De Craciun, unele branduri aleg sa faca promotii, iar unele branduri aleg sa le ofere consumatorilor exact ce-si doresc acestia. Fie ca e vorba de un televizor, de niste chiloti sau de un bilet de avion pana acasa in decembrie. E cazul WestJet, o companie aeriana din Canada, care anul asta a jucat rolul lui Mos Craciun pentru pasagerii a doua curse, una din Toronto si una din Hamilton, cu destinatia Calgary. Totul cu ajutorul tehnologiei.
Schema e simpla, ca orice idee foarte buna: un Mos Craciun (albastru, asa e la ei) a stat de vorba cu pasagerii celor doua curse inainte de imbarcare, prin intermediul unui display electronic (unde acestia si-au scanat boarding pass-urile). Oamenii i-au spus tot ce-si doresc de Craciun, ca asa se face in fata Mosului, iar apoi s-au urcat mai bine dispusi in avion. Surpriza a venit insa la aterizare, pe banda de bagaje. Ajutoarele Mosului WestJet s-au mobilizat masiv in timpul celor doua zboruri. Va las si pe voi sa vedeti ce inseamna real-time giving, cu emotie, surprize si un pic de lacrimi de fericire:
Ca sa se intample minunatia asta, a fost nevoie de implicarea a 150 de angajati WestJet si a unor parteneri de incredere, de la turnurile de control la magazinele din care au fost cumparate cadourile. WestJet a lansat si un clipulet in care Richard Bartrem (Vice-President, WestJet) explica de ce compania a creat activarea asta, de ce a fost nevoie ca ea sa se intample si de cand o planuiesc. Totul are si o componenta caritabila, iar in momentul in care clipul a ajuns la 200.000 de vizualizari pe YouTube (deja are peste un milion), WestJet a ajutat cateva familii nevoiase sa aiba un Craciun mai frumos. Mi se pare foarte fain ca un brand sa explice mecanismele din spatele unor proiecte de genul asta:
Si pe langa asta, mai avem si cateva balbe ale Mosului, de la filmari. Tari si astea: