Scroogled: Microsoft se ia de Google ca la usa cortului

Scroogled: Microsoft se ia de Google ca la usa cortului

Cand gigantii internetului se cearta, noi, niste utilizatori amarati, nu putem decat sa ne uitam si, eventual, sa radem sau sa plangem. Eu va propun totusi sa radem, mai ales cand asistam la o disputa intre Microsoft si Google, extrem de savuroasa.

Suparat pe Google, Microsoft a lansat in noiembrie 2012 o campanie care se numeste Scroogled (adica screwed by Google, adica "Google ti-a tras-o"), prin care spune lumii ca Google citeste mailurile personale ale utilizatorilor sai si se foloseste de informatii ca sa plaseze mai bine reclame. Ceea ce pare plauzibil, zic eu. Desigur, Microsoft nu face asta si e mult mai sigur.

Campania e destul de fragmentara, nu e foarte cursiva, dar mai scoate din cand in cand capul din negura internetului si ne ofera cate o bijuterie de spot, care prezinta argumente solide in defavoarea Google si a produselor sale. Cel mai recent ii are in rolurile principale pe Richard "Old Man" Harrison si pe fiul lui Rick Harrison, cunoscuti publicului larg din emisiunea Pawn Stars (Asii amanetului) difuzata de History Channel. Cei doi conduc un amanet in Las Vegas si cumpara si vand o multime de vechituri. In spotul Scroogled, la tejgheaua lor ajunge o tanara care vrea sa vanda un Chromebook. Ei o refuza, facand praf laptopul si pe Google, bineinteles:

Un alt spot Scroogled vorbeste despre siguranta utilizatorilor care descarca aplicatii din Google Play. Siguranta care nu prea exista. Mai ales cand prietena ta afla chestii pe care nu ar trebui sa le afle:

Si mai e unul haios, special creat pentru Valentine’s Day. Doua masini ale postei, una de la Gmail, una de la Microsoft Outlook, pornesc in lunga livrare a scrisorilor de dragoste de pe 14 februarie. Postasul Gmail deschide scrisorile, le citeste, pune reclame in ele, si numai dupa le introduce in cutiile postale. In schimb, cel de la Outlook e mult mai bine crescut:

Mai mult, Microsoft vinde inclusiv produse Scroogled in magazinele sale. De exemplu cani, sepci si tricouri. Uite o cana, costa doar 7,99 $:

Dar se pare ca Google a rabdat destul si, recent, a facut declaratii in presa legate de produsele Microsoft: "Noua actiune Microsoft nu vine ca o surpriza pentru noi. Competitia in zona de accesorii purtabile se incinge". O ironie la faptul ca Microsoft e in stare doar sa scoate niste tricouri si cani, pe cand Google a lansat Google Glass.

Si daca doar vi s-a deschis apetitul pentru aceasta cearta si vreti sa asistati la mai multe episoade, va invit pe canalul Scroogled de YouTube. Aveti acolo suficient material incat sa uitati ca afara a venit, dupa cum bine vine in fiecare an, iarna.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related