Eroii Romaniei Chic, stransi cu grija intr-un album ce apartine lumii intregi

Eroii Romaniei Chic, stransi cu grija intr-un album ce apartine lumii intregi

Am avut norocul sa-mi cunosc strabunicul. Era un om scolit, care vorbea doua limbi moarte, purta bretele si avea ochi albastri ca un cer laptos de vara. Fuma doua pachete de Carpati pe zi, iar printre valatucii de fum se strecurau povesti de odinioara, din vremea in care dorul de duca aproape l-a facut sa isi abandoneze familia in favoarea mirajului Germaniei. Strabunica era insa o femeie hotarata, care i-a bagat mintile in cap notarului poliglot, amator de poker cu ofiteri nemti.

Trebuie ca ati gasit candva niste poze sepia, decolorate pe la margini, cu bunicii sau strabunicii vostri. Lili Misaila si Cristina Pop strang, din albume invechite, eroi ai Romaniei, pe care ii ordoneaza atent in proiectul Eroii Romaniei Chic. Platforma pasionatelor de romanism vorbeste tocmai despre valori, placerea descoperirii de povesti personale, emotii, amintiri si pasiunea pentru haine chic.

Ele cred ca, pentru a evolua, trebuie intai sa afli cine esti, de unde vii si care iti sunt valorile. Am stat de vorba cu Lili si Cristina despre universul eroilor chic:

The Big Idea
Cu ani in urma am identificat o tendinta careia i-am spus Romanism, aceea de a recupera, reevalua si reinterpreta valorile si istoria noastra. Am propovaduit-o ori de cate ori am avut ocazia si, la un moment dat, am zis sa facem un proiect in continuarea acestui trend. Ne place moda, suntem pasionate amandoua, facem strategii de imagine/comunicare si concepte creative pentru vedete si industria fashion, asa ca pasiunea e exersata frecvent. Ne place si istoria, ne plac povestile de altadata si am zis sa facem un mix de retrostalgie si input 3.0, eroiiromanieichic.ro, povesti cu oameni talentati, cu istorii de viata fabuloase, mai mult sau mai putin cunoscuti si teribil de chic in tinuta, comportament si intamplari.

Echipa
Suntem 2: Lili Misaila si Cristina Pop. Suntem strategisti de imagine, creatori de concepte, cu background jurnalistic si sociologic, cu experienta in media, PR si publicitate.

Subiecte
Ne intereseaza personaje, povesti, intamplari care ne ating pe noi si sunt romanesti, intr-o anumita masura. Spunem “anumita masura” pentru ca de multe ori, persoane nascute in Romania sunt contestate ca fiind ale noastre pentru ca au o etnie straina. Credem ca valorile sunt, in primul rand, internationale, ale intregii umanitati, dar faptul ca au crescut si s-au format aici, cu povesti si valori romanesti, le-a influentat parcursul intr-o masura mai mare sau mai mica. Sunt ai nostri, asa cum Brancusi e francez de origine romana in Franta.

Evolutie
A fost un succes asteptat, dar cumva peste, din primul moment. Primeam foarte multe mesaje de felicitare si vesnica uimire: “Unde gasiti informatia?”. E o munca de documentare foarte mare, pe care ne-ar placea s-o facem mai temeinic daca am avea mai mult timp. De-atunci a crescut frumos si asa se intampla si acum. Avem publicul nostru stabil, la care se adauga cate o suta, in medie, in fiecare saptamana.

Controverse
Sadoveanu a fost criticat de cativa. Enescu are un succes teribil, la fel Anna de Noailles, Brancusi, Maria Tanase si altii mai putin cunoscuti, dar spectaculosi. Poti face un test foarte intersant: acelasi post, pus in zile diferite, genereaza reactii diferite. Depinde foarte mult cine citeste si in ce stare e in momentul respectiv. Suntem destul de pasionali in reactii noi, romanii. Cel mai contestat este sloganul nostru “Mai cool de atat nu se poate”. Unii considera o impietate sa folosesti termenul cool pentru asemenea valori. Noi credem ca limbajul difera de la o generatie la alta, dar admiratia, respectul, reperele pot fi aceleasi. Nu e grozav?

Invataminte de la cititori
Bucuria descoperirii. Care s-a inmultit, multiplicat odata cu reactiile lor de surpriza, bucurie si multumire. Efortul nostru e recunoscut si apreciat. E o senzatie tare faina. Si ne obliga.

Monetizare
E greu, pentru ca te limiteaza continutul. Nu poti sa pui orice. Nu poti sa vii cu promovarea unui brand comercial, sa zicem…bautura. Cititorii te taxeaza si simt ca vrei sa-i expui ca sa iei tu bani, fara sa le oferi ceva interesant. Cele mai multe asocieri si promovari sunt cele culturale. Mai suntem in negocieri acum cu un brand care vrea sa sustina proiectul fara sa trebuiasca sa-i promovam produsele. Ceea ce ar fi extraodinar.

Parteneriate
Sustinem proiecte culturale pe care le consideram simpatice, ne plac noua si credem ca ar fi interesante si pentru publicul nostru.

In viitor
Planuim sa angajam oameni de research, sa avem articole mai multe si mai bine documentate, sa crestem platforma intr-una video, de biografii celebre, sa lansam o versiune a platformei in limba engleza si sa dezvoltam proiecte offline.

Alte proiecte
Antz, agentia de coolhunting, veche de 12 ani pe piata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related