Ca orice creativ care se respecta, Razvan Pascu (Copywriter), Roxana Cozaru (Art Director) si Ioana Enescu (Art Director) de la Friends Advertising si-au inscris lucrarile in ultimul moment la competitia Beat the Drum for Change din cadrul Golden Drum 2013. Si nu au inscris degeaba, caci au plecat acasa cu marele premiu. Creatiile lor au fost alese de juriu dintre alte 170 trimise de tineri publicitari din toata Europa la competitia organizata de festivalul de la Portoroz in parteneriat cu DDB Budapesta. Brief-ul primit de participanti suna simplu la o prima citire: faceti loc si fetelor, adica directoarelor de creatie, intr-o industrie dominata peste 90% de barbati (cel putin in SUA). Se cerea o serie de printuri care sa convinga colegii de breasla ca si femeile sunt la fel de creative ca barbatii. Proiectul celor trei romani se numeste "Behind every great campaign – Let me…, Belive me…, Trust me…" si graviteaza in jurul a trei sotii de barbati celebri: Mileva Einstein, Gala Dali si Lauren Jobs. Cum le-a venit ideea, cum a fost pe scena din Slovenia si ce asteapta de la acest premiu, ne-au spus chiar marii castigatori, la o discutie in Portoroz.
IQads: De ce v-ati inscris la "Beat the Drum for Change"? Cum v-a venit ideea?
Razvan Pascu: Ne dorim foarte mult sa ne comparam munca cu a altora. E foarte frumos sa intri in competitie si sa vezi cat esti de bun. Mereu trebuie sa cauti validare si, desi nu toate competitiile ni se par valoroase, Beat the Drum for Change are suficient prestigiu. Ne-a placut foarte mult si faptul ca a fost o cauza sociala. Cand lucrezi pentru client nu ai mereu sansa sa dai peste astfel de brief-uri.
IQads: Cum ati lucrat pentru proiect?
Razvan Pascu: Am facut totul intr-o seara, in ultima seara. A fost intens, dar frumos. Ne cunoastem, suntem colegi la Friends, suntem o echipa buna.
IQads: Cum vi se par celelalte lucrari din competitie?
Roxana Cozaru: Majoritatea mergeau pe aceeasi idee, niste idei la prima mana, de care ne-am impiedicat si noi la inceput. Unele erau frumoase grafic, insa nu ca idee.
Razvan Pascu: Nici ideea noastra nu a fost cea mai originala, chiar a mai fost o lucrare pe acelasi concept, cu Gala Dali. Insa cred ca a noastra a fost executata mai bine, a fost mai subtila. Am fost destul de siguri ca o sa castigam, nu chiar primul loc, dar am simtit cumva ca e genul de idee castigatoare. Nu vreau sa par arogant, dar asa am simtit.
IQads: Ce va aduce premiul asta? Schimba ceva?
Ioana Enescu: Nu ne-am gandit la asta. Ne bucuram sa fim aici. Conteaza foarte mult pentru noi ca oameni si vedem mai tarziu ce o sa insemne, daca o sa aduca schimbari.
IQads: De ce credeti ca mai inscriu publicitarii lucrari in festivaluri?
Razvan Pascu: Exista doua feluri de motivatii: agentiile mari, care au bani, inscriu pentru portofoliu si pentru cantitate, iar creativii din agentiile mai mici inscriu ca sa-si confirme munca, vor sa fie vazuti, sa-si compare lucrarile.