De zece ani, Toma Coconea alearga pentru Red Bull

De zece ani, Toma Coconea alearga pentru Red Bull

Toma Coconea s-a nascut in 1975, in Petrosani, si a devenit de-a lungul timpului unul dintre cei mai respectati atleti romani. Pe parcursul anilor a participat la numeroase maratoane si competitii, dintre care si Red Bull X-Alps, una dintre cele mai dificile. Competitia, care a presupus parcurgerea prin mers sau zbor cu parapanta a 1.000 de kilometri, a inceput in Salzburg si s-a incheiat in Monaco. Dublul vicecampion Red Bull X-Alps a incheiat cursa din 2013 pe locul al zecelea, la 13 zile de la start. Pentru Toma Coconea, momentul-cheie al competitiei a fost decizia de la Matterhorn, unde a ales o ruta care l-a costat o zi si cinci locuri in clasament.

In cele ce urmeaza, Toma povesteste despre experienta lui la Red Bull X-Alps, colaborarea de zece ani pe care o intretine cu Red Bull, modul in care vede brandurile in general si felul in care alege sa comunice cu sustinatorii lui.

Sustinatorii lui Toma Coconea
IQads
: Ce ai invatat in anii de cariera despre cum sa iti intretii imaginea?
Toma Coconea: Fiind sportiv profesionist este foarte important sa am grija cu ce branduri si competitii ma asociez. In primul rand trebuie sa ma reprezinte si sa ma identific cu acel brand sau cu acea competitie.

IQads: Care e metoda prin care te asiguri ca proiectul in care te implici are succes?
Toma Coconea: Sunt o persoana foarte ambitioasa si pentru mine “nu pot” sau “este greu” nu exista. In competitii, atunci cand nivelul adrenalinei este mare, gasim in noi resurse de energie nebanuite si asta te ajuta sa treci mai departe. Nici durerea fizica nu mai este simtita, totul se transforma intr-un singur tel – sa ajungi acolo unde ti-ai propus cu fruntea sus. Nu cred in “magie”, ci in antrenament si a face totul posibil cu ajutorul propriilor forte.

IQads: Care e cel mai creativ proiect in care ai fost implicat?
Toma Coconea: In 2011 m-am numarat alaturi de Daniel Pisica, coechipierul meu de la Red Bull X-Alps, speakerii de la TEDx Bucharest. Era pentru prima oara cand vorbeam in fata unui public atat de numeros. A fost o reala placere sa le povestesc despre cum ne putem trai viata dincolo de limite si sa le impartasesc cateva momente cand am fost pus in situatii limita si cum am reusit eu sa-mi depasesc limitele in acele momente.

IQads: Cum a influentat aparitia social media comunicarea ta cu fanii?
Toma Coconea: Interactiunea este mult mai rapida si informatia se transmite mai repede. Ma bucur ca pot pastra legatura cu cei peste 33.000 de fani de pe pagina mea de atlet. Ma ajuta mult sa stiu ca sunt alaturi de mine in competitii, ca imi trimit mesaje de incurajare si ma simt ca intr-o mare familie. In timpul Red Bull X-Alps am avut cea mai mare interactiune. Chiar daca acolo nu aveam foarte mult timp sa vad ce imi scriu Daniel Pisica si Adrian Miclea, coechipierii mei, ma tineau la curent si imi spuneau cat de multi oameni sunt alaturi de mine. Cand m-am intors in tara am stat aproape o saptamana sa citesc toate mesajele si am fost pur si simplu impresionat de numarul celor care au postat mesaje, fotografii, filmulete… Ma simt onorat si mandru cam am atat de multi prieteni adevarati. O mare parte au venit sa ma sustina si pe traseu si nu-mi ramane decat sa le spun un mare MULTUMESC.

IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu fanii de pe Facebook?
Toma Coconea: In principal postez fotografii si filmulete de la antrenamente, de la competitii. Viata privata ramane privata. Stiu ca ei ma apreciaza pentru ceea ce sunt si ceea ce fac in viata sportiva.

IQads: Ce postari ai observat ca apreciaza fanii tai de pe Facebook cel mai mult?
Toma Coconea: Filmuletele si fotografiile de “culise” de la Red Bull X-Alps au fost cele mai vizionate, cu cele mai multe like-uri si comentarii. Este normal, pentru ca aceasta competitie ma reprezinta si foarte multa lume ma asociaza cu ea. Nu am stat sa urmaresc care au fost subiectele mai putin interesante, sa spunem…

IQads: Cum comunici cu fanii in offline?
Toma Coconea: Dupa ce m-am intors de la Red Bull X-Alps prietenii si fanii din Petrosani mi-au organizat o petrecere pe cinste si acolo am stat si am povestit si am impartasit si bune si rele cu ei… Mi se intampla sa ma mai opreasca oameni pe strada, sa ma felicite. Este frumos sa vezi ca esti apreciat pentru ceea ce faci.

Colaborarea cu brandurile si experienta Red Bull X-Alps
IQads
: Ce asteptari ai de la colaborarea cu branduri? Stiu ca lucrezi cu Red Bull, spune-ne mai multe despre activarile la care ai luat parte, de cat timp colaborezi cu ei, care sunt cererile lor pentru tine?
Toma Coconea: Cu Red Bull colaborez de la prima editie a Red Bull X-Alps, in 2003. I-am contactat dupa ce am fost acceptat printre atletii participanti si de atunci ma sustin atat la antrementele pentru aceasta competitie, cat si la antrenamentele in sine. Ma identific atat cu brandul in sine, cat si cu competitia, asa ca totul vine natural… Anul acesta am devenit si ambasador pentru Wings for Life World Run, cea mai mare competitie de alergare din lume care se va desfasura concomitent in 40 de tari, printre care si Romania, pe 4 mai 2014. Red Bull organizeaza aceasta competitie in intreaga lume si tot ei vor dona catre Wings for Life echivalentul totalului acumulat din taxa de participare. Este o initiative frumoasa, pentru ca noi, cei care putem, vom alerga pentru cei care nu pot, in speranta ca se va gasi un remediu pentru traumatismele coloanei vertebrale. Alaturi de mine, in acest proiect mai sunt implicati si Mihaela Radulescu, Andrei Rosu si fostul rugbist George Balta.

IQads: Povesteste-ne si despre experienta Red Bull X-Alps. Stiu ca esti dublu vicecampion si anul asta ai avut parte de putin ghinion.
Toma Coconea: Da, de doua ori am reusit sa ma clasez pe locul secund. Evident, sper ca la un moment dat sa si castig aceasta competitie pentru ca este facuta pe formatul meu… Din pacate conditiile meteo fac regulile acestui concurs si orice ora poate decide soarta ta. Au fost aproape doua saptamani in care abilitatile noastre de atleti au fost puse din greu la incercare. Fiecare dintre noi am fost pusi in situatii dificile, in care deciziile de moment si-au spus cuvantul, insa si vremea a contat foarte mult. Pentru mine, decizia de la Matterhorn a fost cruciala. Acolo s-a decis daca mai termin pe podium sau nu. Din pacate, vremea nu a tinut cu mine si am fost nevoit sa ma pliez pe conditiile meteo din ziua in care am ajuns pe varf. Daca vremea imi permitea si puteam zbura, totul ar fi fost altfel. Sa va dati seama, in aceasta zona, vreme favorabila de zbor este aproximativ 5 zile pe an. Eu am nimerit in afara acestor zile… In plus, in Valea lui Sion, pe unde am trecut, era o zona unde zborul era interzis si am fost foarte aproape sa intru in acel spatiu aerian cu restrictii. Din fericire am trecut la cativa metri si nu am mai fost si penalizat, penalizare care m-ar fi costat cu siguranta incheierea in timp a competitiei. Asta a fost, ma bucur ca macar m-am numarat printre finalistii care au aterizat pe salteaua de la Monaco. De fapt si sa termini aceasta competitie este o victorie…

IQads: Ce fel de pregatiri ai facut inainte de aceasta competitie?
Toma Coconea: Am fost plecat opt luni in Nepal, unde pe timp de iarna m-am putut antrena in conditii optime. Am putut face zboruri lungi, de cross country, am putut alerga, a fost perfect. Cu o luna inainte de start am plecat pe traseu pentru a-mi face strategia. Anul acesta traseul si cateva reguli s-au schimbat, asa ca a trebuit sa tin pasul cu el.

IQads: Cat ai zburat si cat ai mers din cei 1.000 de km pe care i-ai avut de parcurs? Stiu ca ai alergat pe parcursul ultimilor 140 de km.
Toma Coconea: Anul acesta am parcurs 2.458 km in total, de la Salzburg la Monaco, dintre care 1.678 km am zburat cu parapanta si 780 km am alergat sau mers pe jos. 140 km am alergat in ultima zi de concurs. Altfel, mi-am petrecut 55 ore in aer si 108 pe pamant.

IQads: Cate opriri ai avut si cat timp ai petrecut la fiecare dintre ele? Unde te-ai oprit sa mananci si sa dormi, cine au fost cei doi care ti-au oferit ajutor logistic pe parcursul calatoriei?
Toma Coconea: M-am oprit doar daca am fost nevoit – conditiile meteo nefavorabile, asteptarea unui front bun de zbor si odihna obligatorie de la 22:30 pana la 5 dimineata. Am mancat si din mers, insa masa de seara o aveam de obicei cu cei doi suporteri, Daniel Pisica si Adrian Miclea, la masina unde si dormeam. De obicei dormeam in masina, dar s-a intamplat sa mai dormim si sub cerul liber, in saci de dormit. In fiecare seara, impreuna cu ei faceam strategia pentru a doua zi, in functie de prognoza meteo.

IQads: Cand ai ales sa folosesti acel "night pass" pe care il permite competitia?
Toma Coconea: L-am folosit in ultima seara, insa nu m-a ajutat foarte mult pentru ca oricum “legal”, incheiasem competitia in timp util.

IQads: De ce fel de sustinere ai avut parte din partea fanilor online, dar si din partea celor prezenti acolo. Stiu ca Mihaela Radulescu e unul dintre ei
Toma Coconea: La inceputul competitiei am avut alaturi multi prieteni alaturi, mai ales din Valea Jiului si nu numai. Au venit la Salzburg si au alergat alaturi de mine kilometric buni. Acelasi lucru s-a intamplat si la finish, cat m-au sustinut, m-au incurajat si au alergat alaturi de mine. Atat Mihaela Radulescu, cat si Dani Otil au fost la finish si m-au asteptat, felicitat. Insa alte sute de mii mi-au fost alaturi online. Este un sentiment extraordinar sa vezi ca atat de multi oameni sunt alaturi de tine. M-am bucurat, de asemenea, sa aflu ca cei mai multi vizitatori pe www.redbullxalps.com au venit din Romania.

IQads: Ce planuri ai cursa din 2015?
Toma Coconea: Ma voi inscrie, cu siguranta. Nu voi renunta la acel vis de a castiga aceasta competitie care este viata mea… Sunt atleti care concureaza si la 54 de ani, asa ca sper si eu sa ajung acolo…

IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Toma Coconea: Daca nu m-as identifica cu el si nu as avea incredere in functionalitatea acelui produs.

Pauza publicitara
IQads
: Ce faci in pauza publicitara? Iti place sa urmaresti calupul de reclame sau e momentul perfect in care sa iei o pauza?
Toma Coconea: Sincer, orele pe care mi le petrec in fata televizorului sunt destul de putine…

IQads: Pentru ce categorii de produse/servicii ai face publicitate si pentru care ai refuza?
Toma Coconea: Branduri care sunt legate de sport, echipament sportiv sau lucruri care au legatura cu sportul sau o viata si alimentatie sanatoasa. Mi-as dori sa ma asociez cu un brand auto in care sa am incredere. Cat despre cele pe care le-as refuza, nu stiu… nu m-am gandit. Probabil ca as gasi niste argumente la momentul in care as putea fi contactat de unul…

IQads: Ce brand respecti? De ce? Ce brand urasti? De ce?
Toma Coconea: Evident, Red Bull, pentru tot ceea ce fac atat in lumea sportului, cat si in afara ei si pentru ca au inventat aceasta competitie. Rexona, ca se implica si sustine sportivii si sunt alaturi de ei si ne educa intr-un fel din punct de vedere sportiv.

IQads: Povesteste-ne putin despre o reclama care iti place.
Toma Coconea: Reclama de la Poker Stars :) Sunt implicati si sportivi mondiali cu rezultate exceptionale, precum Rafael Nadal.

IQads: Si despre una care nu iti place.
Toma Coconea: Nu-mi plac reclamele mincinoase, care nu au la baza argumente functionale si care nu-si indeplinesc lucrurile pe care le promit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related