Aparut in aprilie 2013, The re:art este brainchild-ul Andreei Cazan. Lansat pe Facebook, proiectul este raspunsul introspectivei intrebari: Si acum ce fac?
Proaspat absolventa, cu mult timp pe maini si o pasiune pentru arta contemporana si street art, Andreea a conceput The re:art ca spatiu de intalnire al comunitatii artistice.
Cititorii ei sunt artisti, curatori, studenti la universitatile de profil, pasionati de arta, oameni din publicitate sau alte domenii creative.
Andreea tine foarte mult la mesaj: primul criteriu al alegerii lucrarilor este legat de conceptul care le-a dat forma. Lucrarile promovate de The re:art zguduie conventii si isi propun sa scoata cititorul din pasivitate, sa faca oamenii sa isi puna intrebari.
The Big Idea
Aveam timp liber, insa il simteam pierdut. Urmaream cu mult interes publicatii internationale de arta contemporana si in special de street art (Juxtapoz, unurth, Empty Kingdom, Hi-Fructose Magazine) si, desigur, paginile si website-urile artistilor preferati.
Am constatat ca in Romania nu se acorda o prea mare importanta artistilor vizuali in afara unor cercuri inchise, mai ales daca erau la inceput de drum, pe cand scena internationala se manifesta printr-un boom de publicatii/ evenimente/ organizatii ce le ofera suport. Si aici nu ma refer la galerii, ci la multe proiecte faine, festivaluri, spatii neconventionale etc.
Astfel, am decis sa fac ceva in acest sens. Am inceput intr-un mediu unde imi era usor sa creez contacte si sa ma informez cu privire la proiecte curente ori viitoare – pe Facebook.
In viata de zi cu zi
Am studiat comunicare si relatii publice la SNSPA, apoi m-am inscris la programul de masterat interdisciplinar Teoria si Practica Imaginii din cadrul CESI (Centrul de Excelenta in Studiul Imaginii).
Colaborez de peste 3 ani cu echipa Jah Army Events la nivel de comunicare pe Facebook si tot de cam atat am lucrat ca Web Copywriter, iar de luna aceasta m-am „mutat” in departamentul de Social Media al agentiei Kubis Interactive. In ceea ce priveste proiectele personale, prioritatea ramane The re:art.
Subiecte
The re:art se adreseaza in special artistilor vizuali, dar nu trec neobservate proiecte artistice ori culturale curajoase, inovatoare. In plus, orice initiativa ce implica un artist sau un proiect artistic intra imediat in sfera mea de interes. Si imi pare bine ca de cateva luni sunt invitata sa particip la evenimente, expozitii ori sa colaborez cu initiatorii lor.
Desi muzica/ teatrul/ filmul nu intra neaparat in planul editorial, am promovat de-a lungul timpului materiale din aceste domenii, intrucat implicau colaborari cu artisti sau aveau un mesaj important de transmis. Cum spuneam anterior, mesajul/ ideea reprezinta primul criteriu de selectie.
La nivel de postari, lucrarile de street art se bucura de un engagement foarte bun, mai ales cand scriu despre evenimente locale sau despre artisti romani precum Allan Dalla, Irlo, Pisica Patrata, Ortaku. Acest lucru ma bucura, pentru ca vreau ca The re:art sa ofere sustinere pentru aceasta miscare, nu foarte corect perceputa in Romania, si sa familiarizeze publicul roman, dar si international, cu activitatea acestor artisti.
In ceea ce priveste evolutia proiectului, la finalul lunii aprilie, am avut primul interviu cu Sweet Damage Crew, ceea ce a initiat o intreaga serie de interviuri cu artisti din domenii variate.
Obiective
Inca de la inceput, scopul The re:art a fost acela de a promova artistii romani in mod deosebit, inclusiv tinerii artisti, din domenii precum street art, ilustratie, pictura, desen, instalatie, sculptura, fotografie etc.
In prezent, ma orientez catre noi solutii de creare a unui continut propriu, de dezvoltare a proiectului in beneficiul artistilor, de creare a mai multor oportunitati pentru acestia (submissions, parteneriate etc), respectiv de initiere a unor colaborari in care The re:art sa devina partener de PR si comunicare. Sunt in cautare de artisti romani talentati si proiecte inovatoare, pe care sa le dezvolt impreuna cu initiatorii lor.
Parteneri
Am desfasurat mai multe parteneriate pentru evenimentele pe care le-am sustinut, iar in curand voi initia alte astfel de parteneriate pentru artisti sau proiecte neconventionale. Criteriile le stabilesc in functie de proiect, dar am grija ca parteneriatul sa fie de tip win-win. De asemenea, nu urmaresc parteneriate pe termen scurt, ci incerc sa construiesc relatii ce pot duce la avantaje pe termen lung de ambele parti.
Colaborari
Prima colaborare a fost cu Work in Progress (Iustin Moldovan, Alina Bucur, Mihai Chitu) pentru expozitia Episodul 3 , desfasurata in iunie la Parcarea Ciclop. Dupa o discutie cu initiatorul proiectului, Iustin Moldovan, m-am oferit sa devin partener de comunicare prin intermediul The re:art.
Astfel, am preluat, pe durata expozitiei, comunicarea pe pagina de Facebook, am realizat strategia de comunicare, am mentinut legatura cu cei peste 40 de artisti invitati, am incheiat parteneriate media si am comunicat constant cu sponsorii evenimentului. Rezultatele au fost pe masura efortului nostru: 2,000 de vizitatori la vernisajul expozitiei, pana la 200 de vizitatori pe zi pe durata evenimentului (o luna), vizibilitate ridicata in media online si offline (>300 de mentiuni online despre eveniment doar pe durata sa, urmate ulterior de recenzii, reportaje foto si articole in publicatii de profil si nu numai).
Am mai colaborat pe proiecte mai mici ca amploare – de exemplu, cu Ironlak Romania pentru evenimentul Ironlak BBQ Burner.
Cel mai vizualizat subiect
Desi nefinalizat in momentul postarii, un element al lucrarii lui Adrian Preda din cadrul expozitiei Episodul 3 a devenit cu adevarat viral, cu peste 300 de share-uri si peste 200 de like-uri, ceea ce pentru pagina mea, care depasise atunci 1,000 de fani era un succes neasteptat (in prezent, pagina numara peste 2,300 de fani).
In viitor
In momentul de fata, lucrez la un proiect foarte important de street art, o premiera in Romania, despre care nu pot oferi mai multe detalii, dar pot spune ca vor aparea informatii oficiale in curand.
Pana la finalul anului 2013 am doua mari obiective: lansarea site-ului oficial, respectiv lansarea noului proiect in care sunt partener de comunicare.
Site-ul va fi live cel mai probabil pana la finalul lunii noiembrie si va comunica exclusiv in limba engleza. Apoi, proiectul la care lucrez in momentul de fata va fi urmatorul pas spre dezvoltarea serviciilor pe care le va oferi platforma, iar pe viitor doresc sa ma asociez cu mai multe proiecte artistice de amploare. Nu in ultimul rand, imi doresc ca in timp sa ofer servicii de comunicare nu doar initiatorilor de proiecte cultural-artistice, ci si artistilor. Tot artistilor, insa celor care sunt momentan la inceput de drum, vreau sa le ofer posibilitate de expunere pe pagina si site, astfel ca astept oricand propuneri de lucrari.