Cei 3 D: design, development si digital, stransi intr-o singura revista

Cei 3 D: design, development si digital, stransi intr-o singura revista

Ctrl-D s-a lansat pe 13 martie 2011 sub forma unui blog colectiv al angajatilor a trei companii cu profil diferit: design, web development si publicitate online. Noua luni mai tarziu, blog-ul se transforma in revista digitala. Lansata intr-o marti, 13, platforma nu este ghinionista, dimpotriva: cei peste 21.000 de pasionati de development, digital si design de pe Facebook confirma ca cei implicati in proiect fac o treaba buna.

Pe Ctrl-D.ro se gasesc tutoriale, resurse utile, articole de inspiratie, opinii si recomandari de evenimente relevante pentru domeniile abordate.

Am stat de vorba cu Oana Pislaru (General Manager) despre echipa, colaboratorii Ctrl-D si planurile indraznete de viitor ale celor care isi propun sa devina principala sursa de referinta din Romania pentru design, development si digital:

The Big Idea
Ca idee, proiectul a aparut in 2009 in cadrul X3 si venea ca o continuare la initiativele anterioare de educare a comunitatii de designeri locali, comunitate in care se ridica frecvent problema lipsei de resurse de profil in limba romana. Acesta a fost samburele ideii, caci pana in 13 martie 2011, data lansarii Ctrl-D.ro, alaturi de design am adaugat inca doua domenii complementare: development si digital.

Evolutie
Initial, Ctrl-D era blogul colectiv al echipelor de la X3 (studio de design), Space Rabbit (companie de web development) si Status Pimp (agentie de publicitate online), care cumulau pe atunci un numar de aproape 40 de oameni. Fix 9 luni mai tarziu, am repozitionat proiectul ca o revista online cu o echipa editoriala formata mai degraba din colaboratori externi. Decizia de a invita si alti oameni cu experienta sa contribuie a venit din dorinta de a oferi cititorilor o perspectiva mai larga si mai complexa asupra domeniilor abordate. In plus, am inceput sa promovam companiile si persoanele valoroase din Romania care sa impartaseasca din experienta lor si sa poata oferi un exemplu pentru membrii comunitatii.

Odata cu aceste schimbari, Ctrl-D a inceput sa isi castige notorietatea proprie si sa se dezvolte intr-un ritm mai accelerat.
Inca un pas important a fost cel din anul 2012, cand am inceput aplicarea strategiei de extindere a activitatilor Ctrl-D si in mediul offline, prin organizarea unor evenimente de profil.

Cel mai important moment, foarte recent de altfel, este reprezentat de infiintarea Asociatiei Ctrl-D si alocarea unei echipe dedicate. Suntem convinsi ca pentru cresterea noastra, consistenta si calitatea sunt vitale. Nu este usor, pentru ca ambele necesita timp si implicare, dar tot ele ne feresc de eventualele momente critice.

Echipa
Momentan sunt peste 50 de persoane care se implica in acest proiect. Pe de o parte sunt autorii, oameni cu o experienta relevanta pentru industria din care fac parte, iar pe de alta parte este echipa dedicata, cea care se ocupa zi de zi de Ctrl-D. Din aceasta fac parte: Stefan Szakal (fondator Ctrl-D), Oana Pislaru (General Manager), Corina Saftescu (Director Editorial) si Iasmina Giurgev (Editor). In afara de Stefan, care este antreprenor si UX Strategist, noi, fetele, avem background cu preponderenta in comunicare si project management.

Colaboratori
Cum am inceput sa ne extindem activitatile, implicit, au inceput sa se lege tot mai multe colaborari si ne bucura ca oameni cu aceleasi interese si pasiuni incep sa interactioneze tot mai mult intre ei si sa isi puna amprenta in comunitate. Atunci cand te implici in ceva dintr-o motivatie intrinseca, cred ca rezulta cea mai productiva si frumoasa colaborare.

Subiecte
Relevanta si calitatea sunt cele mai importante aspecte pe care le urmarim. Scopul principal al Ctrl-D este acela de a informa, educa, de a ajuta la dezvoltarea profesionala a tuturor celor interesati de design, development, marketing si PR. De aceea, este un must ca articolele publicate sa prezinte continut de calitate, bazat pe informatii corecte, de un folos real, care sa aiba valoare o perioada mai mare de timp, diferentiindu-se astfel de stiri si de subiectele de actualitate, care au un caracter perisabil. Desigur, fac exceptie articolele ce introduc tehnici sau aplicatii noi care pot imbunatati procesul de lucru.

De asemenea, din publicul revistei fac parte atat studenti si incepatori, cat si cititori cu cunostinte vaste in domeniile abordate, care au acumulat deja experienta profesionala si cauta sa se documenteze in continuare. Asta inseamna ca incercam sa tinem mereu cont de nivelul publicului caruia ne adresam in momentul in care luam o decizie referitoare la o tema abordata.

Poate pare surprinzator, dar cele mai multe discutii pe seama unui articol au fost generate de developeri si nu de PR-isti :). Sunt doua articole cam la egalitate in ceea ce priveste numarul de comentarii. Unul este scris de Radu Bilei si se numeste O harta interactiva a Romaniei, cu SVG si Raphael, iar al doilea este mai degraba o provocare lansata de Alex Popa, Un scurt test pentru programatori.

Cat despre obiectii, cele mai multe se regasesc la subsolul unui articol de opinie care vizeaza agentiile digitale din Romania si care este intitulat Agentiile au dezamagit.

Cititorii lor
Avem un public inteligent, informat si pretentios. Am invatat ca alaturi de articole „grele” ce apeleaza la partea logica si rationala a gandirii, cititorii au nevoie si de articole mai „lejere” care sa le ofere un moment de relaxare, dar in acelasi timp sa ii tina ancorati in domeniul lor de interes. Vorbim de articole surprinzatoare de genul Cuvinte pe cale de disparitie, care de altfel a adunat si cele mai multe aprecieri din istoria revistei, sau amuzante, precum Gafe din lumea publicitatii, sau amuzante si revoltatoare in acelasi timp, precum O calatorie in timp: reclame din vremuri demult apuse, care ne fac sa realizam cat de incarcate de rasism si misoginie erau acele vremuri.

Incurajam si tinem cont de orice inseamna feedback constructiv... dar nu pot spune ca feedback-ul primit ar fi putut conduce la schimbari vizibile (cel putin pana in prezent), caci mai degraba el tine de detalii si completari.

Promovare
Mixul nostru de baza este Facebook, Google+ si Twitter unde comunicam articolele noi, dar si continut extern care consideram ca este de interes pentru cei ce ne urmaresc. Incercam sa facem asta in mod constant si sa ramanem conectati pentru a fi acolo atunci cand cineva are nevoie de noi.

In ceea ce priveste sursele de trafic, topul din ultima perioada arata cam asa: la loc de cinste sta traficul organic, urmat indeaproape de traficul venit de pe Facebook, mai ales ca urmare a postarilor noastre si a interactiunii oamenilor cu ele, iar bronzul s-ar duce catre traficul direct.

Monetizare
Deocamdata asociatia noastra este finantata, asa ca monetizarea nu este neaparat o prioritate pentru noi. Ceea ce conteaza acum este sa ne concentram pe actiunile care ne ajuta sa ne indeplinim misiunea si daca asta o facem cum trebuie, peste un an, doi vom putea vorbi si despre monetizare.

Parteneriate
Suntem foarte selectivi in ceea ce priveste parteneriatele media, pentru ca ceea ce ne dorim este in primul rand sa putem oferi cititorilor nostri informatii si recomandari de evenimente care sa contribuie la dezvoltarea lor profesionala si in ultimul rand expunerea noastra. Consideram ca avem mai mult de castigat, atat noi cat si partenerii nostri, din generarea unui continut cu substanta si plasat contextual (fie ca vorbim de articole de resurse sau de interviuri acordate de speakeri), decat din afisarea unui logo pe un site.

In viitor
Luand-o de la mic la mare, pe partea de revista, ne dorim sa crestem in continuare calitatea si complexitatea continutului, ceea ce inseamna atragerea de colaboratori cat mai specializati.

Pe partea de evenimente, incepem in forta din decembrie, cand organizam primul eveniment dintr-o serie foarte lunga.

Pe de alta parte am inceput sa lucram la inca doua componente Ctrl-D. Este vorba despre Ctrl-D Evenimente, o platforma in care vom promova toate evenimentele si competitiile relevante din domeniu si Ctrl-D TV, o platforma in care vom prezenta continut educativ in format video.

De asemenea, am inceput sa incheiem colaborari cu facultatile de profil pentru partea de educare practica, iar din ianuarie vom incepe un program de internship pentru studenti.

Pe langa aceste proiecte majore ce vizeaza viitorul apropiat, mai exista multe altele neincepute, dar care se afla in planul strategiei de dezvoltare pe termen lung si prin care urmarim evolutia Ctrl-D catre o forma de invatamant alternativa, de referinta pentru designerii, developerii si oamenii de comunicare din Romania.

Cu siguranta, cel mai mare proiect si care se leaga de ce povesteam mai devreme, este Mansarda Ctrl-D. Am inceput proiectul de curand, dar pentru ca necesita foarte mult timp si bani, inaugurarea va avea loc peste aproximativ un an. Este vorba despre un spatiu de aproape 800 mp, din care o parte mica va fi ocupata de birourile noastre si studioul Ctrl-D TV, iar restul va fi destinat membrilor comunitatii. Va exista o sala mare pentru evenimente, vor fi sali de workshopuri, de prezentari, sali de conferinta, un atelier de creatie, o cafenea, un hub, adica tot ce este nevoie pentru studenti si practicieni sa interactioneze unii cu altii, sa poata invata si lucra atat impreuna cat si individual.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related