Ambalaje care spun adevarul la rece

Ambalaje care spun adevarul la rece

Suntem 7 miliarde de oameni inghesuiti toti pe o singura planeta pentru ca doar aici se gaseste temperatura perfecta pentru viata. Iar din tot spatiul de pe planeta asta, ne inghesuim majoritatea pe peticele unde nu e nici prea frig, nici prea cald, si le plangem de mila celor care stau in apropierea polilor sau prin Africa. Iar acolo, pe unul din peticele astea cu temperatura perfecta, un baiat se afla in supermarket si cauta la fundul unui frigider o Cola suficient de rece. Ca sa rezolve problemele de genul, Coca Cola vine cu un design de doza care iti arata cand e numai buna de baut.

Cu numele de scena The Chill Activated Can, doza are o zona printata cu cerneala termosensibila. Atunci cand e tinuta la temperatura camerei, pe ea apare doar conturul alb al unui pahar. Odata racita si ajunsa la temperatura de aproximativ 8 grade Celsius, in paharul alb desenat pe doza apar trei cuburi albastre de gheata, semn ca bautura e suficient de rece incat s-o poti savura cu pofta actorilor din reclame.

In cautarea temperaturii ideale
Noi, ca specie, suntem atat de preocupati de temperatura perfecta, incat cerneala termosensibila se intrevede la orizont ca un adevarat salvator. Brandurile si-au dat seama de asta, si nu s-au gandit de doua ori inainte de a o folosi pe ambalaje ca sa deseneze semne de avertizare. Acestea fiind spuse, sa inceapa incursiunea prin sticlele, sticlutele si dozele care iti striga „stai, nu ma bea ca nu-s rece inca!”.

Noul design Coca Cola s-ar putea sa le fi amintit multora de sticlele si dozele de bere Coors Light, dotate cu un sir muntos din vopsea termosensibila care se face albastru atunci cand berea e suficient de rece incat sa fie pe placul celor mai carcotasi dintre bautori (de peste 18 ani, desigur).

O alta bere care stie ca e mai iubita de oameni atunci cand e rece este Grolsch, care a lansat in Olanda editia speciala de doze care au cool-meter. Cand berea e cam calduta ca sa fie savurata, cuvantul koel (rece in olandeza) este alb, iar odata ce doza s-a racit suficient, acelasi koel isi schimba culoarea in albastru.

La categoria beri, mentiunea speciala pentru ca macar a incercat se duce catre Castle Lite, o bere din Africa de Sud al carei ambalaj e prevazut cu o mica bulina care se face albastra cand lichidul e suficient de rece. Desi ambalajul nu impresioneaza, apreciem totusi ca berea se promoveaza printr-un spot in care apare rapper-ul Vanilla Ice, la fel de zambaret la sfarsitul anilor 2000 ca la inceputul anilor '90, cand era  inca pe val.

Trecem la categoria bauturi energizante, unde avem doar un singur inscris: Hiball, marca ce se gaseste prin supermarketurile din SUA. Doza Hiball are pe fundal un model cu buline (li se trage de la faptul ca bauturile sunt carbogazoase), care se transforma din albe, cum sunt cand bautura e la temperatura camerei, in albastre, cand bautura ajunge la temperatura ideala de 7 grade Celsius.

Categoria de bauturi tari are doi inscrisi, dintre care unul a trisat putin ca sa intre pe lista. Lichiorul Tuaca este nominalizatul cinstit, al carui ambalaj a fost creat cu ajutorul artistului tatuator Corey Miller (pe care poate il stiti din reality-show-ul LA Ink). Totemul brandului de lichior, un leu, a fost schitat de artist si printat pe sticla in cerneala termosensibila. In mod normal, leul este argintiu, insa cand bautura se raceste, acesta capata culoarea albastra. Odata sticla reajunsa la temperatura camerei, modelul de pe ea isi recapata culoarea argintie.

Ultimul de pe lista este trisorul – lichiorul cachaca B, din Brazilia. Trisor, pentru ca nu foloseste cerneala termosensibila ca sa ii avertizeze pe oameni ca sunt pe cale sa bea o bautura care nu e suficient de rece, fiind livrat intr-o cutie izoterma, care pastreaza sticla la o temperatura ideala. Ei, dar atat timp cat avem parte de temperatura perfecta, orice truc de marketing e binevenit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related