In generala, am fost colega de clasa cu Danut, un baiat tacut si morocanos, care venea mereu la scoala nepieptanat, cu urdori la ochi si cu puloverul pe dos. Nu era cel mai popular, din contra. Si nici nu prea le avea cu scoala, sa fi fost indragit de noi macar pentru ca ne da sa-i copiem temele.
Ca brand, nu vrei sa fii Danut. Vrei sa fii acolo: prezent in mintile tuturor pentru un motiv bun. Nu vrei sa iti iei puloverul pe dos, ci sa ai un pulover cum nu mai are nimeni. Vrei sa fii curatel si sa mirosi frumos, vrei sa faci marketing multi-senzorial.
Un exemplu recent de marketing multi-senzorial poarta marca AVON, fiind gandit de Starcom si implementat de MVcom. La concertul Magic al Loredanei de la Sala Palatului, in momentul in care artista intra pe scena intr-o sticla de parfum AVON al carui endorser este, in sala este difuzat mirosul respectivului parfum. Magia a fost realizata cu ajutorul unui MVcom-turboSCENT, despre care am aflat mai multe chiar de la MVcom.
MVcom-turboSCENT este un dispozitiv de conceptie proprie MVcom, care identifica pe baza unor senzori prezenta uneia sau a mai multor persoane in apropiere, orientand catre aceasta un jet de aer parfumat. Aparatul permite amestecul a doua sau chiar trei arome in jetul de aer, iar o suprafata de dimensiunea parterului Salii Palatului poate fi acoperita eficient de sase aparate. Echipamentul nu necesita conditii speciale pentru a functiona, el fiind la fel de eficient atat in spatii inchise, cat si in spatii deschise. Ar fi indicat totusi ca locul in care dispozitivul este folosit sa fie, pe cat de posibil, lipsit de orice alt miros. Solutiile parfumate folosite contin, pe langa parfumul sau aroma propriu-zisa, alte doua solutii inodore care conditioneaza comportamentul "norului de parfum” emis.
Desi are puteri magice, MVcom-turboSCENT arata ca un ventilator obisnuit
"Dispozitivul este unul dintr-o gama pe care noi, MVcom, am denumit-o SCENT, si este cumva cel mai evoluat de acest gen. Construim astfel de dispozitive aplicate pentru publicitatea vizual-olfactiva inca dinainte de anul 2000 si am brevetat cateva din aceste aparate pentru ca ni s-a parut ca merita cumva sa protejam aceasta nisa. Acum mai bine de treisprezece ani nu stiam cum va evolua piata si ne gandeam ca multisenzorialul va exploda pur si simplu. Ideea din spatele acestui dispozitiv, ca de altfel din spatele mai multor solutii de publicitate MVcom, se rezuma la un gand simplu: oamenii au cinci simturi si nu doar doua - auz si vaz - cele folosite cu precadere astazi de mediile de comunicare in masa”, spune Marian Costache (Managing Partner, MVcom).
Marketingul multi-senzorial nu este nici la inceputurile sale si nici aproape de sfarsit. "Brandingul holist este urmatoarea etapa in branding si se va propaga dupa tehnici similare religiilor, influentand mediile de comunicare. Religiile, oricare ar fi ele, se propaga multi-senzorial, iar daca sunt privite ca niste exercitii de comunicare sunt evaluate adesea ca unele extrem de memorabile si convingatoare. Multi-senzorialul este intr-adevar viitorul comunicarii, iar olfactivul, mai exact vizual-olfactivul, este cumva o particica din ce va fi sa fie!”
MVcomSCENT in actiune la concertul Loredanei: