[La Birou] Pe limba Webdigitalilor

[La Birou] Pe limba Webdigitalilor

Poate ati vazut la un moment dat niste oameni care rataceau pe strada Oitelor din Bucuresti. Trebuie sa stiti ca eram noi, cei de la IQads, care nu cautau neaparat oite, dar tare mult le-ar fi placut sa gaseasca macar cateva. Nu, cautam sediul WebDigital care era chiar sub nasul nostru, dar nu aveam noi ochi sa il vedem. Cum intri pe strada Oitelor, dinspre piata Unirii, e imediat pe stanga, intr-un bloc din ala vechi si frumos.

Dupa ce am serpuit pe scari pana la etajul al doilea, oamenii de la WebDigital ne-au deschis usa incantati. Sediul webdigitalilor e intr-un apartament de cateva camere, din ala cu tavane inalte si ferestre de lemn romantice. Ne-au spus ca urmeaza sa se mute, ca nu mai prea incap acolo, familia tot creste.

Instalati in sala de sedinte, ne-am facut confortabili, am tras jaluzelele si ne-am intins la povesti cu Ionut Radu Munteanu (PPC Specialist & Trainer) si Mihai Mehedin (Marketing Manager) despre Pay-Per-Click Marketing, despre online, competitie, bere, clienti si, nu in ultimul rand, WebDigital.


Ionut Munteanu si Mihai Mehedin, niste oameni seriosi

Ce inseamna WebDigital?
WebDigital e o agentie specializata in Pay-Per-Click Marketing, infiintata in 2011, care urmeaza modelul traditional al agentiei de publicitate, in contextul in care are un departament de Relationship Management, un departament de Specialisti PPC si un departament de Marketing.


Pe aici se intra in Departamentul Bucatarie

In departamentul de PPC lucrurile sunt clare, ei sunt oamenii care se ocupa exclusiv de campanii si acolo sunt indicatori de calitate a fondurilor. Toti cei din departament sunt specializati in Search si Display pentru Google AdWords, iar unul dintre ei, Dragos Smeu, este si trainer certificat.

Relationship Managerii sunt niste Accounti specializati, care au luat examenul de Fundamentals pentru AdWords si au cursuri extensive in zona de Google Analytics si Reporting. Ei tin legatura cu clientii.

Pe peretii  WebDigital e plin de mesaje in limbi pe care nu le-am inteles

Departamentul de Marketing sustine actiuni de promovare ale agentiei, fie ca asta inseamna partea de Social Media sau proiectele educationale pe care WebDigital le desfasoara. Extended Internship Program e unul dintre ele, un program prin care oameni din afara agentiei pot invata PPC de la cei din agentie.

WebDigital a fost pornit din pasiune pentru Online Marketing de catre Ionut Munteanu, absolvent de Sociologie: "Pasiunea pentru domeniul asta s-a nascut acum 10 ani, eram foarte pasionat de calculatoare, eram un copil din ala care isi schimba placa de baza si procesorul singur, dar imi placea si antropologia. Din punctul meu de vedere Sociologia, Psihologia si tehnologia constituie o sinergie".

Prescurtari pe pereti

Oamenii
Cand a pornit la drum, in WebDigital erau trei oameni care gestionau aproximativ 15 conturi. In momentul actual compania e formata din 12 oameni, care gestioneaza peste 100 de conturi. Pe langa Ionut Munteanu, seful cel mare, departamentele sunt coordonate de Dragos Smeu (Senior Specialist PPC), Mihai Andrei (Relationship Manager) si Mihai Mehedin (Marketing Manager).


Concentrare

Ce caracteristici comune au oamenii din WebDigital? Mi-a spus Ionut: "Trebuie sa privesti pozitiv lucrurile, sa nu fii motivat de zona materiala, e un lucru foarte important. Sa nu fii motivat de material, dar sa fii constient ca asta este ceea ce ne da structura in satisfacerea nevoilor din pacate. Aici e jocul practic: trebuie sa fii motivat, dar nu trebuie sa te controleze. Trebuie sa iei doar partea buna. Plus curiozitatea, curiozitatea e o caracteristica a tuturor celor din WebDigital si dorinta de invatare. Autodepasire. Tot timpul si mai bine, si mai bine".

Asa arata laptopul unui specialist PPC

In conditiile astea, echipa de la WebDigital nu se multumeste doar cu statul la birou. Oamenii merg in teambuilding-uri, ravasesc Centrul Vechi prin weekend-uri si merg si la mare impreuna. Mai multe detalii din astea gasiti si pe pagina lor de Facebook, unde ne tin la curent cu ce se intampla in viata agentiei (sunt mai mult chestii serioase, dar mai scapa si cate o picanterie de la vreo petrecere).

Asa arata webdigitalii

Concurenta
Pe piata de la noi, WebDigital sunt cam singura agentie care ofera exclusiv servicii de Pay-Per-Click Marketing. Desigur, exista o multime de agentii care au un departament specializat pe asa ceva, insa nu una care face numai asta.

"E foarte bine sa fii nisat, e foarte bine sa faci un singur lucru. Noi putem sa fim parteneri cu orice agentie, pentru ca ele pot sa externalizeze aceste servicii la noi, daca le oferim un pret bun. 10-15% din clientii nostri nu sunt in portofoliul direct WebDigital, sunt clienti din parteneriate", mi-a spus Ionut Munteanu.

Un proiect in care este implicata echipa WebDigital este Lumea SEO-PPC, eveniment al carui co-fondator este Ionut si consta intr-o serie de intalniri lunare care au depasit deja 80 de editii (deci exista de vreo patru ani). Scopul acestor intalniri: partajarea de informatii pe tema SEO / PPC si networking-ul. La eveniment participa antreprenori, oameni din agentii si studenti. "Lumea SEO-PPC ne ajuta foarte mult. Mai putin ne ajuta din punct de vedere al lead generation-ului, dar ne face sa ramanem conectati cu piata, ne ajuta sa fim conectati cu celelalte agentii, ne ajuta sa fim conectati cu ceilalti specialisti, cu clientii, e o mare familie".

Clienti si campanii
Lunar, WebDigital construieste un infografic al campaniilor pe care le desfasoara. Ii ajuta in primul rand pe ei, dar si pe clienti, sa inteleaga cum stau lucrurile si cum functioneaza campaniile. Din datele stranse din acest infografic, ca nivel de numar, 60% sunt clienti mici, 10% clienti regular, iar 30% clienti mari.


Pe peretii WebDigital mai sunt si omuleti din astia, sustinuti de citate frumoase

Clientii agentiei sunt constanti, campaniile pentru ei derulandu-se luna de luna. In momentul in care o campanie se opreste, agentia considera ca a pierdut clientul. Campaniile sunt permanente, nu se opresc niciodata pentru ca ele produc return-ul care este pozitiv, sunt motorul business-ului: "Noi gandim campaniile ca strategii de investitii, nu strategii de testare. E un pic diferit fata de publicitatea traditionala. Adica eu nu iti dovedesc ca merge, eu iti propun sa investesti, pentru ca cred ca va merge. Un pic diferit fata de „hai sa-ti dovedesc ca merge”, pentru ca nici eu nu stiu ca o sa fie asa", ne-a spus Ionut.

Planuri de viitor
La final, nu i-am scutit de intrebarea cu planurile de viitor. WebDigital isi propune sa-si dubleze activitatea pana la sfarsitul anului care imediat incepe, adica 2014. In ceea ce priveste treburile interne, Ionut a spus ca vrea sa automatizeze procesele non-brain si sa lanseze o serie de studii si analize. Sa fie cum a spus el. Nu uitati sa inchideti geamurile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related