Mos Craciun in 2013: suparat, obez, hipster

Mos Craciun in 2013: suparat, obez, hipster

De-a lungul timpului, Mos Craciun a luat mai multe forme si nume, a imbracat mai multe straie si a avut mai multe obiective, in functie de regiune, traditii si credinte. Toate pana prin 1930, cand a aparut pentru prima data intr-o reclama Coca-Cola, rosu, vesel si plin de cadouri. Si asa a ramas pana in ziua de azi. Coca-Cola l-a popularizat pe Mosu’ asa cum il stim noi.

In reclamele brandurilor de pretutindeni, Mos Craciun e un personaj nelipsit in perioada sarbatorilor. De obicei e vesel si darnic, dar exista si exceptii. Anul asta parca mai multe ca niciodata. Sa vedem cateva reprezentari ale Mosului din 2013. Sa ne uitam si sa ne minunam.

Incepem cu cel mai socant dintre toti, un Mos Craciun obez, murdar si obosit. Personajul a fost postat in vitrina unui magazin de haine din San Francisco ca sa atraga atentia asupra exceselor de toate felurile pe care oamenii le fac de Craciun. E creat de artista Cianna Valley si e inspirat din Jabba the Hut din Star Wars.


Il cheama Santa the Hut si, daca sunteti prin zona, puteti sa va faceti o poza langa el, sigur o sa stranga multe like-uri pe Facebook.


Central Living Mall, un fel de mall artistico-contemporan din New York, a lansat o campanie de sarbatori care il are in centru pe un Mos Craciun Hipster, adica varianta contemporana si imbunatatita a batranului personaj. Mosul asta vine cu bicicleta pliabila, mananca numai bucate bio, are jeansi skinny si o barba lunga.

Campania a fost creata de BMF si are multe componente, demne de un hipster. Pe langa outdoor-urile de mai sus, Mosu’ Hipster are un atelier cool chiar in centrul magazinului, unde mestereste cadouri contemporane si se intalneste cu hipsteri mici si cuminti:

Are si o formatie, Hipster Santa and the Antlers, si e super activ pe social media: pe Twitter si, bineinteles, Instagram. Are si hastag #hipstersanta. Isi face multe selfie-uri cu fanii.

Un alt Mos Craciun care nu se prea incadreaza in tiparele celui clasic vine de la Greenpeace. E tragic. Un Mos suparat si obosit transmite un mesaj inspaimantator copiilor din toata lumea: Craciunul s-a anulat. Motivul: casa lui din Antarctica e distrusa, incalzirea globala e iminenta, lumea se schimba. Doar copiii o mai pot salva, caci adulti precum Barack Obama (ajuns pe lista copiilor obraznici) nu au reusit. Cam trist:

Dar ca sa nu incheiem totusi in nota asta intunecata, va mai propun un Mos Craciun de la Coca-Cola. E o animatie foarte frumoasa, cu Mosul si ajutoarele lui care mesteresc la tablete si telefoane destepte (asta cer micutii moderni) si au la randul lor o rugaminte pentru copiii din toata lumea:

Va doresc un Mos asa cum vi-l doriti voi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related