Mi-as dori sa se inventeze cel putin zece metode de a evita iarna. O formula magica, o incantatie, un amestec de ierburi, numere castigatoare la loto, toate ar intra in ghidul meu de supravietuire a ninsorii.
Sunt sigura ca daca ar exista asa ceva, baietii si fetele de la Cooltivator ar scrie despre el. Platforma este un fel de Tumblr intalneste Mashable intalneste un show de comedie. Din mariajul acesta improbabil a iesit site-ul care ne pune la curent cu gadget-uri, muzica, locuri noi de iesit si, asa cum o spun chiar Razvan Vasilescu (CEO & Founder) si Ionut Bodonea (Editor in Chief), toate lucrurile interesante care se mai gasesc prin gradina mare a www-ului. De obicei, in putine cuvinte, pentru ca informatia sa fie concentrata si sa ajunga mai repede la cititori.
Au o echipa mare si multe planuri de viitor, pe care le detaliaza chiar ei in cele ce urmeaza:
The Big Idea
Ideea a aparut ca o nevoie la continutul actual din online-ul romanesc. Era o gaura, o nisa (ca sa vorbim publicitar) pe care am vrut sa o umplem. Ar fi chiar urat din partea noastra sa nu spunem ca ne-am inspirat din Buzzfeed si Mashable, dar acelea ar fi modelele pe care le-am urmat. Suntem de parere ca acest tip de continut, interactiv, sub forma de lista, este mult mai usor de digerat si mult mai usor de consumat.
Cand spun nisa ma refer la un continut pe care internautii il gaseau de obicei pe site-uri straine sau articole pe care le mai gaseau pe blog-uri romanesti. Astfel, am vrut sa imbinam cele doua idei si sa cream un loc in care sa adunam acest tip de continut. Continutul este unul original in sensul in care articolele sunt scrise sau interpretate de noi, printr-o parere total subiectiva.
Ne-am ferit total de a deveni un site agregator care sa preia stiri sau sa traduca articole. Pana acum am reusit sa mentinem asta si ne putem lauda cu acest lucru. Subiectele insa sunt 70% preluate din gradina internetului. Procentul de 30% reprezinta articole scrise pe subiecte in trend din internet sau din cultura locala.
Am vrut sa cream un loc frumos, un site dragut, care sa contina lucruri pe care noi ne-am dori sa le vedem pe net. De la gadgeturi la cultura urbana, la pop culture, la mancare, la locuri de iesit, de la Ana la Caiafa a internetului (daca imi permiteti referinta biblica).
Echipa
Echipa permanenta este formata din: Razvan Vasilescu (omul cu ideea, CEO&Founder); Diana Vasilescu (Fost Editor in Chief) o domnisoara extrem de talentata cu un background de peste 7 ani in advertising; Ionut Bodonea (fost Editor, actual Editor in Chief, foarte recent promovat): venit de pe bancile unei facultati de advertising, aruncat pe Yotube cu proiectul 10lucruri.ro, pasionat de tot ce e marfa pe net; Alexandru Lupoi (Editor): fost Inginer, actual student la medicina, omul pasionat de gadgeturi si tot ce e nou in materie de tehnologie, el ne tine la curent cu tot ce misca in acest domeniu; Nicoleta Creciunesc (Editor): om de radio, responsabil cu articolele care au avut cel mai mare impact asupra cititorilor; Ana Maria Gheorghe (Editor): editor mai mic la Cooltivator, studenta in anul 3 la Publicitate, la FJSC, bloggerita in timpul liber la Socdat, intotdeauna cu Tumblr, Stumbleupon si Facebook deschise; Diana Restivan (Editor): social media skills, surfer pe net si descoperitor de chestii cool in marea gradina a internetului; George Florin Stoica (Editor): presedinte de internet in social-media pentru 3 mari spatii de eveniment din Bucuresti: The Silver Church Club, Kulturhaus Bukarest, Turbohalle, inca awaiting in chief pentru statii de metrouri in Drumul Taberei, indragostit de piureul de cartofi, ceea ce isi doreste si in continuare; Vali Dobrogeanu (Editor): realizatorul emisiunii on-line Rezumatul Zilei, dusmanul declarat al articolelor stupide si unul dintre fondatorii proiectului 10lucruri.ro; Gabriel Mihai (Art Director): unul dintre cei mai talentati oameni de Art pe care am avut placerea sa ii cunosc, este responsabil cu vizualurile si design-ul site-ului; Anca Muraru (Editor): copywriterul care ne-a luat-o cu mult in fata cand a fost sa gasim numele site-ului.
Subiecte
In primul rand, trebuie sa existe elementul de noutate. In al doilea rand, toate stirile, articolele trebuie sa aiba o perspectiva subiectiva, pe care noi ne-o asumam. Asta e parerea noastra si nu dam inapoi. Ne intereseaza tot ce e neobisnuit, tot ce e cool, orice initiativa tare din Romania sau din afara. Articolele care s-ar gasi pe un site normal de stiri nu se incadreaza la noi. Noi dorim sa aratam alte lucruri despre internet, cultura, gadgeturi, tehnologii, lucruri care sa inspire, sa faca oamenii sa zambeasca si sa se minuneze.
Evolutie
Ca in orice proiect inceputul a fost mai greu. Gasirea unei retete editoriale care sa functioneze, care sa tina oamenii pe site, sa viralizeze articolele, sa genereze buzz (e ultima referinta din publicitate, promit). Usor cu trecerea timpului, am gasit formula care functioneaza, care uneori trebuie sa scandalizeze putin, dar nu la modul vulgar sau de prost gust, ci doar sa genereze discutii. Sincer trebuie sa multumim fetelor pentru faptul ca site-ul a urcat abrupt din punct de vedere al traficului. Articolul 10 motive pentru care urasc nuntile a fost share-uit si ras-shareuit de foarte multe fete. Se pare ca asta le-a atins la inima.
In acest moment nu putem spune ca reteta editoriala este clar definita si avem o formula pe care vom merge. Insa, avem avantajul de a avea cifre acum si un feedback suficient de mare incat sa facem o analiza mai amanuntita. De altfel, in acest moment se lucreaza la o noua strategie si o politica editoriala mult mai clara, eliminand ceea ce nu a functionat si dezvoltand ceea ce a prins foarte bine. Planul este ca incepand din luna ianuarie, hobby-ul sa devina ceva mai serios, fara sa se piarda insa pasiunea si suflul nou cu care incercam sa venim.
Scantei de controversa
Dupa cum am mentionat mai sus, vorbim despre articolul 10 motive pentru care urasc nuntile. A generat cele mai multe discutii si implicit si cele mai multe obiectii. De la comentarii pozitive, la atacuri la persoana, la injurii vulgare, gasesti tot ce vrei in sectiunea de comentarii. Un alt articol care a generat cateva reactii amuzante a fost Top 5 melodii religioase, unde am dorit sa radem un pic de niste piese amuzante, dar s-a interpretat ca o batjocura la adresa religiei, lucru total neadevarat.
Invataminte de la cititori
Nu vor sa fie plictisiti. Vor continut nou si original. Nu raspund la incadrarea in tipare. Vor sa fie provocati. Si le promitem ca o tinem tot asa.
Ca in orice domeniu, feedbackul este tatal progresului. Am facut articole intregi la sugestia cititorilor, am adaugat continut in articole dupa sugestiile din comentarii, iar uneori ne-au trimis articole gata facute. Lucru pe care il incurajam mereu.
De altfel, tot ce am facut pana acum a fost pentru noi un fel de beta. Am incercat lucruri, am primit feedback, am receptionat reactii. Am crescut doar datorita interactiunii pe care am avut-o. Si dupa cum spuneam, am ascultat, am notat, am analizat si suntem gata sa oferim ceea ce trebuie.
Promovare
Folosim Facebook-ul ca unealta de promovare a articolelor, dar mai mult pentru a ne promova brandul. Mai share-uim un articol, dar in principal dorim sa share-uim lucruri tari, care nu sunt pe site, dar care reflecta mentalitatea si valorile noastre. Acum dupa un mic calcul proportiile sunt cam asa – 72% din vizite au venit de pe Facebook (desktop si mobil), fapt care ne spune ca majoritatea traficului nostru a fost viral, 21% trafic direct, 2.5% search organic (Google). Restul de trafic a venit de pe Youtube (datorita filmuletelor Cooltivator realizate de 10lucruri.ro), din e-mailuri, de pe reddit si cateva alte site-uri.
Monetizare
Nu este la fel de usoara monetizarea ca in cazul unui site care se bazeaza pe cantitate. Articolele nu sunt foarte multe, in jur de 10 pe zi si inca nu s-a creat un obicei constant de revenire pe site. Dar oportunitatea reiese din advertoriale, continut inspirat de un anumit brand, care, daca este facut creativ, poate avea un impact mult mai mare decat bannerul clasic.
Din ianuarie insa, atat cantitatea de articole va creste, cat si diversitatea lor. Vom avea si cateva surprize, referitor la continutul original pe care il vom dezvolta.
Parteneri
Chiar din prima luna de existenta au aparut proiecte de colaborare. Fie pentru parteneriate media, fie pentru promovarea unor lucruri cool, concursuri cu premii, etc. In acest moment avem foarte multe propuneri de acest fel, inclusiv contracte cu remuneratie.
Colaborarile sunt foarte deschise si primite foarte bine de beneficiar din simplul motiv ca nu se bazeaza pe un tip de promovare traditionala. Mai putin bannere si foarte mult continut tailor made. Sau cum ne place noua sa spunem, branded entertainment. Astfel, venind cu o reteta un pic scoasa din tipare, raspunsurile din partea beneficiarilor sunt extrem de pozitive.
Ne place sa alegem branduri cool, care au o identitate de brand similara cu a noastra. Promovam evenimente pro-bono, pentru ca ne plac, pentru ca sunt initiative bune. Pana acum putem numi Mini, Absolut, Studio Hermes. Noi asteptam brandurile care vor sa le fie generat continut, intr-o maniera usor diferita pentru Romania, care sa nu fie doar o reclama. Ne place sa le integram in articole intr-un mod natural, firesc, nefortat.
Trafic
Acesta variaza, apropo de comportamentul dinamic al utilizatorilor, intre 30 000 si 160000.
In viitor
Firesc, asteptam o crestere a traficului, dar si crearea unei baze solide de utilizatori, care sa se intoarca zilnic pe site. Avem in plan si dezvoltarea de continut video, nu doar prin parteneriatul cu 10lucruri.ro, ci un continut original, de sine statator, bazat pe articolele din site.
In acest moment lucram la doua proiecte foarte mari pe care le vom elibera in lumea digitala.
Primul pe care il vom lansa oficial in luna decembrie se numeste myprojekts si este o retea sociala care, speram noi, va schimba interactiunea dintre consumatori si brand-uri, o platforma care sa ajute oamenii sa-si indeplineasca dorintele. Proiectul va fi lansat world-wide si va vom da multe detalii foarte, foarte curand. Sa ne tineti pumnii! Daca sunteti foarte curiosi, intrati pe site si aflati mai multe! Dam si acces la varianta beta!
Al doilea proiect la care lucram este o platforma de continut video, care va combina conceptul de TV online cu cel de platforma on-line de entertainment. In acest moment pregatim formatele de emisiuni, inregistram cateva episoade-pilot si preconizam ca la sfarsitul lunii ianuarie vom fi on-air. La fel, mai multe detalii vom putea da in cursul lunii ianuarie.