[AdLife] Sorin Bechira (X3): Apucaturile de designer se manifesta cand lumea te intreaba ce culoare iti place si tu ii raspunzi ca toate

[AdLife] Sorin Bechira (X3): Apucaturile de designer se manifesta cand lumea te intreaba ce culoare iti place si tu ii raspunzi ca toate

O avea Sorin Bechira o gramada de premii internationale, dar habar n-are cand vine vorba de asamblat mobila.

Poate ca lucrarile lui au fost publicate in carti si reviste de design de referinta, dar cum sa nu stii sa folosesti o masina de spalat?

Am incercat sa ii gasesc defecte, dar nu prea imi iese. Timisoreanul Sorin Bechira e talentat si muncitor, are niste lucrari minunate pe Behance si proiecte premiate la agentia X3, unde e Managing Partner & Creative Director. De-asta il si asteptam la Brand Activation Strategy, conferinta SMARK KnowHow cu care incheiem anul, sa vorbeasca despre cum imbina noile media in graphic design si ce inseamna asta pentru branduri. Inainte insa, niste detalii despre el, povestite la AdLife.

­­­­Primele semne ale talentului s-au vazut la o varsta destul de frageda, cand mama mea a vrut sa rearanjeze fotoliile in camera, iar cand le-a mutat, in spatele lor s-au aratat in toata splendoarea o gramada de mazgalituri colorate. A fost ca o descoperire arheologica, dar nu prea fericita pentru privitori, cel putin din cate mi-am dat seama. Nici acum nu stiu exact motivul. S-au conturat cand am continuat sa mazgalesc, dar cineva a si platit pentru asta, caci, greu de crezut, dar se pare ca unora le placea ceea ce faceam.

Copilaria mi-am petrecut-o la oras, facand gradinita germana si visand ca intr-o zi sa devin haiduc... da, stiu... nu prea s-a lipit chestia aia germana de mine pe vremea aia...

Adolescenta e perioada in care totul e posibil, dar fericiti sunt doar cei ce incearca fara sa-si dea seama sau isi dau seama incercand.

In liceu eram tipul ala care mai tot timpul lipsea de la ore caci avea ceva mai bun de facut, dar eram mai intotdeauna protejat de profesori, si cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut atunci a fost (cenzurat).

Cand eram in facultate obisnuiam sa imi pastrez obiceiurile din liceu, dar cu mici diferente de nuanta si stil. A se citi: m-am angajat...

Ma simt tanar de fiecare data cand rezist sa nu dorm un weekend intreg si ma simt batran atunci cand adolescentii mi se adreseaza cu "saru' mana"

Imi amintesc si acum ziua in care mi-am luat costum de astronaut si am facut primele teste de zbor in spatiu. Aici e o poza cu mine in care verific toate sistemele de siguranta inainte de prima decolare in spatiu, pacat ca nu se vede nimic caci aveam un aparat foto de cacao...


Sorin, inainte de prima decolare in spatiu

Am luat primul salariu de la un patron de imprimerie, unde am facut un catalog de prezentare, si cu banii primiti am facut ceva, dar nu-mi mai amintesc ce.

Am decis sa NU ma angajez in publicitate pentru ca imi placea prea mult designul.

Primul job in design a fost la o firma de programare, unde eram cica web designer, si acolo am invatat cum e sa fii singur printre mafioti. (singurul designer la peste 100 de programatori. fun fun fun)

Prima mea campanie a fost cea de recrutare in armata si acum cred despre ea ca a fost complet inutila, sau nah, cica am aflat ca nu-s nebun. Nu stiu daca-i de bine sau de rau.

Pana acum, cele mai bune campanii la care am lucrat sunt doar in mintea mea.

Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) este o expozitie interactiva, intr-un spatiu foarte dificil, dar care ar fi iesit extraordinar daca erau destule fonduri.

Ca sa inteleg mai bine ce am de facut pentru un client, am mers pana la a ma pune in locul lui, chiar si al clientului lui, de fiecare data.

Apucaturile de designer se manifesta cand lumea te intreaba ce culoare iti place si tu ii raspunzi ca toate.

Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la un publicitar a fost sa plec din tara.

O lectie pe care am invatat-o pe calea cea grea a fost ca poti sa faci treaba si aici, daca nu pleci.

Am ramas in Romania pentru ca am vrut sa construiesc.

Uneori ma enerveaza publicitatea romaneasca pentru ca "se inspira" prea mult.

Cred ca ne-ar fi mai bine tuturor in domeniul asta daca s-ar pune mai mult accent pe educare de piata si de client decat pe bani si "eficienta".

Ma uit la juniorii de acum si ma gandesc ca tot se poate, daca se vrea.

Sper sa lucrez cat mai des pentru clienti care sunt educati si cat mai rar pentru clienti care nu vor sa inteleaga pe ce dau banii sau mai bine spus pe ce ar trebui sa dea banii.

Brand-urile straine care comunica cel mai bine sunt undeva sus, bravo lor. Iar cele romanesti sunt, in proportie de 90%, la pamant.

O campanie buna e una care impresioneaza.

Uite care unst campaniile mele preferate:
TV:
Skoda Superb – Boot. S-au folosit de suport si mediu in cel mai simplu mod cu putinta.

Print: IKEA - Stool. Exact asa imi iese si mie mobilierul care trebuie sa-l montez prin forte proprii.

Outdoor: Share a Coke. Pentru ca este despre "sharing" si pentru ca outdoor nu inseamna numai billboard.

Digital: Intel - The museum of me. Sunt primii care s-au folosit de puterea si potentialul celei mai mari retele de socializare din lume.

Ambient: Marele Zid Chinezesc. Pentru ca e un branding bun de tara.

Integrat: Sincer, aici nu am nici una preferata.

Pe langa job, mai fac si alte activitati de recreere fizica si mentala.

Weekend-ul e momentul in care pot sa pun cel mai bine in practica si activitatile de pe langa job.

Cartea pe care am recitit-o de n ori este manualul de la masina de spalat, caci nu inteleg deloc cum functioneaza... cred ca trebuie s-o shimb... sau sa schimb manualul... hmmm...

Dau mai tare cand aud melodiile de la propriul mp3 player.

As revedea oricand filmul care mi-a placut cel mai mult.

Incerc sa nu ratez nici un episod din viata de roman.

Aici e o poza cu mine in care sunt prezent.

Detalii despre conferinta Brand Activation Strategy 2013, la care e speaker si Sorin, gasiti pe site-ul oficial. Click now or forever hold your peace.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related