E momentul ala al anului in care publicatii din lumea-ntreaga storc ultimele afisari cu un top rapid al articolelor cu cele mai multe vizualizari. Nu e neaparat cel mai relevant un clasament in care te bati tu cu tine si tot tu castigi (oau!), dar niste concluzii optimiste se pot trage oricum, asta mai ales daca esti genul care vede partea plina a anului.
Cel mai spectaculos drum pe care l-am facut anul asta pe IQads, afisari wise, a fost cu un metrou numit poezie. Ionut Maxim a fost un bun mecanic de locomotiva si s-a oprit la toate statiile importante ale activarii Julius Meinl. Articolul a strans si vreo 6000 de like-uri, care au ramas doar in amintirile noastre, pentru ca Zuckerberg.
Cum se vedea Metroul Poeziei de la inaltimea lui Ionut
Am vorbit cu Anca Pantus la telefon chiar inainte sa intre la interviul cu Times New Roman. Nu au sechestrat-o, cum ne-am imaginat cu totii, au stat doar la o mica discutie care s-a materializat in 75 de pagini de transcript. Multe reprize de editari mai tarziu si a iesit acest portret al redactiei TNR, care ocupa locul 2 in clasament. Si aici a fost rost de multe like-uri, fie-le tarana usoara.
Semn ca ati ajuns cu bine in redactie
O sa fie putin dificil cu locul urmator, o sa ii rog sa se inghesuie putin pe podium pe cei 3 razboinici care impreuna fac cat 10 lucruri.
1 Surubel + 1 Ionut + 1 Vali = 10 lucruri
Anca, fiinta practica, s-a prins ca pe like-uri si pe barbatii frumosi nu poti sa te bazezi, asa ca s-a invatat sa-si faca print screen-uri. Uite cum aratau like-urile ultima oara cand au fost vazute in pagina articolului de pe locul 4. Au trecut mai mult de 24 de ore de la disparitia de pe site, asa ca solutia e ca Anca sa treaca mai departe si sa se gandeasca la like-uri mai bune.
2013 a venit cu provocari pentru Radio Guerrilla, dar si cu un val roz si impresionant de sustinere din partea ascultatorilor. Un interviu despre cum continua Guerrilla in online ocupa locul 5 in topul vanitatii noastre. Marchez si primul meu entry in clasament si deschid aici un avanpost in memoria like-urilor disparute.
Poza de profil a sustinatorilor Radio Guerrilla
Imi imaginez ca ajungand la locul 6 pare ca suntem avizi dupa like-uri, ceea ce tin sa confirm, ca sa putem merge linistiti mai departe. Interviul despre Martorii lui Unicorn a atins un punct sensibil, amuzant de urmarit in sectiunea de comentarii. Ioanei Mihai nu i s-au uscat mainile si nici noi nu am putrezit in iad ca urmare a publicarii, cum ni se prevedea soarta, asa ca e ok.
Cina cea de taina a unicornilor
Din coliziunea unui brand mare si a altui brand si mai mare ies o gluma si explozii de afisari. Cititorilor le-au placut farsele intre branduri, dovada ca pe locul 7 mai gasim un spoof tare, de data asta unul international.
Cand am vorbit noi cu Tequila, cea mai organizata tipa de 15 ani de care am auzit, avea 45.000 de subscriberi pe YouTube. Intre timp vad ca a ajuns la 222.000, asa ca aplauze.
La locul 9 nu mai e loc de glumite cu like-uri. Cititorii au urmarit o sinteza a campaniilor de comunicare pro si contra proiectului minier initiat de Rosia Montana Gold Corporation. Pe acelasi subiect am mai scris despre pozitiile agentiilor care au lucrat la campanii, despre parerile publicitarilor legate de campanii, despre primele reactii ale brandurilor vizavi de problema, despre o serie de creatii facute de catre pulafashion impotriva proiectului minier si inca o campanie de guerrilla in magazine.
Ne-am gandit ce comentarii au specialistii in branding despre cel mai memorabil delirium tremens din comunicarea locala - clipul oficial al statiunii Mamaia - Viva Mamaia. Stefan Liute (Strategy Director, Storience) s-a aratat suficient de entuziasmat de subiect cat sa filtreze primele reactii si sa se rezume la cele de specialitate. Si asa incheiem topul celor mai citite 10 articole de pe IQads din 2013. La multi ani!
Dar, pentru ca oricum m-am uitat si la urmatoarele 10 locuri din clasament si incerc sa nu mai fiu asa egoista, trec aici si pozitiile urmatoare, cu liniuta.
12. Mic ghid de utilizare a toaletei care nu e a ta
14. Citatele te ajuta sa treci mai usor prin viata (mai ales daca sunt false)
15. Gandul si GMP Advertising raspund campaniei initiate de The Guardian impotriva imigrarii romanilor
18. [AdLife] Corina Bacanu (THE SECRET SERVICE): Am sunat la McCann Erickson si am cerut cu domnul Enoiu
19. Nici o casa de papusi nu e prea mica pentru IKEA
20. Andra: "Castig decent din muzica si n-am nevoie sa ma implic in campanii care nu ma conving"