Hedwig – jucarii pentru sufletul oamenilor mari

Hedwig – jucarii pentru sufletul oamenilor mari

Ce paradox e arta: e o joaca a mintii, in care esti liber sa creezi ce vrei, si in acelasi timp e un lucru serios, de la care poti sa pornesti chiar si un business. Cand devine lucru serios, inseamna ca ai crescut. Cam asa este si cu jucariile urbane de la Hedwig: cand nu le mai consideri doar niste jucarii si le vezi latura artistica, inseamna ca esti om mare.

Pe scurt, Hedwig este un magazin de jucarii urbane unde se gasesc atat creatii ale diferitor artisti, cat si figurine blank, pe care sa-ti incerci talentul. Mai mult, artistii care vor sa realizeze noi modele de jucarii gasesc aici sprijin pentru producerea lor. Si, ca sa fim oameni mari pana la capat, spunem ca Hedwig e de fapt un proiect care isi propune sa popularizeze jucariile urbane in Romania si sa educe publicul cu privire la zona asta. Mai multe despre proiect ne-a povestit Elena Bereanda, owner al magazinului alaturi de Bogdan Lucaci.

  

Urbanii cu initiativa
Hedwig ii are in spate pe Elena, care isi imparte timpul intre avocatura si ultimele tendinte in design si arte audiovizuale, si pe Bogdan, care atunci cand nu face jocuri pentru mobile, cauta roboti industriali si tehnologii de print 3D.

Inspiratia
In primul rand, urmarim site-urile marilor producatori din nisa noastra, cum ar fi 3A, Project Squdt, Kidrobot, dar si blogurile artistilor pentru a descoperi procesul de lucru, materiale folosite s.a.m.d. Aici lista este infinita, voi enumera totusi cativa a caror prezenta mi-o doresc in Romania pentru o cat de mica colaborare: Ashley Wood, Michael Lau, Clay Ferguson, Eipo Lani.

Ideea cea buna
Ideile au aparut cand ne-am cunoscut. Eu aveam dorinta de a-mi deschide propriul magazin de cand descoperisem lumea jucariilor urbane in Viena. Hedwig exista deja, firma fiind infiintata de Bogdan, dar avea profil de prototipare rapida 3D. Este ceea ce as putea numi "a perfect match", asa a luat nastere magazinul Hedwig.

 

Botezul
Hedwig, in germana veche, inseamna luptator. Ne-a placut ideea unui nume care sa contrasteze cu natura ludica intrinseca a jucariilor.

Echipa
Ne-am impartit atributiile inca de la inceput. Bogdan se ocupa de partea tehnica a firmei, de tot ce tine de productie: de la imprimare 3D, pana la multiplicare si vopsire. Eu ma ocup de partea creativa, de relatia cu artistii, de organizarea evenimentelor si de promovarea acestora. Am intalnit cele mai potrivite persoane pentru a colabora, pe Nicu Duta aka KITRA (Art Director), pasionat de acest curent si designer de jucarii urbane (ii puteti vedea jucariile in magazinul nostru) si pe Mihai Ciocan, student, pasionat si el de lumea jucariilor de design.

Obiective
Ce ne-am propus initial nu s-a schimbat si nu avem nici cel mai mic gand in acest sens. Principalul nostru obiectiv ramane crearea unui grup de artisti pasionati de arta contemporana, carora sa le oferim atat ajutorul nostru pentru a produce o jucarie, cat si vizibilitate, promovandu-i prin intermediul magazinului nostru.

Cine vine in vizita
Ne-au trecut pragul oameni pasionati, foarte multi oameni deschisi catre ceva nou, carora le-am trezit curiozitatea prin deschiderea magazinului dar si foarte multi colectionari...nu stiu ce ne-am putea dori mai mult.

Promovare si colaborare
Magazinul se promoveaza cu ajutorul partenerilor nostri: Scc Comics, Great Snake, Acuarela, The Institute, Metropotam, atat on-line cat si prin aparitii in print. Si simpla existenta a magazinului functioneaza ca metoda de promovare, strada Brezoianu fiind o strada cu trafic pietonal destul de mare.

Aprovizionarea
Multe dintre figurine vin de la partenerii nostrii din UE si din Asia, dar avem si figurine facute de artisti romani.

Planuri de viitor
E greu de zis ce o sa se intample pe viitor, ne dorim foarte mult sa dezvoltam partea de productie si sa participam alaturi de artisti romani la concursuri internationale. Ramane de vazut cat de receptiva va fi lumea in viitor pentru astfel de proiecte.

Ce-au spus oamenii
Exista curiozitate, exista interes. Raspunsul a fost unul pozitiv si acest lucru ne bucura foarte mult. Nu am privit Hedwig ca pe un business, ci mai mult ca pe o colectie personala, iar acest lucru a fost receptionat de catre toti cei care ne-au trecut pragul. Nu i-am invitat sa cumpere ci doar sa colectioneze alaturi de noi si cu ajutorul nostru.

Profit versus compromis
Nu am fi dispusi sub nicio forma sa renuntam la specificul magazinului de dragul profitului. Daca se pierde sensul si ideea de baza a proiectului nu vad ce sens ar mai avea existenta magazinului.

Artisti urbani de mici
Exista un proiect prevazut pentru anul viitor care presupune organizarea de workshop-uri in foarte multe scoli din Romania. Workshop-ul consta in customizarea do it yourself de catre copii a jucariei Hedwig sub indrumarea unui artist, rezultatul fiind unul de stimulare a imaginatiei si de creare a propriei jucarii. Vom reveni cu detalii asupra acestui subiect la inceputul anului viitor.

Alte proiecte Hedwig
Anul viitor vom lansa primul blind box din Romania. Acest lucru presupune formarea unui grup de artisti talentati care sa transforme o platforma de jucarie blank, dezvoltata de noi, in acel gen de obiect dezirabil care sa starneasca instant dorinta de a colectiona toate variantele in toti pasionatii de jucarii de design.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related