Iesitul in oras e o calatorie

Iesitul in oras e o calatorie

Iesitul in oras nu mai e de mult simplu. Orice intalnire intre prieteni necesita astazi pregatiri intense, rezervari si discutii. Trebuie gasita o data potrivita pentru toata lumea, cand au toti cei implicati timp si dispozitie si mai ales trebuie gasit un loc care sa se muleze pe cerintele tuturor. Asta e semnul de intrebare imens, elefantul roz, care pluteste deasupra oricarei intalniri intre prieteni in jungla vietii de noapte: UNDE IESIM? Acolo e prea aglomerat, dincolo nu se mai fumeaza, barul ala e prea departe, acolo nu au de mancare. O problema majora, care distruge relatii, strica seri si weekend-uri. Mai ales azi, cand barurile nu mai sunt niste simple baruri, ci niste localuri cu personalitate, concept si design special. Stiu ca stiti despre ce vorbesc, caci si voi ati fost acolo. Bucurestiul s-a umplut in ultimii ani de locuri dragute, aranjate, cu mancare buna si tablouri frumoase pe pereti. Dintre toate, imi pare ca sunt cateva care ies in fata si prin poveste. Unul este Journey Pub, pe la Piata Romana, care promite o calatorie in jurul lumii oricarui client. De la meniurile care au forma unor mici valize purtate prin aeroporturi si gari, pana la citatele inspirationale din decor si tarta cu somon excelenta, Journey are in spate o poveste care vorbeste despre prietenie si calatorii. Asa a si inceput, intre prieteni, care mi-au povestit-o pe indelete.

Terasa

Ideea
A fost o data ca niciodata un grup de prieteni care se cunoasteau de multi ani, pe care ii legau povesti comune si care isi petreceau timpul liber calatorind prin lumea intreaga. Ideea din spatele Journey a aparut intr-o seara, la un board game la care trebuia sa inceapa cel care calatorise in cele mai multe tari si asa am inceput sa numaram tarile pe care le-am vazut. Asta era Ideea care ne unea pe toti, locul comun despre care discutam cu prietenii si cu alti oameni cu care, poate altfel, n-am fi avut nimic in comun: calatoriile. Ar fi minunat sa putem pleca in fiecare zi intr-o calatorie, chiar si pentru cateva ore, nu? Asa a aparut Journey Pub si dorinta de a recrea atmosfera de vacanta.


Butterflies Room

Conceptul
Journey Pub este locul calatorilor si iubitorilor de calatorii. Calatoriile reprezinta conceptul nostru. De la decorarea locatiei, la preparatele din meniu, conceptul se regaseste in toate detaliile care tin de acest spatiu: preparate specifice unor tari din intreaga lume, placemat-uri sub forma unor vederi cu informatii despre diferite destinatii, meniuri sub forma de valiza si multe altele.

Design
Ideile de design si amenajare ale tuturor celor implicati in proiect au fost aduse la viata de catre echipa de design interior de la Jooca Studio in colaborare cu mai multi artisti care au realizat obiecte de decor unice, special pentru noi. De la intrarea in spatiu, unde ne intampina instalatia de pasari calatoare realizata din origami, totul respecta conceptul localului. Camera baloanelor cu aer cald are in centru o busola care indica directia si distanta pana la diferite orase de pe mapamond, pe pereti sunt asezate conform punctelor cardinale tablouri cu obiective turistice, iar doi dintre pereti sunt acoperiti de vederi. Camera de relaxare are o pictura ce reconstituie traseul unui turist printr-un oras. Camera fluturilor are in spate ideea unui stol de fluturi calatori care urmareste balonul cu aer cald din exterior. Terasa este amenajata ca o oaza de verdeata in mijlocul orasului. Aceasta duce cu gandul la gradina unor prieteni care au adunat obiecte din intreaga lume.


Pasaroi pe terasa

Echipa
In spatele Journey este o echipa cu background in marketing si management, oameni care au in comun calatoriile si sunt pasionati de domeniul Horeca. Probabil ca adunandu-ne vacantele, putem bifa destinatii din intreaga lume.


Unul dintre hamacele de pe terasa

Clientii
"Oamenii ca noi" ar fi probabil raspunsul firesc la aceasta intrebare, gandindu-ne ca am conceput acest spatiu pentru oameni ca noi, care profita de fiecare zi frumoasa pentru a iesi cu prietenii la o terasa, care se joaca board games, care apreciaza preparatele din intreaga lume si nu in ultimul rand oameni care sunt pasionati de calatorii. In general ne ferim de a folosi termenul de "target" intrucat in fiecare zi ne trec pragul oameni care poate la inceput nu i-am fi vazut ca si publicul nostru, iar lucrul acesta nu poate decat sa ne incante. In linii mari, „targetul” nostru este un public tanar, cu varsta intre 20 si 40 de ani, cu venituri medii si mari, calatori, iubitori de calatorii sau oameni carora le-am deschis apetitul pentru calatorii. Vestea despre noi s-a raspandit repede, word of mouth este mecanismul prin care ne-am atras si format vizitatori fideli. In locul actiunilor clasice de promovare, care bineinteles exista dar sunt pe plan secundar, am ales sa investim mai degraba in detalii personalizate, in „proiecte speciale” asa cum le numesc colaboratorii nostri atunci cand mai dorim ceva ce nu se incadreaza in standarde. Asa cum ne cere conceptul, am sarbatorit zile nationale, am avut ziua Frantei, cand ne-am intampinat vizitatorii cu macarons din partea casei si un playlist in intregime frantuzesc sau ziua Chinei cand am pregatit peste 200 de mesaje pentru prajiturile cu ravase. Journey este un spatiu prietenos si cu evenimentele, am gazduit calatorii muzicale, calatorii in lumea teatrului si diverse evenimente speciale.


Mese de calatori

Ce cauta bucurestenii cand ies in oras?
Reteta ideala este sa le ai pe toate acestea adaptate publicului tau (design frumos, muzica buna, mancare excelenta) si in fiecare zi sa muncesti pentru a depasi asteptarile. Designul bineinteles ca atrage oamenii, de multe ori vedem clienti care se uita in jur cu zambetul pe buze dar ceea ce ii face pe oameni sa revina e atmosfera, iar la noi atmosfera este cat se poate de prietenoasa si clientii nostri se simt de fiecare data ca intr-o mini-vacanta.

Identitatea vizuala
Credem ca am depasind limitele unei identitati vizuale legate de logo. Desigur, logo-ul nostru se regaseste in tot spatiul dar, dincolo de asta, avem clienti care ne trimit imagini legate de conceptul de calatorie recunoscand stilul obiectelor din locatia noastra precum baloane cu aer cald, avioane, masini, valize, ceasuri, vederi, timbre. O poveste care insumeaza amprenta noastra: un copil care mai fusese la noi a intrat intr-un magazin de decoratiuni interioare, unde a vazut o valiza decorata in stilul valizelor pictate manual de la noi si n-a iesit pana n-a obtinut "valiza ca la Journey". Valiza sta la loc de cinste acum in camera baloanelor.

Greutati
Ne-am pus si noi aceasta intrebare la inceputul proiectului: ce va fi cel mai greu de realizat? Pe atunci credeam ca cel mai greu va fi sa punem in aplicare toate ideile noastre, iar aceastea sa placa publicului. Nu a fost asa. Lucrul de care ne era cel mai frica am reusit sa-l realizam. Cand pui pasiune in ceea ce faci totul devine frumos, usor si natural. In schimb ne-am confruntat cu probleme la care nu ne asteptam, ajungand la concluzia ca cel mai greu este sa lucrezi cu oamenii; sa formezi oamenii in spiritul pe care ti-l doresti, sa-i faci sa inteleaga conceptul care sta la baza localului si sa-l puna in aplicare, sa-i faci sa le pese de ceea ce iti pasa tie, sa-i dezveti de obiceiurile din alte locuri si sa-i reinveti pe fiecare in parte. Si chiar daca a fost greu, si chiar daca inca mai invata, este minunat cand vezi ca ceea ce incercam sa transmitem ajunge la clientii nostri iar acestia se simt bine la noi.


Board Games Room

Evenimente
Am avut concerte, piese de teatru, vrem sa continuam in acelasi spirit. Vom continua sa sarbatorim zile nationale, sarbatori nationale – Thanksgiving, vom pregati in curand vacanta de Craciun in spatiul Journey si desigur, un eveniment pentru calatoria de Revelion.

Planuri de viitor
Ne continuam calatoria urmarind acelasi concept, vom extinde spatiul, vom incerca sa prelungim cat mai mult disponibilitatea terasei, dar acestea raman surprize pe care le vom dezvalui la momentul potrivit.

Daca vreti sa plecati in calatorii, gasiti Journey Pub pe Facebook si pe George Enescu 25.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related