Tudor Cuciuc (Fiodor Ad Studio): Nu reusesc sa inteleg de ce, la proiectele in care se investeste mult timp pe strategii si multi bani de media, executia e lasata pe ultimul loc

Tudor Cuciuc (Fiodor Ad Studio): Nu reusesc sa inteleg de ce, la proiectele in care se investeste mult timp pe strategii si multi bani de media, executia e lasata pe ultimul loc

Dupa zece ani petrecuti in Leo Burnett, acea parte din Tudor Cuciuc care era pasionata de productia publicitara foto-video a inceput sa ridice vocea si s-o acopere pe cea care ii spunea ca nu e nimic mai frumos decat sa fii director de creatie. Asa ca, in vara lui 2013, dupa plecarea din Leo, Tudor  s-a dedicat full-time studioului sau de productie foto-video – Fiodor Ad Studio. Mi-a spus ca pozitiile de creativ in agentie si cea de om de productie ii plac la fel de mult, dar cum a decurs totusi tranzitia? Cititi mai multe despre ce s-a intamplat dupa plecarea lui din agentie, despre planurile lui de viitor si despre productia publicitara foto-video, in randurile ce urmeaza.

IQads: Cum a luat nastere Fiodor Ad Studio?
Tudor Cuciuc: Povestea studioului se leaga de inceputul meu ca art director. Vorbesc de anii 1996-2002, cand nu existau studiouri de fotografie publicitara si proiectele se lucrau pe baza unei colaborari intre cativa fotografi si art directorii din agentii. Fotografii se ocupau cu pozatul propriu-zis, iar restul muncii - productia, selectia si scanarea diapozitivelor si, cel mai important lucru, retouching-ul lucrarilor - revenea agentiei, producatorilor si art directorilor din agentii. Pentru ca exista un mare gol pe piata, am decis, in 2003, sa-mi deschid studioul meu de productie full service - Fiodor Ad Studio.

IQads: Ce ai mai facut pe plan profesional dupa plecarea din Leo Burnett? 
Tudor Cuciuc: Am facut mai multe campanii in perioada asta, de toate felurile: pentru Cosmote, Petrom, Linco, Bergenbier, Samsung, 9695, Ciuc, Bucegi, iar primul proiect facut dupa plecare, chiar cu colega si prietena mea, Carmen Tiderle, a fost pentru Promenada. Nu in ultimul rand, mi-am terminat studioul la care construiesc de ceva vreme. Prietenii stiu de ce! :)

IQads: De ce te-ai axat pe partea de productie foto-video si nu te-ai orientat tot spre un job in creatie? 
Tudor Cuciuc: Pot sa zic ca sunt printre putinii norocosi care pot sa-si ia o pauza de la agentie si sa treaca de partea cealalta a executiei si invers, amandoua placandu-mi deopotriva. In perioada 1996 - 2003 am muncit in agentie, 2003- 2007 la studio, in 2007 am revenit la Leo Burnett, la rugamintea lui Stefan Iordache si acum a venit din nou timpul productiei. Bineinteles, am mai facut productii si in perioada in care lucram in Leo Burnett, pentru agentie.

IQads: Cum difera provocarile din agentie de cele din studio?
Tudor Cuciuc: Nu pot sa spun ca exista o mare diferenta. Daca-ti doresti ca proiectele sa fie facute cu profesionalism, implicarea si dedicarea ar trebui sa fie la fel de mari.

IQads: Cat de mare este echipa Fiodor Ad Studio si din cine este ea compusa?
Tudor Cuciuc: Daca vorbim de oamenii legati strict de studio, nu suntem multi - cam cinci la numar. Daca vorbim de oamenii cu care colaborez, acestia sunt foarte multi: ilustratori, studiouri de animatie, sunet, montaj, oameni de productie, retouch-eri, regizori, scenografi, costume designeri s.a.m.d., alesi in functie de proiect. Azi, nimeni nu-si permite si nu are nici sens sa angajeze multi oameni, mai ales daca sunt si foarte buni.

IQads: Ce parere ai despre studiourile de productie foto/video specializate? Daca ar fi ca Fiodor sa se specializeze pe un anumit tip de productie foto/video, care ar fi acesta? 
Tudor Cuciuc: Suntem specializati in productii publicitare de orice natura. De la foto, grafica, animatic TV, video de internet sau proiecte speciale. In functie de specificul fiecarui proiect adun oamenii cei mai buni cu putinta de pe piata. Nu fac eu personal toate proiectele, dar este foarte important pentru mine sa coordonez proiectul incat el sa iasa asa cum imi doresc. Vreau sa fiu un producator care sa stie cel mai bine din echipa cu care munceste cum trebuie sa iasa un proiect, ajutat, bineinteles, si de experienta si intelegerea pe care o am ca om agentie.

IQads: In functie de ce criterii alegi proiectele de care se ocupa Fiodor Ad Studio?
Tudor Cuciuc: In ziua de azi, nu casele de productie aleg proiectele, ci clientii aleg casele de productie in functie de calitate si pret sau, mai des de pret si calitate.

IQads: Cum te ajuta experienta ta de director de creatie sa interactionezi cu agentiile in calitate de om de productie? 
Tudor Cuciuc: Dupa ce am plecat din agentie, la toate proiectele pe care le-am facut pana acum mi s-a cerut o consultare pe executii, pe care am oferit-o gratis, chiar daca exista sansa sa nu fac eu proiectul. Am facut-o si o s-o fac cu cea mai mare placere.

IQads: Ce iti ofera noul business in plus fata de jobul de la Leo Burnett? 
Tudor Cuciuc: Imi permite sa vad mai des soarele de pe strazile si drumurile Romaniei.

IQads: Care sunt planurile de viitor pentru studioul de productie? Proiecte mai mari si care sa aduca mai mult profit sau proiecte cat mai creative?
Tudor Cuciuc: Imi doresc ca orice tip de proiect - print, video, internet - fie el mare sau mic, cu mai multi sau mai putini bani, mai creativ sau mai putin creativ, sa-l fac perfect. Desi inca nu reusesc sa inteleg de ce, la proiectele in care se investeste mult timp pe strategii si multi bani de media, executia e lasata pe ultimul loc. Aici ma refer atat la timpul acordat pentru idei, cat si la timpul si banii investiti pentru productie. Pana la urma, ce se vede este fix executia din punct de vedere al creatiei si al productiei.

IQads: Te-ai mai intoarce intr-o agentie mare?
Tudor Cuciuc: Nu stiu.

IQads: Care e cel mai important lucru pe care l-ai invatat in cariera ta de pana acum?
Tudor Cuciuc: Am invatat doua lucruri mai importante: ca fiecare proiect trebuie sa aiba o idee si am invatat sa respect talentul oamenilor din aceasta breasla, indiferent din ce agentie vin. Pana la urma, ei fac diferenta si de la ei invata toata lumea. Chiar am reusit sa fac un grup de creativi, in special art directori, si ne intalnim periodic pentru discutii de profil si pentru bautura, bineinteles.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related