YouTube al Ministerului Sanatatii acum o luna.

Dintre cele sase executii ale campaniei, cel care atrage cea mai multa atentie trebuie sa fie clipul in care obiceiul scarbos al fumatului este comparat cu scobitul in nas. In timp ce protagonistii spotului fac sapaturi arheologice prin cavitatile nazale in jurul meselor dintr-un club, un narator povesteste ce obicei nesanatos si uncool e asta, incheiand apoteotic: "Leapada fumatul. Acum". Cam cum iti spune preotul in timp ce te scalda in cristelnita cand esti prea mic ca sa protestezi: "Te lepezi de Satana?". Acum, ce sa faci, te lepezi.

N-as spune ca executia e chiar identica, dar spotul asta are un concept similar cu cel lansat de Ministry of Health Ontario, clip in care social smoking e comparat cu social farting.

Dar sa revenim la lepadatul nostru de varii demoni si vicii. Din punct de vedere al impactului pe care il are asupra mea, urmatorul spot din clasament este cel in care un batranel simpatic mai ca-si scuipa plamanii cand isi aprinde o tigara. Pentru ca are genul ala de tuse pe care ai mai auzit-o doar la vecinul tau, la 3 dimineata, cand e somnul mai dulce.

O alta descriere interesanta, si prin asta puteti intelege orice, a efectului pe care fumatul il are asupra plamanilor nostri e "smoala cancerigena din plamani". Un lucru care oricum suna groaznic in scris, dar aparent nu suficient pentru ca ideea asta a fost punctul de pornire al urmatorului spot:

O alta dintre reclamele campaniei porneste de la ideea ca fumatul in locuri publice ii deranjeaza pe cei din jurul nostru. Asa s-a ajuns la o executie in care un individ incepe sa fumege odata ce paseste intr-un autobuz.

Nu vedem 80% din fumul de tigara, spune un alt spot. Si-atunci, conform metaforei din reclama, nu numai parintele fumeaza, ci si copilul.

Si cel de-al saselea spot al campaniei este un avertisment clasic pentru gravide, in care li se spune ca orice fac cu corpul lor are efect si asupra copilului nenascut.

Cu siguranta metafora scobitului in nas o sa ma insoteasca ori de cate ori vad pachetele de tigari aliniate pe rafturile magazinelor. Si-atunci nu stiu ce o sa fac: sa rad pentru ca e genul de asociere la care nu m-as fi putut gandi vreodata sau sa fiu serioasa pentru ca fumatul nu e un subiect de gluma.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Rusu+Bortun

Rusu+Bortun este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Conform Art Directors Club, Rusu+Bortun este printre cele mai creative agentii din Romania in 2022. Din 2008, Rusu+Bortun integreaza servicii... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related