"Men men men men, manly men men men!/ Men men men men, manly men men men!". Sper ca in capul vostru, cat ati citit versurile astea, a cantat melodia aia din deschiderea serialului "Doi barbati si jumatate". Daca nu, va rog sa mai cititi o data, ca sa va cante. Il stiti, ala in care Charlie Sheen isi joaca propriul rol, al unui barbat alcoolic, afemeiat si cu bani. Sau il juca, caci a fost inlocuit de ceva vreme de Asthon Kutcher. Ma rog, nu are relevanta. Noi o sa vorbim despre barbati aprigi, care si-au imprumutat imaginea unor branduri. Barbati romani, ca sa fiu mai specific. Cei mai cei barbati care au aparut in reclamele romanesti in anul in 2013. In care dintre cele 7 tipologii de barbati romani se incadreaza acestia, putem sa aflam doar din segmentarea facuta in "Barbatul – de la arc la shopping cart”, un raport de cercetare realizat de Lighthouse Group, sub umbrela SMARK Research.
A fost un an prolific din punctul asta de vedere, caci publicitarii au umplut micile ecrane romanesti de barbati demni de termenul "memorabil". Si incepem cu cel mai roman dintre toti, si anume Ghita Ciobanul. Vodafone si McCann au dus acest personaj in centrul reflectoarelor si au umplut cu el online-ul, outdoor-urile si televizoarele. Pagina lui Ghita de pe Facebook a crescut rapid, iar imaginea lui a intrat in folclorul urban, ba chiar si in cel popular, cand a aparut intr-un videoclip al unei artiste etno. Cred ca Ghita Ciobanul o sa mai ramana o perioada prin zona. Sa-l vedem in spotul care l-a consacrat:
Si, daca suntem la Vodafone, Ghita nu a fost singurul barbat aprig care a aparut anul acesta in reclamele brandului. O reintoarcere spectaculoasa a avut si Paul Ipate aka Paul Maximus, care, in cele mai recente spoturi pentru cartela Vodafone, nu poate scapa de numele care l-a consacrat. E bine revenit:
Un alt barbat memorabil, mai elegant ca cei doi despre care am vorbit mai sus, Varu’ a rezolvat cam tot ce se putea rezolva in campania pentru tocmai.ro. Si si-a facut intrarea pe un ponei. Elegant, pregatit sa faca fata oricarei situatii, personajul jucat de actorul Serban Pavlu a crescut mult notorietatea brandului sub bagheta creativilor de la Lowe & Partners (care mi-au povestit aici cat de greu a fost sa creeze acest personaj).
Tot din zona site-urilor de anunturi vine si al patrulea barbat aprig: domnul cu bormasina din spotul Mercador. Desi campania include 7 spoturi, in care mai apar si alti barbati, parca niciunul nu e asa simpatic ca domnul cu bormasina. Pragmatic, usor diabolic, pe mine personajul m-a cucerit de la prima vizionare. La aceasta cucerire au contribuit si baietii de la The Geeks, caci ei l-au pus acolo pe domnul cu bormasina. De ce, mi-au povestit intr-un interviu cu de toate, va rog sa-l cititi aici.
La final va mai spun de doi barbati aprigi care nu pot fi nici ei ignorati: Smiley si Pavel Bartos pentru Cosmote si Romtelecom. Glumeti si populari, cred ca au fost o alegere buna a brandurilor. Va arat un spot cu cei doi in rol de Mos Craciuni.
In caz ca ati uitat de melodia din introducere, iat-o aici si cantata, nu numai scrisa: men, men, men, men, men, men.