WetPaper, proiectul condus de un presedinte onorific imaginar

WetPaper, proiectul condus de un presedinte onorific imaginar

Imagineaza-ti un boutique club intesat de extravaganti care pot sa iti recite intr-o rasuflare titlurile tuturor melodiilor compuse vreodata de o tipa dezgropata din nisipuri barbadoriene, care adorm pe ritmurile unui minor care nu are inca voie sa-si cumpere bere de la magazinele din America si care folosesc YouTube-ul sa scotoceasca dupa bile de demolat.

Pe baietii cu care am vorbit nu i-ai gasi aici. Cel mult, poate ar organiza un comando intr-un colt, planuind atacuri psihologice insidioase asupra tipilor de mai sus. Sau cel putin cu ideea asta am ramas eu, dupa ce am vorbit cu echipa de la WetPaper.

Proiectul vorbeste despre muzica mai putin prezenta. Echipa WetPaper e satula de review-uri standard si sabloane, muzicale sau editoriale. Asa ca a initiat o platforma pe care fiecare sa se simta liber sa-si spuna povestea si opinia. Membrii WetPaper te imbie sa le asculti playlist-urile, scriu despre concertele la care chiar le-a facut placere sa mearga si iti dau motive pentru care sa asculti o gramada de muzicieni de care n-ai auzit inca.

The Big Idea
Ideea a aparut in toamna lui 2009, la initiativa a 3 prieteni care-si doreau sa-si expuna ideile/gandurile/pasiunile legate de muzica si filme, in mediul online. Nu a existat un model de urmat, nu am considerat ca exista un model intr-adevar bun de urmat din tot ce am citit si vazut noi in media muzicala.

Obiective
Ideea initiala era ca WetPaper sa ajunga sa fie un website care sa-i stranga intr-o comunitate virtuala pe cei care asculta un anumit fel de muzica si care prefera filmele de autor, in fata celor de entertainment pur. Ne-am dorit sa existe un website de muzica noua si film in care sa poti citi ceva despre cel mai nou album al lui Dylan dar si despre trupele tinere bune.

Subiecte
Exista oameni in Romania/Bucuresti care au termeni de comparatie intre Gaia si Fratelli sau unii care iti pot spune de ce albumul nou al Rihannei e mai prost decat cel anterior. Pe WetPaper gasesti recomandari de concerte de jazz sau experimental, dar si cateva idei despre de ce albumul nou Editors e mai bun ca tot ce au facut ei pana in 2013. Incercam sa evitam entertainment-ul si sa promovam muzica si filmele care "m-au facut sa simt ceva".

Echipa
Tom Waits - presedinte de onoare. El nu stie asta, dar este "revolutia si reforma" noastra.

Bogdan Bugoiu - membru fondator, incearca sa scrie despre albumele muzicale despre care, spune el, stie ca vor trece testul timpului. In timpul lui ocupat se ocupa cu analize si cifre pe zona de marketing si dezvoltare de produse.

Bogdan Stamatin - membru fondator, scrie tot mai rar si este singurul membru WetPaper aflat intr-o permanenta dezvoltare. Are background de de toate, inclusiv game-tester, web-designer, jurnalist, leading-guitar intr-o trupa pop-rock, fotoreporter si mai nou si regizor si creator de scurt metraje si clipuri video.

Bogdan Raileanu - membru fondator, pe WetPaper scrie despre filme, acum foarte rar. Are background de advertising, dar este si bucatar cu diploma si owner-ul unui alt proiect online pe zona food.

Mihaita Nita - scrie pe WetPaper despre indie si zona pop. Si despre indie-pop. Pe langa asta, Mihaita este webdeveloper si asigura partea tehnica a proiectului, si in mod special, este singurul surfer de Marea Neagra din echipa.

In proiect a mai fost implicata si Madalina Sicoi: era de departe cea mai story-telling-oriented. Ea nu mai scrie de vreun an jumate pe WetPaper. Dar noua ne-au placut la nebunie review-urile ei, pot fi gasite in continuare pe site. O sa ne rugam de ea pana la adanci batraneti sa se intoarca. Inclusiv aici ne rugam de ea, iata: "Madalina, iti promitem ca nu o sa mai faca nimeni misto de faptul ca-ti place The Mono Jacks. Haide, haide vino inapoi!"

Colaboratori  
Am incercat sa-l convingem pe David Byrne sa ni se alature, dar n-a tinut gluma.

Colaboram cu Filme pe Scurt (adica preluam cu aprobare), pentru ca noi credem ca acolo sunt cele mai bune, obiective si transante mini review-uri de filme din tot online-ul romanesc.

Evolutie
Momente importante au fost cand am marit echipa, cand am facut upgrade-uri de design, cand am aparut in Dilema Veche, cand am vorbit la Guerilla, cand am decis sa facem playlist-uri (hai sa ascultam si niste muzica, nu doar sa scriem despre muzica) si cand am dat interviul pentru IQads. Momente importante pentru noi sunt si cand ascultam un album nou, sau vedem un film doar pentru ca am citit despre el pe WP.

Invataminte de la cititori
Am invatat ca trebuie sa-i tratam ca pe niste connaisseurs. Si ca unii dintre ei au site-uri de muzica si film ce trebuie urmarite. Pentru ca sunt bune. Feedback-ul cititorilor conteaza cand ni se spune "mai vrem un playlist", in sensul ca ne punem pe treaba. In rest suntem foarte Web-1.0. Ne plac muzica si site-urile curate. De la aceste doua elemente pleaca deciziile noastre. Obiectii, n-am prea primit, cea mai mare obiectie este tacerea. Aia apasatoare, cand vezi ca scrie "37 Likes, No comments".

Promovare
Facebook-ul a adus si aduce un boom de trafic de fiecare data cand postam - o data de Paste si de doua ori la Craciun. Adevarul pur e ca il detestam profund. Twitter-ul nu ne aduce trafic foarte mult, desi il adoram. Twitterul in general aduce interactiune "de calitate" si mai putina cantitate.

Monetizare
Este foarte usor sa monetizezi un astfel de proiect. El nu aduce nici un fel de venituri si deci totul e perfect si usor. Dam cu cardul la hosting in fiecare an si ne felicitam unii pe altii pentru cat de usor e cu balanta de venituri si cheltuieli. Este un model foarte simplu de business pe care il recomandam tuturor.

Lasand putin gluma la o parte, as spune ca nu am urmarit in mod direct acest lucru. Oportunitati ar fi, cercetam cu atentie acest aspect. Insa nu vrem sa ne schimbam "politica editoriala" pentru a scoate niste bani de pe urma WetPaper.

Parteneriate
Cand vine vorba de parteneriate media, totul se leaga de "subiect". Daca exista cel putin un editor WetPaper care agreaza subiectul, el merge mai departe si ne implicam. Spre exemplu, ajutam cat putem de mult la promovarea unor concerte de genul Jazz Night Out, pentru ca noi ne-am dori ca Sala Radio sa fie totusi plina la astfel de evenimente. Sau alt editor incearca sa promoveze cat de mult festivalul Summer Well, desi nu are o legatura directa cu organizatorii, pentru ca i se pare relevant pentru universul in care traieste.

Trafic
Interviul cu MC Bean a generat super trafic. A fost realizat de un colaborator de-al nostru (multumim Catalin!) in perioada de inceput a Subcarpati. Intre timp lui Bean i-a crescut notorietatea, si noi ne bucuram de acest lucru.

Ne-am cumparat parchet gros, nemtesc, de 12, scria pe el ca e pentru trafic intens. Pana acum e OK, se tine bine. Au rulat pe el - cel putin in octombrie - 1,036.57 MB.

In viitor
Ne dorim sa continuam si sa marim frecventa posturilor. Si poate reusim sa atragem si noi oameni in echipa.

Proiecte mari, proiecte mici
Mihaita, de exemplu, are in proiect sa se tina de alergat dimineata pentru ca si-a dat seama ca alergatul ii regleaza pulsul foarte eficient. Iar Bogdan B mi-a spus ca are in proiect sa-si schimbe mobila din sufragerie si sa-si inscrie copilul la o gradinita buna. Bogdan S se pregateste sa plece in India. Voi restul ce mai faceti?

Vom incerca sa va tinem la curent in masura in care este posibil acest lucru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related