Schimbari si directii creative pentru Carmen Tiderle

Schimbari si directii creative pentru Carmen Tiderle

Cautand cu ajutorul lui Google, prietenul nostru cel mai bun, mai multe informatii despre Carmen Tiderle si plecarea ei din Leo Burnett, primul titlu care imi apare este ”Cutremur in creatia Leo Burnett. Carmen Tiderle si Tudor Cuciuc parasesc agentia”. Cutremur – ce cuvant puternic. Nu stiu ce intensitate a avut cutremurul acesta pentru agentie - din cate am observat, ea inca functioneaza, creeaza, livreaza. Dar oamenii? Ei cum au resimtit cutremurul pe care l-au provocat? In cautarea raspunsului, am aflat despre Carmen Tiderle ca acum continua sa faca ce stie mai bine la Directia Creativa, buticul ce-si propune sa faca publicitate frumoasa ca un film bun, pornind de la explorarea naturii umane, si mai putin de la mandatories si indicatori de imagine. De aici s-au nascut mai multe intrebari, la care Carmen mi-a raspuns in randurile ce urmeaza.

IQads: Ce ai mai facut pe plan profesional dupa plecarea din Leo Burnett? Povesteste-mi putin despre Directia Creativa.
Carmen Tiderle: Am lucrat in continuare cu acelasi entuziasm si aceeasi placere pe care obisnuiam sa le pun in ceea ce faceam la Leo, doar ca in alte conditii, mai senine poate. Mi-am dat seama cat de mult imi place publicitatea, si nu atat publicitatea, cat exercitiul creatiei, combinatia de mecanisme puse in miscare, fiorul ideilor bune. N-am vrut sa renunt la toate astea si le-am dat un nume: Directia Creativa. Mi-a placut cum suna, dar si ce reprezinta: inceputul de drum in care stii incotro te indrepti si unde trebuie sa ajungi si cam cum va fi. E important acest prim pas cu dreptul. Orice campanie, orice proiect, indiferent cat de mare sau de mic este, are nevoie de asa ceva.

IQads: Era buticul de creatie un plan mai vechi care astepta momentul potrivit pentru a se materializa sau a fost o idee complet noua?
Carmen Tiderle: Mi s-a parut ca e urmatorul lucru pe care trebuie sa-l fac dupa ce ani de zile am lucrat intr-un anumit sistem. Deci e o idee mai veche careia i-a venit timpul. Si care se potriveste mai bine cu ceea ce sunt si ce vreau eu acum.

IQads: Ce iti ofera noul business in plus fata de jobul de la Leo Burnett?
Carmen Tiderle: In primul rand, dispun de timpul meu si asta conteaza enorm. Proiectele sunt cele care-mi dicteaza cat si cum muncesc. Pot sa ma concentrez pe unul si nu pe zece deodata. In plus, am timpul si disponibilitatea sa-mi hranesc mintea cu diverse alte subiecte din care pot sa se nasca idei mai interesante.

IQads: Ce clienti are Directia Creativa si care sunt cateva dintre proiectele pe care le-a realizat pana acum?
Carmen Tiderle: Nu am cautat activ clienti si nu ne-am promovat. In primul rand fiindca nu au trecut decat cateva luni de la despartirea noastra de Leo, ceea ce in timpi de advertising, de campanii, este foarte putin, in al doilea rand, si cel mai important, nu ne-am promovat pentru ca am avut tot timpul ce sa facem. Asocierea noastra cu Papaya Advertising ne-a dat ocazia sa lucram pe diverse pitch-uri si campanii printre care cea pentru lansarea Promenadei, draga noua tuturor. Cu putina rabdare, veti mai vedea si altele.

IQads: Cine sunt colegii si asociatii tai de la Directia Creativa si cati angajati sunt in total la buticul de creatie?
Carmen Tiderle: La drum am pornit-o cu Tudor Cuciuc, colegul meu dintotdeauna si maestru in faza de executie a ideilor, iar colegii mei sunt toti acei oameni cu care impart o pizza cand lucram noaptea tarziu. Ideile nu le vin agentiilor, ci oamenilor. Ele apar din echipe mici de fete si baieti talentati care se completeaza si care au libertatea de-a face ce stiu si ce cred ei ca e cel mai bine pentru un proiect anume. Resursele ni le adunam in functie de proiect.

IQads: Care sunt cele mai mari provocari ale buticului acum?
Carmen Tiderle: Lucram la un pitch destul de important.

IQads: Care este filozofia dupa care se ghideaza Directia Creativa? Cum isi propune sa se diferentieze de celelalte initiative de genul acesta?
Carmen Tiderle: Filozofia dupa care ne ghidam s-ar rezuma cam asa: strategie bazata pe cunoasterea oamenilor pe care vrem sa-i convingem de ceva, directie creativa neasteptata, dar fidela strategiei, executie de neuitat.Urmarim o sondare mai adanca a, sa zic, naturii umane. Ma uimeste inca falsitatea si cliseismul unei mari parti din publicitatea pe care o vedem. Daca un alien ar veni pe Pamant si-ar vedea doar calupul publicitar, ar crede despre pamanteni ca sunt complet cretini. Din fericire, exista si altfel de publicitate, fireasca si inteligenta, dar nu dusa la extrem incat sa o inteleaga doar creatorii ei, o publicitate care sa te intrige, interesanta ca un film bun, frumoasa. Asta ne place si incercam sa facem.

IQads: Unde vezi buticul de creatie pe viitor?
Carmen Tiderle: Nu stiu sa raspund la aceasta intrebare acum, vom vedea.

IQads: Care a fost cea mai mare provocare in trecerea de la o agentie mare la un butic de creatie?
Carmen Tiderle: Reflexul lui Pavlov. Dar a trecut.

IQads: Te-ai mai intoarce intr-o agentie mare?
Carmen Tiderle: Acum, nu. Dar nu stiu ce-o sa fie.

IQads: Care e cel mai important lucru pe care l-ai invatat in cariera ta de pana acum?
Carmen Tiderle: Sunt multe lucruri pe care le-am invatat. Probabil ca daca mi-ati pune aceasta intrebare alta data, as raspunde altceva. Acum imi vine sa spun ca perseverenta chiar si-n momente mai putin faste e unul dintre cele mai importante lucruri in cariera.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related