Dupa 10 ani in care creatia a fost starul absolut pe IQads, mai aducem niste scaune la masa pentru reprezentantii productiei publicitare. Continutul editorial va fi completat de materiale dedicate activitatii agentiilor de productie si relatiei lor cu agentiile de creatie si cu clientii, abordand puncte ca disponibilitatea de a inova, impartirea bugetelor si sincronizarea deadline-urilor. Schimbarile sunt anuntate printr-o campanie integrata de comunicare, creata de Next Advertising, cu sloganul “Totul despre publicitate si cei care o produc”. Lansarea coincide si cu adaptarea platformelor IQads si SMARK in format responsive design.
Campania de comunicare ilustreaza cum arata opere cunoscute din cinematografie, muzica si pictura daca sunt dezbracate de productie. La fel ca in publicitate, vedem ca ideile fara executie n-au valoare.
In spot-ul TV, in locul filmului Avatar, cel mai scump film facut vreodata, vedem un animatics sec in care fiinte albastre, desenate schematic, incearca sa-si salveze planeta de oamenii rai, care nici nu par atat de rai cand sunt in stadiul de stick men.
Spot-ul radio anunta ca urmeaza Queen - Bohemian Rapsody, una dintre cele mai complexe piese rock si cea mai populara melodie din toate timpurile, insa, in locul schimbarilor dramatice de ritm, auzim o voce povestind schimbarile dramatice de ritm.
Cele doua print-uri povestesc si ele ce minunat ar arata La Gioconda lui Da Vinci si Crearea lui Adam de pe tavanul Capelei Sixtine. Minunat, intr-adevar, odata ce ar prinde forma.
Lansarea campaniei a fost facuta printr-un eveniment la care participantii (oameni din creatie, productie si multi aspiranti) au putut vedea cum arata niste idei destepte fara productie, luand parte la primul show complet de advertising. Invitatii au aflat cum arata cabina foto zero gravity cand tot ce ai la dispozitie e o trambulina, cat de palpitant e bungee jumping-ul pe orizontala, care e atmosfera la prima opera rap cu holograme 3D live, ce frumos e un show de pirotehnie indoor cu artificii stelute si cum aratau cateva dintre spoturile romanesti in stadiul de storyboard sau text in Word. Unele dintre cele mai celebre print-uri si OOH-uri din lume au fost si ele stranse intr-o expozitie de idei descrise (exemple: Tree Bomb, Lion, Horses). La final, participantii au plecat acasa cu ce ar fi trebuit sa fie niste cadouri perfecte (pix, robotel, tricou, veioza, mp3 player, cana, memory stick), dar n-au fost pentru ca nu au fost produse.
Punctul central a fost o dezbatere la care au fost invitati reprezentanti ai creatiei si ai productiei, care au discutat despre problemele care apar in timpul colaborarilor pe campanii. Au participat Liviu David (Next Advertising), Mihnea Gheorghiu (Publicis), Mihai Ene (THE SECRET SERVICE), Costin Radu (The Geeks), Artur Octavian Falceanu (AdProduction), Viorel Spinu (Robofun), Laura Baron (HiFi Production), Bogdan Kisescu (Men in Black), Traian Ardac (Reload Film), iar discutia a fost moderata de Marin Preda (Business Developer, Blue Idea).
"A fost cel mai complex si complet proiect pe care l-am croit pana acum. Conceptul a fost integrat in executii de ATL, online, eveniment cu componente de live advertising, sponsorship, giveaway sau branding locatie", spune Semida Duriga, autoarea campaniei. "A fost genul de proiect care da o intorsatura pozitiva frustrarilor acumulate in relatia cu productia de-a lungul timpului, dar si unul care recunoaste sincer ca fara productie ideile noastre de creativi mai mult sau mai putin geniali nu ar vedea niciodata lumina zilei, a gloriei premiilor sau a recunoasterii poporului. Cu improvizatii haioase ne descurcam si singuri, dar, cand tintim mai sus, e musai sa ne bazam pe niste producatori talentati, pasionati si motivati. Suntem doua jumatati ale unui intreg pe care-l expunem public. Asta e publicitatea: o iubire cu de-a sila uneori, dar din care speram mereu sa iasa copii creativi, celebri si bogati."
"A fost firesc sa continuam cu Next, dupa ce ei inventasera campania multipremiata IQads - Totul despre publicitate. Ca sa pun lucrurile in context, atunci am vorbit despre rolul publicitatii in viata oamenilor, acum despre rolul productiei in viata publicitatii. Iar Next au pus si de data asta mai multa presiune pe ei insisi decat am pus noi – le cerusem o campanie si ne-au livrat un concept integrat. Asa am dat si o fata comerciala unui produs schimbat: un IQads cu 37% mai activ, acum cu ingredientul-minune: productia. Domeniu care merita mai mult decat articole despre zilele colantarii sau targuri prafuite si relevante doar pentru propria industrie", spune Marin Preda (Business Developer, Blue Idea).
"E destul de simplu, vrem sa avem mai des prilejul sa scriem despre campanii bune din Romania. Si putem sa contribuim la asta initiind dialoguri intre creatie si productie, astfel incat productia sa nu mai intampine cu reticenta ideile 'visatorilor' de la creatie si creatia sa nu mai trateze productia ca pe un furnizor lenes care ii culca grabnic ideile la pamant sub greutatea lui 'nu se poate'. Vrem sa aflam cum pot deveni cointeresati oamenii de productie sa sustina ideile tari care ies din tipar si presupun mai mult efort si sa ii convingem pe creativi ca au si ei un rol in asta si ca merita sa inteleaga contextul in care actioneaza productia", spune Sonia Ardelean (Editor Coordonator, IQads & SMARK).
Creatia si productia sunt doua jumatati ale unui intreg numit PUBLICITATE. Fara productie, creativii ar ramane doar cu o colectie mai mult sau mai putin impresionanta de idei misto pastrate la sertar. La fel cum credinta fara fapte este moarta, si creatia fara productie nu are valoare si nici viitor. De aceea, de acum incolo IQads e spatiul unde exista chiar totul despre publicitate.
Oamenii implicati in realizarea campaniei sunt:
Next Advertising: Semida Duriga (Group Creative Director & Copywriter), Liviu David (Creative Director), Gabriela Datcu (Art Director).
IQads: Iulia Bacanu (Junior Project Manager), Marius Cristea (Managing Director), Livia Plamadeala (Art Director), Andrei Neacsu (Senior Web Developer), Ioana Mihai (Project Manager), Cristian Avram (Senior Project Manager), Monica Dudau (Senior Project Manager), Diana Gandila (AV Producer), Sandra Cristu (Junior Project Manager), Marin Preda (Business Developer), Andrei Retegan (Ilustrator freelancer), Sonia Ardelean (Editor Coordonator), Emil Truta (Junior Project Manager).
AdProduction: Alexandru Balan (Account Manager).