Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? In ultima saptamana de inscrieri la a doua editie ADC*RO Awards, dezbatem problema cu membrii juriului. Vedeti parerea Ralucai Feher (Creative Director, CAP).
Nu stiu cum ar arata un festival local respectat de industrie. Pentru ca nu poti defini industria ca pe un monolit. Existau agentii care respectau Ad'Or, existau agentii care nu dadeau doi bani pe el. Taberele se schimbau cu trecerea timpului, unii care huleau ajungeau sa inscrie 30 de lucrari, altii care il pupasera pe obrajori activau prastia cu rahat. Nu cred ca poti multumi pe toata lumea din industrie. Unii fac meseria de copywriter sau art director pentru ca vor sa ajunga in Archive, altii ca vor sa plece la Hamburg cu jobu’ si altii pentru ca profesorii de romana sau artistii nu au ce pune pe masa. In principiu, toata lumea o sa-ti spuna ca un festival isi castiga respectul atunci cind premiaza lucrari care nu duhnesc a ghostache sau a facaturi de festival, carpite pe banii agentiei grabite sa mai inhate niste puncte in Gunn Report. Dar de astea nu ai cum sa scapi. Ce se facea pe vremuri cu printuri cu saloane de pedichiura pentru animalul tau de casa s-a mutat in zona online. Tot amarasteanu are bani sa mimeze un flashmob sau sa investeasca intr-un banner pe care nu-l vede nici dracu. Deci nu cred ca exista sansa unui festival respectabil pentru toata lumea, atunci cind agendele agentiilor sunt atat de diferite.