Cea mai mare recunoastere, de la publicitar la publicitar

Cea mai mare recunoastere, de la publicitar la publicitar

Stim ca cel mai mare compliment pe care un publicitar il poate oferi altuia e comentariul, spus cu oarecare doza de amaraciune de catre colegul de industrie atunci cand isi imagineaza ca nu-l aude nimeni, "De ce nu mi-a venit mie ideea asta?". Este adevarul pe care au mizat cei de la Wieden + Kennedy New York cand au creat campania "I wish I'd done that" pentru festivalul de publicitate D&AD, care-si incheie perioada de inscrieri pe 29 ianuarie. Cele patru spoturi ii au in rolul principal pe cativa publicitari sau persoane din industrii conexe care povestesc despre ideile geniale ale altora.

Poate cel mai ingenios exemplu in legatura cu care creatorii reclamelor D&AD au ales sa spun "I wish I'd done that" e campania "Climate Name Change", creata de Barton F. Graf 9000 New York. Ideea de la porneste spotul campaniei, prezentat de Dan Wieden (Chairman, Wieden+Kennedy), e faptul ca schimbarea climaterica e un lucru cat se poate de real. Pentru a-i face pe reticentii politicieni americani sa admita lucrul asta, Barton F. Graf 9000 New York a creat un clip in care propune schimbarea numelor uraganelor cu nume de senatori sau membri ai congresului.

John Rankin (Redactor-sef al revistei Hunger si fotograf) vorbeste despre "Fashion Film", un clip lansat de brandul de fashion Viva Vena! pentru promovarea produselor din portofoliu. Regizat de Matthew Frost, clipul ironizeaza filmele publicitare in stilul classy vintage, in care toate gesturile sunt artistice si fiecare replica are o profunzime vizibil fortata.

Jessica Walsh (Partner, Sagmeister & Walsh) a ales sa vorbeasca despre branding-ul facut de Experimental Jetpack pentru Whitney Museum of American Art. Crearea noii identitati de brand coincidea cu mutarea muzeului intr-un nou sediu (conform Experimental Jet) si a pornit de la ideea de zig-zag, o reprezentatie a liniei istorice a artei care penduleaza intre vechi si nou. Asa a fost creat "responsive W", o litera a carei forma putea fi influetata de stilul operei de arta cu care muzeul se asocia.  

Iain Tait (Executive Creative Director, Google Creative Labs) povesteste despre becurile Philips Hue, care pot fi programate sa-si schimbe culoarea si frecventa de clipire in functie de nevoile utilizatorului lor. Folosind plug-in-ul pentru serviciul IFTTT (If This Then That) cei care au cumparat Philips Hues puteau gandi diferite retete pe baza carora becurile sa reactioneze. Spre exemplu, la postarea unei fotografii pe Facebook cu un anumit hashtag, becul poate fi programat sa clipeasca lung.

Partea introductiva a spoturilor a fost creata pornind de la campaniile castigatoare ale diferitelor categorii pe parcursul anilor. Elemente din reclamele premiate au fost incluse intr-un design dinamic al unui creion D&AD (simbolul festivalului), care se desface pe masura pe intro-ul se apropie de sfarsit.

Si la noi creativii stiu sa se aprecieze intre ei. De exemplu, sa admiram trofeul trimis de McCann-Erickson catre GMP Advertising pentru campania Gandul "Why don’t you come over?".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related