Daca nu o sa munceasca pana tarziu impreuna cu echipa din agentie, Alina Tudose o sa fie duminica la proteste. Probabil ca, si daca lucreaza, tot o sa isi faca drum prin Piata. Stiam despre ea ca nu se fereste sa-si suflece manecile pentru campanii si cauze pe care le vrea intamplate, de-asta am vrut sa ii exploram si mai mult pasiunile, la AdLife.
Primele semne ale talentului s-au vazut cand am reusit sa fiu selectionata pentru interviu si apoi angajata la Brandient, desi nu aveam experienta in comunicare, si s-au conturat cand am inceput sa lucrez strategie de comunicare, la McCann.
Copilaria mi-am petrecut-o la bunici, pe dealurile din Buzau, nefacandu-mi nicio grija si visand ca nu o sa cresc vreodata.
Adolescenta e perioada in care era ziua fratelui celei mai bune prietene de cateva ori pe an, ca ai mei sa ma poata lasa sa ies seara din casa.
In liceu eram tipa aia care nu iese in evidenta cu nimic, destul de timorata caci venea de la tara la oras, si cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut atunci a fost sa merg de 1 Mai la Neptun. Asa se facea atunci si acolo era locu’.
Cand eram in facultate obisnuiam sa muncesc mult, din primul an, sa ma pot intretine.
Ma simt tanara de fiecare data cand merg la un festival de muzica si ma simt batrana atunci cand imi vine sa ma culc la 10 noaptea, desi as avea lucruri mai bune de facut.
Imi amintesc si acum ziua in care am ajuns la Bucuresti, dupa 4 ani de liceu in care tot ce mi-am dorit a fost sa ajung la facultate.
Aici e o poza cu mine in care caram cortul la Sfantu Gheorghe.
Am luat primul salariu de la Sydney, o terasa destul de cunoscuta din Piata Victoriei, unde am fost chelnerita peste vara, si cu banii primiti am cumparat haine si cazare la mare.
Am decis sa ma angajez in publicitate pentru ca citeam despre asta si imi placea, nu stiam insa de unde sa o apuc.
Primul job in publicitate a fost la McCann, inainte am lucrat in branding si mai inainte in marketing si customer service. La McCann am fost strategic planner si acolo am invatat cam ce presupune sa faci asta intr-o agentie, intr-un moment al pietei in care nu multi erau siguri ca au nevoie de acest department.
Prima mea strategie a fost pentru un pitch regional la Dorna si acum cred despre ea ca respecta niste principii logice, dar proiectul nu s-a mai facut.
Pana acum, cele mai bune campanii la care am lucrat sunt in calitate de antrenor-mediator, cel care gaseste cele mai bune roluri pentru oamenii din echipa.
Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) este cohnandjansen.xxx, un site despre pornografie urbana. Nu m-am tinut de el.
Ca sa inteleg mai bine ce am de facut pentru un client, am incercat sa il cunosc mai bine ca om in afara businessului.
Apucaturile de publicitar se manifesta destul de des, cam peste tot.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la un publicitar a fost sa am viata si in afara publicitatii.
O lectie pe care am invatat-o pe calea cea grea a fost ca nu poti schimba ceva in bine, in ciuda celor carora vrei sa le faci bine.
Am ramas in Romania pentru ca imi place aici si a apucat sor’mea sa plece, asa ca am fost obligata sa raman pentru familie :).
Uneori ma enerveaza publicitatea romaneasca pentru ca e mediocra si kitsch.
Cred ca ne-ar fi mai bine tuturor in domeniul asta daca ne-am adapta mai repede la noua realitate.
Ma uit la juniorii de acum si ma gandesc ca sunt altfel decat eram eu si e normal sa fie asa.
Sper sa lucrez cat mai des pentru clienti care te lasa sa te implici foarte mult si in definirea produsului, nu numai a comunicarii si cat mai rar pentru clienti care se tem.
Brand-urile straine care comunica cel mai bine sunt tot cele care au comunicat bine de-a lungul timpului: Nike, Heineken sau Old Spice, iar cele romanesti sunt Rom, Aqua Carpatica, Cosmote.
O campanie buna e una care nu mai pare publicitate, nu mai este campanie, este o miscare, este o aplicatie, este un produs, este ceva pe care il pot folosi.
Astea sunt campaniile mele preferate:
TV: As alege tot un spot TV old fashion care sa fie bine filmat si cu o poveste simpla, cum e Honda (The impossible dream) sau ultimele campanii Vodafone, facute in UK (Vodafone Lake)
Print: Imi plac atunci cand inoveaza, si mai mult, cand devin ele insele produse, cum este incarcatorul de soare pentru telefon de la Nivea.
Outdoor: Acelasi criteriu si pentru OOH, cand un outdoor devine in sine ceva util pentru cel ce merge pe strada: Smart ideas for smarter cities.
Digital: Napoleon Games facute de Duval Guillaume, pentru ca fac campanii altfel, te poti uita de multe ori la ele si sa gasesti detalii care te fac sa zambesti. Plus, poti paria, e iarasi ceva util si care demonstreaza idea :).
Ambient: Cand se transforma in ceva util: KitKat Non-Wi-Fi Zone.
Integrat: Nu mai cred in completarea unei liste cu toate mediile 360, cred ca o campanie integrata trebuie sa foloseasca mediile relevante pentru target, chiar daca asta inseamna sa foloseasca mai putine. Imi place sa descopar medii la care nu m-am gandit, dar care se potrivesc foarte bine cu brandul sau targetul. Exemplu: Dumb ways to die.
Pe langa job nu prea mai fac altceva, dar as vrea sa fac un produs, digital sau fizic.
Weekend-ul e momentul in care pot sa plec cu masina prin tara.
Cartea pe care am recitit-o de cateva ori este Opiniile unui clown de Heinrich Boll.
Dau mai tare cand aud melodiile de la Daft Punk, ultima piesa de la Arctic Monkeys sau The wave Pictures.
As revedea oricand filmele cu multe detalii, filmate altfel si cu povesti vesele. Killing them softly, orice Tarantino, Moonrise Kingdom, Reality Bites, Dr. Strangelove, Paris,Texas sau orice Cassavetes (A woman Under the Influence). Nu as putea sa revad filme ca Amour sau orice Haneke, Cristi Puiu, caci ma incarca emotional mult.
Nu prea ma uit la seriale, tot timpul spun ca o sa le iau si o sa ma uit la ele, dar nu am timp pentru asta.