Padurea de cesti de la Origo

Padurea de cesti de la Origo

Tavanul de la Origo e un fel de padure de cesti rasturnata, in care intra cam toti clientii care se asaza la putinele mese din cafeneaua de pe strada Lipscani numarul 9. Stiu ca strada Lipscani e sinonim cu Centrul Vechi, dar Origo, din fericire, nu e chiar in Centrul Vechi. Strada asta coboara pe langa Magazinul Victoria si se opreste in Splaiul Unirii. Pe bucatica asta mai linistita e si Origo, care se incadreaza perfect in peisaj, cu tot cu padurea ei de cesti, aromele de cafea si cocktailurile sofisticate. Desi nu e de mult timp pe scena localurilor bucurestene, Origo si-a castigat rapid popularitatea printre iubitorii de cafea, printre cunoscatori si printre cei care sunt fascinati de desenele in spuma cu lapte. Cum a ajuns aici, mi-a spus chiar Mihai Panfil, cel care se ascunde in spatele padurii de cesti, cafele si arome nebanuite.

Sursa: lama.ro

Ideea
Ideea Origo a aparut cu mult timp in urma, acum 3 ani, cand participam la campionatul mondial de barista. Inainte de a avea Origo, am creat Barmania, o agentie de bartending ce promoveaza educatia, calitatea si profesionalismul oamenilor din spatele barului.

In timp, mi-am dat seama ca este important sa punem in practica toate cunostintele acumulate intr-o locatie pilot. Mi-am dorit sa creez un loc in care oamenii sa isi schimbe perceptia asupra cafelei, prin prisma experientelor pe care aceasta le poate oferi. M-am gandit la Origo ca la acel loc in care mi-am dorit dintotdeauna sa lucrez.

Conceptul
Conceptul este simplu. Am vrut sa cream locul cu cea mai buna cafea la care putem avea acces si cu cea mai buna servire. Scopul este de a educa prin gust si de a demonstra ca daca oferi calitate, lucrurile nu au cum sa nu mearga.

Ziua suntem un coffee shop cu cafea proaspat prajita de cea mai buna calitate. Avem mereu doua tipuri de cafea pentru espresso si alte trei pentru filtru. Pe langa cafea mai oferim ceaiuri si alte cateva delicatesuri pe care le-am ales fiind atenti la un singur lucru, calitatea.

Noaptea atmosfera se schimba si ne transformam intr-un cocktail bar cu bauturi si cocktailuri concept. Cream o poveste pentru fiecare cocktail, astfel incat sa oferim musafirilor nostri o experienta cat mai buna.

La Origo nu se fumeaza, tocmai pentru a ajuta clientii sa se bucure de cele mai minunate arome. Iar muzica nu trebuie sa fie foarte tare pentru a completa o atmosfera relaxanta.


Sursa: lama.ro

Design
De partea de design s-a ocupat firma de arhitecti Lama Arhitecture. Partea buna este ca pentru toti cei implicati este un proiect de suflet facut cu mult efort si implicare. Baietii de la Lama au facut o treaba minunata, si nu pot decat sa ii felicit. Au reusit sa foloseasca cateva elemente care efectiv fura privirea omului care trece pe langa coffee shop, devenind mult mai usor pentru noi sa ne abordam musafirii.


Sursa: lama.ro

Echipa
Este un business romanesc si vine in completarea unui alt proiect. Asa cum am mentionat mai devreme, acum 6 ani am deschis, impreuna cu Bogdan Nicolae, firma Barmania, o firma ce isi dorea sa creasca calitatea servicilor din spatele barului si de ceva timp simteam nevoia de a crea si un exemplu. Impreuna cu Bogdan, activam in domeniul HORECA, de peste 15 ani, lucru care ne-a ajutat sa cream un business plan corent pentru piata din Romania.

Ne leaga aceleasi valori: profesionalism, calitate, educatie. Lucrurile sunt simple, suntem pasionati de cea ce facem si transmitem energia mai departe, celor care iubesc acest domeniu, indiferent daca sunt oameni ce activeaza in domeniu sau consumatori.

Publicul
Am fost placut impresionati de publicul nostru, sunt oameni foarte frumosi, care ne dau energia de a merge mai departe, care apreciaza ce incercam sa facem. Sunt oameni ce pun pasiune in viata lor de zi cu zi, fie ca e vorba de placerea de a desena, sau de a scrie, fie ca e iubirea pentru un animal, sau nebunia dupa biciclete sau cafea.

Domeniul de activitate este divers. Am cunoscut foarte multi oaspeti ce ne trec pragul, activand in industria IT, corporatii, PR & Media, publicitate, design si arhitectura.

Nu facem nimic iesit din comun pentru a-i atrage, incercam sa pastram deschisa comunicarea. Efortul nostru consta in a gasi cafeaua perfecta zi de zi, atat pentru noi, cat si pentru ei. Si ne dorim sa fim ospitalieri si amabili. Incercam sa ne comportam ca si cum ne-ar vizita niste musafiri (ca pe vremuri). Cred ca ii atrage si faptul ca suntem fericiti. La munca atmosfera este destina, suntem glumeti, naturali.


Sursa: lama.ro

Ce cauta bucurestenii cand ies in oras?
Cred ca acum oamenii cauta din ce in ce mai mult experienta, indiferent ca este vorba de design, muzica sau servire. Poate nu mai cauta atat de mult siguranta unui brand renumit ci experienta unui loc mic, fiind insa foarte atenti la calitate. De aceea la noi factorul de noutate este foarte important. De fiecare data aducem alte cafele. Boabele verzi vin de la unul dintre cei mai importanti importatori internationali care se ocupa strict de cafea de specialitate. De asemenea, o data pe luna, luam si cafea prajita de cei mai buni prajitori din lume, din dorinta de a ne educa si de a analiza diferite stiluri de prajire. Iar pe partea de seara, meniul de cocktailuri il schimbam cam o data la doua luni. Il cream in functie de fructele de sezon si in functie de ideile si energia pe care vrem sa le transmitem.

Insa tot acest efort nu ar putea fi sustinut daca nu exista un personal foarte bine educat. Atentie acordata oaspetilor este unul dintre cele mai importante lucruri.

Cultura cafelei in Romania?
Iubitorii cafelei aveau nevoie de o schimbare in privinta ofertei de pe piata: un nou standard de calitate, cafea proaspat prajita, cu origine controlata. Cafeaua de specialitate este o nisa, care cred ca momentan exista, doar in orasele mari. Oamenii calatoresc mult azi si foarte multi straini vin la noi. Ei cauta si in Romania coffee shop- uri, acele locuri in care gasesti cafea de specialitate. Apoi, alti calatori romani au descoperit in plimbarile lor acest minunat concept axat pe calitate si cauta acest lucru si acasa.

Cultura cafelei in Romania se bazeaza pe consumul acasa. Oamenii in general sunt dispusi sa incerce orice, dar mai intai trebuie sa le castigi increderea.

Identitate vizuala
Identitatea vizuala este una simpla, la obiect in concordanta cu locul si produsul. Imi aduc aminte de vorba arhitectului, am ales sa nu fac nimic. Dar totusi este o alegere. Imi plac lucrurile simple, pentru ca sunt mai curate, mai relaxante si distingi foarte bine produsul. Nu stiu dupa ce ne recunoaste lumea, mi- as dori sa cred ca dupa gustul cafelei.

Pasi grei in evolutia Origo
Gasirea locatiei. Birocratia. Resursele financiare.

Colaborari
Colaboram cu toti cei care impartasesc aceleasi valori cu noi. Facem catering de cafea pentru evenimente si degustari. In noiembrie si decembrie avem si cateva evenimente, cum ar fi: curs de barista, curs hobby pentru prepararea cafelei acasa, degustari de ceaiuri si cafele, prezentari si degustari de spirtoase.

Planuri de viitor
Ca proiecte de viitor, momentan am mutat prajitoria in alt loc si ne dorim sa facem si un laborator de mancare pentru gustari simple care pot fi servite alaturi de o cafea sau cocktail. Iar pe termen lung ne gandim sa deschidem o locatie intr-o alta capitala din lume.


Sursa: lama.ro

Pe cei de la Origo ii gasiti pe Lipscani 9 sau pe pagina lor de Facebook.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related