Wes Anderson isi imprumuta magia publicitatii

Wes Anderson isi imprumuta magia publicitatii

Declar saptamana 11 – 17 noiembrie 2013 una foarte buna pentru publicitatea mondiala. In primul rand pentru spotul Louis Vuitton in care apare si canta David Bowie si in al doilea rand pentru filmuletul Prada despre care urmeaza sa va vorbesc. E scris si regizat de Wes Anderson. Liniste. Wes Anderson, doar regizorul ala genial care a creat filme precum Moonrise Kingdom, The Darjeeling Limited sau The Royal Tenenbaums. Da, chiar el a imaginat si filmat o mini-poveste pentru brandul asta de high fashion care este Prada. Si nu e la prima isprava de genul asta, dar sa nu ne precipitam si sa luam lucrurile pe rand, cu paine, ca sa nu ni se faca rau.

Daca n-as stii, nu mi-as fi dat seama ca scurt metrajul "Castello Cavalcanti" e o chestie publicitara. Singura semnalizare a brandului apare la inceput, cand "Prada" apare scris pe ecran intr-un mod extrem de interesant, dar extrem de necaracteristic. Nu va zic cum, va las sa vedeti. Dar mai avem pana acolo. Ideea e ca, uitandu-ma la clip, am uitat complet de brand si de scopul acestor cateva minute. Doar pentru ca Wes Anderson e grozav si poate pentru ca filmuletul nu are nimic in comun cu reclamele fashion pe care le tot vedem. Nu apare nicio femei misterioasa infasurata in vreo rochie extravaganta, nicio voce soptita care sa spuna cuvinte precum "amour" sau vreun barbat cu ochii patrunzatori. Nu, "Castello Cavalcanti" e povestea unui pilot american de curse din anii ’50 care face un accident intr-un mic satuc italian. E jucat de Jason Schwartzman, un obisnuit al filmelor lui Anderson.

Diavolul e in detalii si Wes (imi place sa ii spun asa, intr-un univers paralel cred ca suntem cei mai bun prieteni) stie asta. Universul micutului satuc italian e reprodus in intregime, de la servetele pana la un radio vechi. Personajele sunt si ele introduse perfect in atmosfera, de la batranul satului la chelnerita sexy si plictisita pana la copiii nazdravani care imita perfect comportamentul adultilor. Senzatia de fantastic persista peste tot, ca in orice creatie a regizorului american.

Aici, in satucul asta, pilotul traieste o revelatie, isi suna iubita, injura, da explicatii si comunica simplu cu italienii chiar daca nu vorbeste limba. Si toate astea in sapte minute. Dar o sa tac acum, caci iata cum m-am lasat dus de val, si am sa va las sa va bucurati si voi de magia lui Wes Anderson:

Nu e prima data cand Wes Anderson colaboreaza cu Prada. El a mai scos trei filmulete pentru brand, minunate si alea (mai ales ca l-a avut alaturi si pe Roman Copolla), care spun poveste unei fete pe nume Candy, extrem de nehotarata, care trebuie sa aleaga intre doi barbati. Sa va bucurati si de ele:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related