A unsprecea porunca, scrisa cu asterisc pe Tablele Legii aduse de Moise, e sa nu furi niciodata bricheta altuia. A douasprecezea, daca nu e deja, ar trebui sa fie: e musai ca toate reclamele sa aiba melodii bune in coloana sonora. Macar atat. Si, in general, regula asta e respectata de toate brandurile care lanseaza o noua reclama. Dintre spoturile care au piese frumoase pe fundal "Scarecrow" de la Chipotle, "No Diggity" de la Beck's Sapphire sau "Pony" de la Three sunt exemple bune. Nu neaparat si spotul asta de la Genera Sun Aqua Marina.
Un ad care respecta, prea bine, regula asta e cea mai noua reclama de la Volkswagen, creata in colaborare cu formatia canadiana Walk Off the Earth. Fara indoiala, cei din trupa au facut o treaba buna din a crea si interpreta o melodie ritmata, usor de retinut, chiar pe placul celor mai pretentioase timpane. Spun asta pentru ca piesa din coloana sonora a reclamei se adapteaza in functie de gusturile muzicale ale fiecarui spectator. Online, utilizatorul poate alege, prin apasarea unui buton, ce versiune a melodiei vrea sa asculte: playful, soulful sau powerful.
In acelasi timp, creativii de la Red Urban Toronto au facut o treaba foarte buna din a integra frumos produsul (un Beetle) intr-o experienta memorabila pentru publicul Volkswagen. Si pentru a putea realiza asta au transformat masina intr-un instrument, responsabil pentru cateva dintre notele muzicale ale piesei de pe coloana sonora a reclamei: