Trei publicitari si o pisica cheala

Trei publicitari si o pisica cheala

"Cum arata o pisica cu chelie?" a fost intrebarea de la care a pornit povestea a doua printuri super share-uite in online, create de Publicis pentru Nutrivet. Poate va suna cunoscut deja, un caine si o pisica fara par, suparati si vai de ei, care fac reclama la un produs anti-caderea parului. Daca nu, iata-le, ca sa nu ne mai lungim:

Printurile astea ies cumva din peisajul pietei de produse pentru animale de la noi. Ne-au atras si noua atentia asa ca am strans trei oameni de la Publicis in acelasi loc, la aceeasi ora, ca sa ne povesteasca mai multe. Am vorbit cu Mihnea Gheorghiu (Group Creative Director), Raluca Bararu (Senior Art Director) si Cosmin Baba (Copywriter) despre caderea parului, viitorul printului, comentariile rautacioase din publicitate si, evident, despre animalele de casa.

IQads: Care e povestea printurilor? Ati primit un brief sau a fost propunerea voastra pentru client?
Raluca Bararu: Brieful a fost produsul. E un produs care ajuta animalele sa nu-si mai piarda parul. Clientul avea nevoie sa il promoveze in magazine si ne-a dat mana libera. Nu a intervenit in procesul de creatie si i-a placut foarte mult rezultatul. A fost destul de simplu.

IQads: De cand aveti contul Nutrivet in portofoliu? Cum l-ati obtinut?
Raluca Bararu: E clientul nostru de la inceputul anului.
Mihnea Gheorghiu: Nu l-am castigat in pitch. E genul de client care nici nu stie ca e client. El isi doreste sa faca lucruri, insa nu stie sa scrie un brief, nu stie cum functioneaza procesul asta. Chestiile astea se intampla destul de des in Romania. Produsul nu era deloc cunoscut in pet shop-uri si cred ca asta a fost brieful “spus”: avem nevoie de vizibilitate. Initial a vrut niste etichete, dar am zis sa fie si mai vizibil si am facut si printurile, in limita bugetului. Nutrivet Romania raspunde companiei mama, din Franta, si asta a fost singurul obstacol: tot ce am facut aici a trebuit aprobat la Paris.

IQads: Publicis are in portofoliu si Purina, de la Nestle. Cum difera nevoile celor doua conturi?
Raluca Bararu: Purina nu produce doar suplimente alimentare, produce si mancare. Sunt doua chestii complet diferite.

IQads: Cat de ofertanta creativ vi se pare piata produselor pentru animale?
Mihnea Gheorghiu: Cred ca e una dintre cele mai ofertante piete creative. Cred ca orice agentie ar vrea sa aiba genul asta de clienti. Oamenii cumpara o multime de chestii pentru caini si pentru pisici, de la jucarii la produse cosmetice. Industria asta si cea a produselor pentru nou nascuti sunt cele mai mari chestii la ora actuala. Daca ai carti de povesti sau jucarii pentru animale, lumea le va cumpara oricand. Toti abia asteapta sa mai iasa ceva nou.
Raluca Bararu: Iar avantajul unui astfel de produs este ca are un beneficiu real. Poti sa te joci si sa salti creativ spre toate Campiile Elizee posibile, de asta e de dorit in portofoliu. Am avut noroc.

IQads: Cum ati ajuns la idee? De ce ati chelit animalele?
Mihnea Gheorghiu: A venit destul de simplu. Eram la o intalnire de creatie, prin oras. Organizam chestiile astea acum ceva timp, ca sa vedem ce mai e in grup. Clientul era in vizor, existau mai multe propuneri, asa ca am cazut cu totii de acord ca o idee de genul asta e amuzanta. Ne-am gandit la toate posterele alea cu “before” and “after” pentru  produsele de crestere a parului. Cred ca lumea a inteles ca nu am facut un ad pentru pisici si a facut mai usor asocierea intre beneficiu si produs. Plus ca nu s-a mai vazut. Ne-am intrebat atunci cum arata o pisica cheala? Si de acolo a pornit toata treaba: schite, desene. A fost mult de munca. Stii cum se zice: e mult mai greu sa faci o treaba usoara.

IQads: Ce fel de restrictii ati avut?
Raluca Bararu: Au fost restrictii de buget. Am avut bani numai pentru sedinta foto, iar productia am facut-o in-house pentru ca ne doream foarte tare sa iasa printul asta.

IQads: Mai exista si alte componente ale campaniei in afara de cele doua printuri?
Cosmin Baba: Vor mai fi. Asta e primul proiect.
Mihnea Gheorghiu: Evident cat mai ieftine si mai micute. Dar credem ca deja cele doua printuri i-au oferit o vizibilitate sporita clientului.
Raluca Bararu: Vizualurile le-am declinat in mai multe parti: postere, outdoor-uri, presa.

IQads: Cat de mult mai functioneaza printurile care prezinta imagini manipulate grafic cum sunt acestea? E o tehnica invechita sau inca actuala?
Mihnea Gheorghiu: 99% dintre printuri sunt manipulate grafic. N-ai cum sa razi o pisica in cap, trebuie sa fie niste Photoshop acolo. Printuri se faceau si acum 20 de ani si se fac si in continuare. Sa nu ne grabim. La noi inca ATL-ul e rege. Nu putem spune ca ne-a lovit viitorul in cap intr-o tara in care 99% din publicitatea digitala inseamna bannere. Printul nu o sa moara. De exemplu un post de Facebook este un print neprintat. Exista clienti care nu fac nimic altceva in afara de posturi pe Facebook, care sunt tratate ca niste printuri: o imagine cu un mesaj dragut care sa te faca sa dai share.

Cand Nutrivet o sa isi faca pagina de Facebook si o sa posteze printurile astea doua, probabil o sa aiba mult succes pentru ca sunt foarte amuzante. Ma uitam prin news feed-ul meu si am vazut oameni care si-au pus poza cu pisica la profil. Presedintele Buzz Men Paris si-a pus poza pe pagina lui. E ceva amuzant, nu e nimic pretentios, nu e publicitate facuta pentru publicitari. Maica-mea a ras o ora cand le-a vazut. Cred ca asta e rolul publicitatii.

IQads: Unde a fost difuzata campania?
Cosmin Baba: In pet-shop-uri si cabinete veterinare, printuri in Libertatea, pe billboard-uri si in bus sheltere.
Mihnea Gheorghiu: Cred ca presa si cabinetele veterinare au fost cele mai importante medii. In cabinetele veterinare sunt o multime de afise pentru produse de genul asta, dar nu le vede nimeni. Majoritatea sunt slabe, poate piata asta nu e destul de importanta pentru unii publicitari.

IQads: Intr-o discutie de pe profilul de Facebook al lui Razvan Capanescu (Chief Creative Officer, Publicis Bucuresti), Serban Alexandrescu (Managing Partner, Headvertising) a spus ca ati facut printurile doar pentru premii. Cum comentati asta?
Mihnea Gheorghiu: Da, clar, pentru asta le-am facut.
Raluca Bararu: Nu se spune intotdeauna lucrul asta despre un print care creeaza buzz pe la noi? Sa fim seriosi. E aceeasi discutie tot timpul.
Mihnea Gheorghiu: Publicitatea e facuta ca sa rada niste oameni care nu lucreaza in publicitate. Chestie pe care cele doua printuri o fac. Nu stiu de ce tot discutam despre asta. Cred ca nu avem prea mult de lucru la birou.
Raluca Bararu: Treaba e ca de fiecare data cand se fac lucruri cu resurse in-house exista aceasta suspiciune de ghost. Noua ne-a placut proiectul, dar clientul nu avea bani. Ce era sa facem? A fost doar un mic efort in plus. A meritat. Cred ca e normal.
Cosmin Baba: Cred ca ar trebui sa facem mai multe printuri proaste, sigur nu ne-ar suspecta nimeni ca le facem pentru festival. Cred ca e mai ok  asa in ochii celorlalti publicitari. Daca as mai auzi si comentarii de genul “nu l-am vazut niciunde” le-as spune ca tot ce facem, facem dupa bugetul clientului.

IQads: Aveti proiecte pe care le lucrati doar pentru festivaluri?
Mihnea Gheorghiu: Nu prea mai exista asa ceva. Acum se ia portofoliul agentiei, se gasesc clientii pentru care nu s-a lucrat in anul respectiv si care mai au un crampei de buget. Ideea e sa faci lucruri dragute pe clienti pe care de obicei nu se fac lucruri dragute. Nu e nimic de condamnat in chestia asta. Eu mi-as pune problema altfel: de ce fac asta cei care condamna? De unde frustrarile lor? Eu nu am condamnat niciodata pe nimeni. Cred ca cel mai bine e sa ne vedem toti de treaba noastra. Asa o sa ajungem sa facem toti lucruri misto.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related