Barna Nemethi: Mi-as dori foarte tare sa urmeze All Hollow Brazilia sau All Hollow Rusia

Barna Nemethi: Mi-as dori foarte tare sa urmeze All Hollow Brazilia sau All Hollow Rusia

Barna Nemethi e tot timpul pe drumuri, e un navetist, daca vreti, pe care il prindeti de cele mai multe ori intre Bucuresti si Los Angeles. Poate ati auzit de el, e fotograf, regizor (a regizat si cel mai recent videoclip al Innei) si owner al buticului de creatie Griffon and Swans. Pe langa toate astea, e fondator si Editor in Chief al All Hollow, o revista indie conceputa in Romania, cu succes si rasunator, si international. Lansata in 2012, All Hollow scoate, de anul trecut, doua numere pe editie (unul pentru tara noastra si unul international) si le pune pe coperta, printre altele, pe Luminita Gheorghiu, Michelle Rodriguez sau Alexandrina. Diferit de orice alt produs editorial de pe la noi, chiar si numai prin dimensiuni (are peste 300 de pagini si e o revista inalta, ca si Barna, de altfel), All Hollow e despre multe chestii: moda, poezie, proza si dedesubturile personajelor dintre pagini. De ce e asa si nu altfel, unde se incadreaza, de unde-i vine numele si ce-si propune sa schimbe, mi-a spus Barna.

IQads: La un chiosc din Gara de Nord, la ce categorie de reviste gasim All Hollow?
Barna Nemethi: Hahahaha, vai, sah mat din prima intrebare. E intr-adevar un challange pentru newstand-urile de la noi sa plaseze All Hollow. Uneori e la glossy-uri romanesti, alteori e la importuri straine, de cateva ori am gasit-o si in categoria habar-n-am-unde-sa-o-pun, care de obicei e undeva in spatele tarabei, ascunsa bine. Nu stiu exact in Gara de Nord in care din categoriile astea e plasata, dar cert este ca e o revista care se potriveste perfect pentru o parcurgere temeinica intr-o calatorie cu trenul. Afara nu avem problema asta, e pusa simplu la revistele indie.

IQads: Lipsea All Hollow de pe piata din Romania?
Barna Nemthi: Da, cu siguranta. All Hollow umple un gol nu doar pe piata de reviste din Romania, dar si unul mai mare, in cadrul industriilor creative din Romania. Am reusit sa descoperim si sa publicam numerosi artisti extrem de talentati care altfel poate ar fi reusit mai greu sa fie expusi, sau, poate mai grav, ar fi trebuit sa faca niste compromisuri consistente privind viziunea si vocea lor pentru a deveni publicati. All Hollow este in primul rand un demers creativ, motiv pentru care a reusit sa entuziasmeze piata romaneasca, atat cea de cititori cat si cea de contribuitori.

Mai mult, as indrazni sa spun ca lipsea si de pe piata internationala.

IQads: Cine scrie la All Hollow si cine citeste All Hollow? Cum arata oamenii astia?
Barna Nemethi: Scrie multa lume, de la scriitori celebri (George Saunders, Mihail Shishkin si Juan Pablo Villalobos) la copywriteri (Mihai Botarel si Mihnea Gheorghiu). Noi punem un accent foarte mare si pe interviuri scrise, unde au semnat de la Stella McCartney la Reptile Youth si Michelle Rodriguez. Publicam si poezie, iar in ultimul numar am inclus chiar un poem al Tasyei van Ree. Asta tinand cont ca deocamdata scrie inca destul de putina lume pentru ca ponderea cea mai mare o au shooting-urile, dar, incet incet, dezvoltam o sectiune destul de solida de text. Incepand de numarul trecut Maya Catherine Popa a devenit Senior Editor pe tot ce inseamna fictiune, poezie si eseuri, urmand sa dezvoltam destul de mult legaturile revistei cu autori de pe scena din New York, Paris si Londra.

Cine citeste? hmmm. Cred ca cel mai bun reper de cine citeste de la noi sunt lansarile noastre, unde vine un crowd foarte divers. Cum arata? Check out our facebook pics de la lansari. Din afara ne citeste multa lume, suntem deja distribuiti in 16 tari, iar unele tari au fost o adevarata surpriza, de exemplu avem cifre foarte interesante din Coreea de Sud.


Unul dintre tricourile All Hollow, care sunt de vanzare in shop

IQads: Revista e distribuita in toata Romania sau numai in cateva orase? Si pe afara unde o gasim?
Barna Nemethi: Revista se gaseste in toata Romania in masura in care exista un sistem de distributie acolo. In principiu peste tot unde exista un Carturesti, Inmedio, Diverta, Ictagon, etc, ar trebui sa existe si revista. Evident, mai sunt scapari, dar in principiu suntem peste tot. Limitarea cea mai mare a distributiei este datorata faptului ca la noi distributia nu este inca atent reglementata, iar recuperarea banilor sau a revistelor este mereu o problema, de asta lucram doar cu anumite companii, care au ajuns sa ofere servicii multumitoare. Altfel, revista se poate cumpara si de pe shopul online All Hollow, cu livrare oriunde in tara sau international.

Afara revista se gaseste in peste 16 tari, de la Barnes and Noble in State, la concept store-uri in Japonia. Avem o lista pe site.

O poza facuta de Casa Jurnalistului cu pilotul All Hollow la Dabuleni.

IQads: Din toamna 2013 scoateti doua editii pe numar: una pentru Romania si una internationala. De ce? Nu era suficienta una? Care sunt diferentele?
Barna Nemethi: Ideea este simpla. All Hollow este o franciza. Si am vrut sa aratam asta prin exemplificarea cu All Hollow Romania. Split-ul a fost un experiment pentru a arata cum ar functiona franciza. Intre 60% si 70% este content-ul All Hollow, universal pentru toate editiile, iar restul este umplut de content local. In cazul nostru de materiale relevante exclusiv pentru publicul romanesc. Evident, difera si copertele si raportul dintre cover story-uri. Mi-as dori foarte tare sa urmeze All Hollow Brazilia sau All Hollow Rusia. Oricum, pe langa cele doua editii de print, mai avem inca o editie: cea digitala. Este numita All Hollow Digital (AHD) si cuprinde o gramada de content nou, care nu a fost publicat in print, dar este exclusiv All Hollow. Viitoarea editie de iPad o sa fie un merger intre editia digitala si cea de print.

IQads: Ai gandit de la inceput revista ca fiind un produs international sau asta a venit pe parcurs?
Barna Nemethi: Da, from the very start. De asta chiar si pilotul a fost in engleza. Totusi, doar pe parcurs s-a produs materializarea acestul gand. Pentru ca degeaba faci un produs sa fie international daca el inca zace doar pe tarabele romanesti. A durat un pic pana All Hollow a devenit intr-adevar suficient de bun sa inceapa sa fie primit afara, unde este acum si unde ne bucuram foarte tare ca a ajuns. Sa stii ca atunci cand punem tara la cale, ne orientam din ce in ce mai mult spre afara.

IQads: Care-i povestea numelui?
Barna Nemethi: Vine de la o poezie a lui T. S. Eliot care se cheama Hollow Men. Si mi s-a parut ca reda perfect viziunea All Hollow despre prezent si proiectia unui viitor trist daca nu se face ceva. Orice. Dupa ce ne-am hotarat sa pastram numele, evient ca am facut o gramada de post-rationalizari care se potriveau, de genul: All Hollow vorbeste despre supervicialitatea si golul din noi, hahahaha.


T.S. Eliot, probabil dupa ce a scris Hollow Men

IQads: All Hollow isi propune sa educe publicul sau doar sa-l distreze?
Barna Nemethi: Vorbesc foarte serios cand spun ca noi ne propunem sa-l educam sa se distreze. Cred ca unul din lucrurile care trebuie sa se schimbe la comunitatea romaneasca, atat creativa cat si consumatoare, este ca se ia prea in serios. Mult prea in serios. De la vedete la fotografi la fashioniste. Si e foarte greu sa-i relaxezi un pic. Noi, sincer, asta ne propunem.

IQads: Ce revista sa mai citim, in afara de All Hollow?
Barna Nemethi: De afara: Dazed, Interview, The Gentlewoman, Dansk, Sleek, Monocle. De la noi trebuie sa citim tot. Mi-as dori sa avem cel putin 10 publicatii noi in 2014 pe piata noastra de indie. Dar pana atunci: Decat o Revista, The Institute, Love Issue, ma bag si la un fhm.

IQads: Ce mai face Griffon and Swans?
Barna Nemethi: Griffon and Swans, dupa o perioada foarte lunga de experimentari, incepe sa se aseze si sa-si gaseasca locul. Am inceput sa facem talent management si sa oferim o gramada de servicii plecand de la taparea de talent pools, commissioning. Un fel de matchmaking intre client si tot felul de creativi si idei. Apoi facem foarte multa productie. Daca suntem lasati, ne place sa ne implementam ideile. Apoi  am inceput sa investim din ce in ce mai mult in digital, web development dar si content development, pentru clientii care inteleg diferenta. Cred ca All Hollow a aratat foarte bine ca si viitorul Griffon sta tot in generare de content.

Unul din ultimele noastre scurt metraje a ajuns la New York.

New York-ul, plin de The Matriarch

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related